Chwalipięctwo

1. Data: 2000-04-01 22:52:04

Temat: Chwalipięctwo
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Posiałam sobie zioła - bazylię, tymianek, cząbek, lubczyk i melisę. I
tymianek z bazylią wykiełkowali już :-)

Zuzanka szczęśliwa

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ^. .^ http://3276979202/~zuzanka/
= Y =

1. Data: 2000-04-01 23:31:41

Temat: Odp: Chwalipięctwo
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.21.0004020050530.9439-100000@farg
o.cgs.pl...

> Posiałam sobie zioła - bazylię, tymianek, cząbek, lubczyk i melisę. I
> tymianek z bazylią wykiełkowali już :-)
>
> Zuzanka szczęśliwa

Nie badz taka radosna :)) To, ze wykielkowali to naprawde niewiele znaczy,
zeby jeszcze potem chcieli rosnac, bo torche wczesnie jest. Wiem z
doswiadczenia, ze potem to roznie bywa , raczej mizernie, dlatedo wole
gotowe sadzonki :))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-04-02 00:29:26

Temat: Re: Odp: Chwalipięctwo
Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Apr 2000, Przemyslaw wrote:

> Nie badz taka radosna :)) To, ze wykielkowali to naprawde niewiele znaczy,
> zeby jeszcze potem chcieli rosnac, bo torche wczesnie jest.

Wypchaj się :-PPP

> Wiem z
> doswiadczenia, ze potem to roznie bywa , raczej mizernie, dlatedo wole
> gotowe sadzonki :))

Jakby były do dostania w Poznaniu :-/ Szukałam w marketach i
sklepach roślinowych, ale nima.

Zuzanka

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

1. Data: 2000-04-02 07:32:43

Temat: Odp: Odp: Chwalipięctwo
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.21.0004020228270.19213-100000@far
go.cgs.pl...

> Wypchaj się :-PPP

> Jakby były do dostania w Poznaniu :-/ Szukałam w marketach i
> sklepach roślinowych, ale nima.

Bo jeszcze za wczesnie. Zwykle sa od polowy maja. W Opolu kupuje zawsze na
targowisku. Chyba tez macie cos takiego, albo w dobrych centrach
ogrodniczych tez bywaja, trzeba tylko wczesniej zapytac co beda mieli i
kiedy. W supermarketach sa tylko te lebiody, ktore zaraz wiedna :))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-04-02 08:51:00

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak wrote in message ...
On Sat, 1 Apr 2000, Przemyslaw wrote:

> Nie badz taka radosna :)) To, ze wykielkowali to naprawde niewiele znaczy,
> zeby jeszcze potem chcieli rosnac, bo torche wczesnie jest.

Wypchaj się :-PPP

Tak jest Zuzanko, nie daj się Przemysławowi, tak tu czasem krzyczy, żeby nie
używać gotowców ;-))) Moja Mama i ja (też w Poznaniu) też wysiewamy a
później chuchamy i dmuchamy, przenosimy ze słonecznego balkonu na ciepły
parapet itd., ale za to bazylię mamy jak małe drzewa, tymianek pachnie
odurzająco a oregano też niczego sobie (a jak raz kupiłam gotową sadzonkę
tymianku to padł po jednym sezonie - a to zdaje się jest bylina). Tymianek
lubi lekką, wapienną glebę, pamiętaj o tym przy wysadzaniu do doniczek. Na
bazylię dobrze wpływa ciepło i dużo światła, ale nie koniecznie bezpośrednie
nasłonecznienie. Jak już będzie duża i śliczna to uszczypuj jej rozwijające
się pączki kwiatów - gdy zakwitnie liście stracą na mocy i aromacie. Bazylii
dobrze robi też uszczypywanie zawiązków liści na szczytach gałązek na
początku - wtedy puszcza boczne gałązki i dobrze się rozkrzewia.
Herbatka

1. Data: 2000-04-02 09:01:33

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:URDF4.25461$a...@n...tpnet.pl...
> [...]
> dobrze robi też uszczypywanie zawiązków liści na szczytach gałązek na
> początku - wtedy puszcza boczne gałązki i dobrze się rozkrzewia.

