Chciałbym założyć winnicę

11. Data: 2003-03-01 23:55:37

Temat: Odp: Chciałbym założyć winnic
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b3n8hc$59a$...@a...news.tpi.pl...
> Witam
> Chciałbym założyć winnicę.
Chwalebne! :-) Witaj w klubie :-))
> Posiadam ziemię w miarę osłoniętą od wiatru, na razie nieogrodzoną.
> Chciałbym kupić sadzonki odmian od najwcześniejszych do najpóźniejszych
lecz
> możliwych do posadzenia na wschodzie Polski (Siedlce).
> Nie wiem jaka ilość sadzonek byłaby odpowiednia. Myślałem około 1500 do
2000
> szt.
A co chcesz robić z owocami? Wino? Rodzynki? Sprzedawac do jedzenia na
świeżo?
Bo 2000 krzewów x 4kg z krzewu to 8 ton owoców :-))))
Odmiany różnią się cechami użytkowymi i jeżeli określisz cel wtedy dobieraj
odmiany.
Na początek zajrzyj na stronę www.winogrona.org gdzie znajdziesz opisy
kilkudziesięciu odmian i z nich zorientujesz się co pod Siedlcami może się
udać.

> W jakich cenach można kupić sadzonki? Na rynku mogę za 5 zł/sztukę, ale
nie
> wiem czy mnie nie okantują i zależy mi na dobrych odmianach.
W szkółkach (mniej renomowanych) 5zł to zwykła detaliczna cena, ale tam się
nie kupi 2000 sadzonek. W renomowanych szkółkach trzeba zamawiac wczesniej i
można negocjowac ceny przy dużych zakupach.

> Jak się zabrać do czegoś takiego?
Zacząć od strony www.winogrona.org. Robiliśmy ją dla Ciebie.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Czy ten "bondowy" nick nie kojarzy się Wam z Jerzym figlarzem???
J.

12. Data: 2003-03-02 22:21:11

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b3ni56$rn3$...@a...news.tpi.pl...
> A któż to jest ten tajemniczy Janusz? Gdzie on to ma?
> na rabat mocno liczę.
> A cóż to za Towarzystwo?
> Proszę o oświecenie mnie

Janusz nie jest producentem (ani szkółkarzem) winorośli, tylko miłośnikem i
kolekcjonerem dotychczas bezkonkurencyjnym, ale jak widać konkurencja
zaczyna się rozrastać i czuję, że jego stanowisko we Wschodniej Frakcji
może być zagrożone.

Pozdrawiam serdecznie - Jagoda

13. Data: 2003-03-03 19:21:35

Temat: Re: Chciałbym założyć winnic
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moja sytuacja wygląda tak:
Pracuję w dobrej firmie (DTP - skład gazety, ulotek, książek) i nie
chcęwinnicy jako jedynego źródła utrzymania.
Porywałem się na kilka różnych dziwnych przedsięwzięć - ludzie mówili, że
nie wyjdzie (m.in. produkcja kostki brukowej), ale nie na skalę przemysłową
(bardzo małe inwestycje), na przemysłową się nie zdecydowałem bo
ludzi jednak nie bardzo stać na to - zrobiłem na własne potrzeby i bardzo
dobrze wyszła.
Kończę w tym roku studia (psychologia kliniczna), kończę budowę domu i.....
będę miał za dużo czasu.
I teraz jest na topie winogron.
Wiele różnych dziwnych pomysłów udawało mi się i nie widzę powodów dlaczego
i to nie miałoby się udać.

To prawda, że nie wiem czego chcę, ale i tak chcę mieć winogrona, nie wiem
tylko czy decydować się na plantację

> mróz i choroby, a uprawa ich jest bardziej opłacalna. Odmiany deserowe,
Mi się wydawało, że deserowe są bardziej opłacalne, ale w końcu na razie
jestem laikiem.

