Odp: Odp: Chwalipięctwo

From: "Przemyslaw" <p...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: Odp: Chwalipięctwo
Date: Sun, 02 Apr 2000 09:01:33 GMT

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:URDF4.25461$a...@n...tpnet.pl...
> [...]
> parapet itd., ale za to bazylię mamy jak małe drzewa, tymianek pachnie
> odurzająco a oregano też niczego sobie (a jak raz kupiłam gotową sadzonkę
> tymianku to padł po jednym sezonie - a to zdaje się jest bylina). Tymianek
> lubi lekką, wapienną glebę, pamiętaj o tym przy wysadzaniu do doniczek. Na
> bazylię dobrze wpływa ciepło i dużo światła, ale nie koniecznie
bezpośrednie
> nasłonecznienie. Jak już będzie duża i śliczna to uszczypuj jej
rozwijające
> się pączki kwiatów - gdy zakwitnie liście stracą na mocy i aromacie.
Bazylii
> dobrze robi też uszczypywanie zawiązków liści na szczytach gałązek na
> początku - wtedy puszcza boczne gałązki i dobrze się rozkrzewia.
> Herbatka

Dobry gotowiec nie jest zly:)) Jak chcesz posadzic choinke w ogrodku to
szukasz szyszki czy idzesz i kupujesz sadzonke ?:))))) A tak serio, dobre
sadzonki sa na pewno lepsze od tego co mozna samemu wychodowac, chyba ze
masz specjalne warunki. Ja mam na mysli mieszkanie+balkon.
Paczki kwiatow to wszystkim ziolkom trzeba obrywac, nie tylko bazylii. Sama
bazylia zas jest bardzo malo odporna na niskie temperatury i lubi duzo wody.
Polecam jeszcze szalwie (rzadkosc) i rozmaryn (galazka rozmarynu dodana do
pieczonego mieska ..... ). No i oczywisie zestaw podstawowy : oregano,
tymianek, majeranke, mieta, melissa

Przemyslaw Koziarski

P.S. A ta sadzonke, co padla, to gdzie kupilas?:)