Odległość drzewek owocowych od płotu sąsiada

1. Data: 2007-08-16 08:48:45

Temat: Odległość drzewek owocowych od płotu sąsiada
Od: "Miszaa" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jaka jest minimalna odległość (wymagana prawem) drzewek owocowych od płotu
sąsiada?

Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
(poprzedniej) korespondencji !!!

2. Data: 2007-08-16 13:10:52

Temat: Re: Odległość drzewek owocowych od płotu sąsiada
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2007-08-16 16:46:36

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile wiem to niema takiego przepisu. Np. mój kolega posadził brzoskwinie
tuż przy płocie. Z tym, że sąsiad ma prawo do owoców z gałęzi zwieszających
się na jego stronę... ;-)))

4. Data: 2007-08-16 19:21:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> O ile wiem to niema takiego przepisu. Np. mój kolega posadził brzoskwinie
> tuż przy płocie. Z tym, że sąsiad ma prawo do owoców z gałęzi
zwieszających
> się na jego stronę... ;-)))

:)
zasadniczo w kodeksie jest napisane
ze dopiero spady z drzew i krzewow owocowych
lezace na naszym gruncie moga byc naszym pozytkiem
:)
z pozdrowieniami i usmiechmi
smal

5. Data: 2007-08-16 19:43:24

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]

Szczególnie takie co "urwały sie z choinki".
;-)
pozdr. Jerzy

6. Data: 2007-08-16 20:15:24

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> zasadniczo w kodeksie jest napisane [...]

Art. 150 Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
ich usunięcia.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-08-16 22:41:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
>właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do

:)))
KC.Dział II
TREŚĆ I WYKONYWANIE WŁASNOŚCI
Art. 148
Owoce opadłe z drzewa lub krzewu na grunt sąsiedni stanowią jego pożytki.
Przepisu tego nie stosuje się, gdy grunt sąsiedni jest przeznaczony na
użytek publiczny.
Art. 149
Właściciel gruntu może wejść na grunt sąsiedni w celu usunięcia
zwieszających się z jego drzew gałęzi lub owoców. Właściciel sąsiedniego
gruntu może jednak żądać naprawienia wynikłej stąd szkody.

8. Data: 2007-08-17 20:00:30

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]

No i co nie mogem zerwać owoców, wyciąć gałęzi i korzeni lub nawet
popryskać jakimś defoliantem po swojej stronie?
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-08-17 20:35:19

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

No i co nie mogem zerwać owoców, wyciąć gałęzi i korzeni lub nawet
popryskać jakimś defoliantem po swojej stronie?

:)))))
owoce to tylko te co spadly
galezie i korzenie wpierw muisz poprosic sasiada
i dopiero jak oleje Ciebie mozesz sam obciac
:)
defoliantow nie mozesz uzyc w zadnym wypadku
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

10. Data: 2007-08-17 20:46:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]

Pieprzysz Tadziu.
Wystarzy, że mu wyślę "poleconym" lub przypnę na płocie co zamierzam zrobić.
Nawet 1 sekunda wystarczy na skuteczne zawiadomienie, takie mamy prawo.
Naprawdę.
pozdr. Jerzy

teren zielony wokol domu
dynie - pomocy!