> A co chcesz robić z owocami? Wino? Rodzynki? Sprzedawac do jedzenia na
> œwieżo?
Chyba sprzedawać. a co Pan proponuje? Gdzie sprzedawać? na skupie? czy
jakieś umowy?

Mi się nie kojarzy
Jacek Placek na oleju

14. Data: 2003-03-03 19:32:13

Temat: Re: Odp: Chciałbym założyć winnic
Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomoœci do grup dyskusyjnych
> napisał:b3n8hc$59a$...@a...news.tpi.pl...
[...]
> [...]
> Janusz
> PS
> Czy ten "bondowy" nick nie kojarzy się Wam z Jerzym figlarzem???

Najwyraźniej komuś na tym zależało!
:-)
pozdr. Jerzy

15. Data: 2003-03-03 20:31:09

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b409m7$3at$1@nemesis.news.tpi.pl Agent 0700
<k...@w...pl> napisał(a):

> To prawda, że nie wiem czego chcę, ale i tak chcę mieć winogrona, nie wiem
> tylko czy decydować się na plantację

Hejka. Jeżeli jesteś z Siedlec, to potrzebne informacje na temat uprawy
winorosli możesz uzyskać na Akademii Podlaskiej w Pracowni Sadownictwa, ul.
Prusa 14 tel: 643-12-18.
Pozdrawiam zimowo Ja...cki

16. Data: 2003-03-03 20:46:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci news:3E63C00F.5312E8BD@t-online.de zdzislaw kmito
<3...@t...de> napisal(a):

> Mam rowniez duzo dobrych pomyslow,ale samemu
> ciezko zrealizowac bo nie mieszkam w kraju.

Hejka, a ile ja mam wspanialych, ba wrecz genialnych pomyslów. Nie mam
tylko pomyslu na sponsora :-(
Pozdrawiam ubogo Ja...cki

17. Data: 2003-03-03 20:50:23

Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dziwnie sie sklada,ze w dowodzie mam tez 07,nie jestem agentem jak Ty.
Podoba mi sie Twoja aktywnosc i optymizm.Nie sluchaj sie ludzi,rob
wszystko to co sprawia radosc.Pielegnuj pomysly.Gratuluje budowy domu.
Napewno jako przyszly psycholog nie bedziesz chcial ciezko pracowac.
Moja rada:Winnice nie w Polsce,nie ten klimat.Mozesz jedynie w zacisznym
miejscu przy domie posadzic.Mam rowniez duzo dobrych pomyslow,ale samemu
ciezko zrealizowac bo nie mieszkam w kraju.
Pozdrawiam Ciebie iTych co beda to czytac.Zdzichu K

18. Data: 2003-03-03 20:57:38

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko
(...)
> Hejka, a ile ja mam wspanialych, ba wrecz genialnych pomyslów.
> Pozdrawiam ubogo Ja...cki

Zalóz winnice, a do konca zycia nie bedziesz musial pracowac:-)
Prawdopodobnie bedziesz spal na dworcu :-)
:-) Boguslaw

19. Data: 2003-03-03 21:12:25

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci a...@o...pl
Boguslaw Radzimierski <a...@o...pl> napisal(a):

> Zalóz winnice, a do konca zycia nie bedziesz musial pracowac:-)
> Prawdopodobnie bedziesz spal na dworcu :-)
> :-) Boguslaw

Hejka. Myslisz, ze nawet wlasna zona mnie z domu wyrzuci? :-(
Pozdrawiam bezsennie Ja...cki

20. Data: 2003-03-03 21:21:08

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. Myslisz, ze nawet wlasna zona mnie z domu wyrzuci? :-(
> Pozdrawiam bezsennie Ja...cki

Niewatpliwie, jak staniesz sie bezuzyteczny :-(
Lepiej idz spac :-) moze staniesz sie uzyteczny :-)
:-) Boguslaw

warsztaty i kursy tradycyjnych rzemiosł w Czechach i na Słowacji
Dokarmianie roślin
Jak zasadzic ananasa
Taras miejski
Jak szybko i sprawnie przygotować działkę ...