Re: Odmitologizować Papieża

From: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Odmitologizować Papieża
Date: Tue, 07 Dec 2010 11:06:35 +0100

Panie 'zażółcony' choć, IMHO widać, żeś Pan 'zaczerwieniony',

W dniu 2010-12-07 10:47, zażółcony pisze:
(...)
> Pomogę skonkretyzować: komisja majątkowa. To organ, który jest dowodem
> na to, że są 'równi' i 'równiejsi'. Że to, co normalni, świeccy,
> pokrzywdzeni
> przez komunizm obywatele tego państwa muszą odzyskiwać w bólach, z wielkim
> truden lub w ogóle nie mogą tego zrobić - to kościół załatwił sobie na
> skróty
> a potem jeszcze grubo nadużył. I po co to komu ? Jaki zysk z tego ma nasze
> państwo ? Powiedz mi, Chironie, taki z ciebie antykomunista,
> antysocjalista,
> [...]

http://fronda.pl/zbigniew_kaliszuk/blog/kosciol_i_ma
jatek_ukradziony_w_prl

"...
W ostatnim czasie dużo kontrowersji wzbudziła sprawa zwrotu majątku
zagrabionego Kościołowi w czasie PRLu oraz finansowania Kościoła przez
Państwo. Szum medialny wokół tej kwestii spowodował, że wiele osób
przekonanych jest o tym, że to Kościół kogoś okrada, a nie że to on
został okradziony. Warto uporządkować kilka faktów.

W czasach PRLu, państwo polskie zabrało Kościołowi majątek warty, w
przeliczeniu na obecne pieniądze dziesiątki miliardów złotych. Majątek
ten obejmował ok. 150 tys. hektarów ziemi, setki budynków - katolickie
szpitale, apteki, szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola, żłobki,
ośrodki pomocy, wszystkie placówki Caritas. Największe straty Kościół
poniósł...zgodnie z prawem. W 1950 r. państwo na mocy specjalnej ustawy
zagarnęło ponad 100 tys. hektarów ziemi. Wypracowane zyski z tej ziemi
miały być przekazywane na cele charytatywne i kościelne. Utworzono
specjalny Fundusz Kościelny. Władza jednak nie wywiązała się w pełni z
obietnic. Ukradzione dobra włączono do Państwowego Zasobu Ziemi, bez
ustalania wysokości dochodów jakie miałyby przynosić. Do Funduszu
wpłacano sztucznie ustalone kwoty, które służyły głównie do wspierania
księży popierających władze ludowe. Państwo polskie po 1989 r.
odziedziczyło ten dziwny twór, porządkując jednak jego działanie.
Obecnie, rocznie przeznacza ok. 100 milionów złotych na Fundusz, z czego
90 milionów trafia na składki na ZUS dla duchownych. Wygląda to tak
jakby Państwo dotowało Kościół, podczas gdy w rzeczywistości Kościół
otrzymuje daleko mniejsze wsparcie niż wartość zabranych gruntów.

Niezależnie od Funduszu Kościelnego przez ostatnie 20 lat działała
Komisja Majątkowa, która zajmowała się zwrotem majątku zabranego z
pogwałceniem PRLowskiego prawa. Komisja zwróciła Kościołowi 60 tys.
hektarów ziemi, 490 budynków i lokali oraz 140 mln zł. odszkodowań w
sprawach, w których zwrot własności nie był możliwy. Łącznie zwrócony
majątek można oszacować na 3-4 mld. złotych. Podawane przez niektóre
media i polityków SLD kwoty - najpierw 100 mld złotych, a następnie 24
mld. złotych nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością i pojawiły się
dlatego że poseł Sławomir Kopyciński z SLD kreatywnie policzył część
majątku po wartościach sprzed denominacji waluty i zapomniał odjąć im
czterech zer.

Spotkałem się z wieloma głosami odnośnie tego, że Kościół poprzez
działanie Komisji Majątkowej i Funduszu Kościelnego ograbia Państwo, że
niesprawiedliwe jest to, że Kościół otrzymuje zwroty majątków a zwykli
obywatele nie. Trzeba zwrócić uwagę na to, że po pierwsze Kościół nie
odzyskał nawet połowy swojej własności, a po drugie to nie jest wina
Kościoła, że inni nie otrzymują zwrotów zagrabionego im mienia, tylko to
jest wina państwa. To państwo polskie a nie Kościół okradał ludzi i to
państwo a nie Kościół tak a nie inaczej teraz tym majątkiem dysponuje.
Osoba, która nie może się doprosić zwrotu majątku powinna mieć pretensję
do polityków, którzy przez 20 lat blokowali sprawę, a nie do hierarchów
kościelnych. Kościół w tej sprawie jest ofiarą i oddanie ukradzionego
mu majątku przez Państwo to kwestia zwykłej sprawiedliwości.

Pretensje do Kościoła, przypominają zazdrość, że naszemu sąsiadowi
powodzi się lepiej niż nam. Skoro Ja nie mogę odzyskać zabranego majątku
to niech nikt inny też go nie odzyska! Taka postawa nie ma jednak nic
wspólnego nie tylko z chrześcijaństwem ale ze zwykłą ludzką solidarnością. "
-------------------------------
Komisja majątkowa zajmuje się zwrotem mienia zgrabionego przez
komunistyczne państwo WBREW OBOWIĄZUJĄCEMU STALINOWSKIEMU PRAWU (nie
tylko KK), dlatego osoby czy organizacje pozbawione majątku zgodnie z
ówczesnym prawem muszą się o to starać przed zwykłymi sadami. Dotyczy to
też dużej części majątku KK.

http://fronda.pl/news/czytaj/lozinski_naduzycia_szum
em_medialnym

"...Warto również przypomnieć, że zarzuty prokuratorskie, które są
podnoszone i opisywane przez media, dotyczą osób nie związanych
bezpośrednio z samą komisją majątkową, tylko osób działających wokół
tego gremium.
Mity dotyczące rzekomego obrotu zwróconymi dobrami nie mają
potwierdzenia w rzeczywistości. Mocno atakowane elżbietanki otrzymały
ziemię za ponad 30 milionów i sprzedały ją za podobną kwotę. Tu nie ma
mowy o nadużyciach. Poza tym jeżeli ktoś otrzymał coś na własność, to
może robić z tym, co chce i sprzedawać po jakiej mu się uda cenie. Ataki
na komisję majątkową mają u podstaw lewicową ideologię, która nie
szanuje prawa własności. Oddawanie Kościołowi tego, co mu się należy,
jest przez lewicę podważane.

Z niecierpliwością czekam na działania prokuratury i wyjaśnienie tych
domniemanych nieprawidłowości. Jeśli jakiekolwiek były, to należy je
wyjaśnić. Mam jednak nieodparte wrażenie, że w dużym stopniu są one
szumem medialnym.
"

Roman Rumian