Dobry gotowiec nie jest zly:)) Jak chcesz posadzic choinke w ogrodku to
szukasz szyszki czy idzesz i kupujesz sadzonke ?:))))) A tak serio, dobre
sadzonki sa na pewno lepsze od tego co mozna samemu wychodowac, chyba ze
masz specjalne warunki. Ja mam na mysli mieszkanie+balkon.
Paczki kwiatow to wszystkim ziolkom trzeba obrywac, nie tylko bazylii. Sama
bazylia zas jest bardzo malo odporna na niskie temperatury i lubi duzo wody.
Polecam jeszcze szalwie (rzadkosc) i rozmaryn (galazka rozmarynu dodana do
pieczonego mieska ..... ). No i oczywisie zestaw podstawowy : oregano,
tymianek, majeranke, mieta, melissa

Przemyslaw Koziarski

P.S. A ta sadzonke, co padla, to gdzie kupilas?:)

1. Data: 2000-04-02 12:42:08

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw wrote in message ...

> [...]
>tymianek, majeranke, mieta, melissa
>
>Przemyslaw Koziarski
>
>P.S. A ta sadzonke, co padla, to gdzie kupilas?:)

Jakby choinki rosły w tym samym tempie co ziółka, to na pewno bym spróbowała
:-))) To wielka frajda, jak ci coś kiełkuje i możecz to odchuchać i później
robi się taka śliczna silna roślina (mówię nie tylko o jadalnych). Z resztą
wypowiedzi zgadzam się całkowicie. Świeża szałwia do saltimbocca (mmmmmm
rozmarzyłam się) albo biały sos szałwiowy do krwistego befsztyka , rozmaryn
+ mięsko jasna sprawa i na przykład do królika + oliwki. Polecam także
estragon, wyrasta na wielki krzew, nie wymaga nadmiernej uwagi a sos
bernaise był fantastyczny. A sadzonkę tymianku kupiłam na miejscowym
ryneczku owocowo-warzywnym - ale to była produkcja seryjna z cyklu tego, co
można kupić w sklepach ogrodniczych - przez pierwszy sezon był naprawdę OK,
gęsty i aromatyczny, ale na wiosnę po prostu padł z dnia na dzień ( żeby
uprzedzić pytania - przemarznięcie lub brak podlewania wykluczone - dbałam o
nią jak o własne dziecko :-) Jak rozumiem Przemku swoją hodowlę masz w
ogródku - zazdroszczę Ci - większe ryzyko ze względu na przymrozki i inne
wybryki pogody, ale za to ile miejsca i nie musisz biegać z tymi doniczkami.
Rany, jeszcze chwila i zrobimy z tego grupę "ogrody". Życzę udanych żniw.
Herbatka

1. Data: 2000-04-02 14:56:54

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AeHF4.26006$a...@n...tpnet.pl...

> [...]
później
> robi się taka śliczna silna roślina (mówię nie tylko o jadalnych).

Po prostu pare razy mi nie wyszlo i dlatego wole kupic dobre sadzonki.
Jestem zdecydowanie lepszym kucharzem niz ogrodnikiem :)

> [...]
OK,
> gęsty i aromatyczny, ale na wiosnę po prostu padł z dnia na dzień

Z takich nigdy nic nie bedzie

Jak rozumiem Przemku swoją hodowlę masz w
> ogródku - zazdroszczę Ci - większe ryzyko ze względu na przymrozki i inne
> wybryki pogody, ale za to ile miejsca i nie musisz biegać z tymi
doniczkami.

Chcialbym bardzo, ale mam balkon :) Tzn. w sumie 3 balkony i jeden jest
tylko na ziolka. Zwykle mam kilkanascie pelnych skrzynek :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-04-03 08:51:46

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:

> Jakby choinki rosły w tym samym tempie co ziółka, to na pewno bym spróbowała
> :-))) To wielka frajda, jak ci coś kiełkuje i możecz to odchuchać i później
> robi się taka śliczna silna roślina

..córeczko, nie zabieraj mi Go. Tak się cieszyłam, kiedy mi
wykiełkował....
:))
Kto pamięta "Seksmisję"?

Wyobraziłem sobie Herbatkę z kartonikiem po butach i zasadzonym
kartoflem w środku :)))

sadyl

1. Data: 2000-04-03 09:10:50

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..córeczko, nie zabieraj mi Go. Tak się cieszyłam, kiedy mi
> wykiełkował....
> :))
> Kto pamięta "Seksmisję"?
Wszyscy!!!!!!!! A dzemik truskawkowy - kwaskowy :-)))))

mexican chicken - lepszy niż Frosta
syrop klonowy
miód (dość długie)
Programy kulinarne w TV