Ciaza i pigułki

1. Data: 2000-05-29 05:42:34

Temat: Ciaza i pigułki
Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda że branie pigulki antykoncepcyjne przed pierwsza ciaza może
zle wpływać na pierwsza ciaże?

Myszka07

2. Data: 2000-05-29 09:24:49

Temat: Re: Ciaza i pigułki
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 29 May 2000 07:42:34 +0200,
"Myszka07" <e...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>Czy to prawda że branie pigulki antykoncepcyjne przed pierwsza ciaza może
>zle wpływać na pierwsza ciaże?
>
>Myszka07

Możliwe że zaraz jakiś kruchtowa stara panna mnie pogoni ale jest to
najprawdziwsza nieprawda .
O ile oczywiście są one odpowiednio dobrane przez lekarza.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

3. Data: 2000-05-29 20:20:19

Temat: Odp: Ciaza i pigułki
Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:h...@4...com..
.
> [...]
> najprawdziwsza nieprawda .
> O ile oczywiście są one odpowiednio dobrane przez lekarza.

Nie jestem kruchtowa stara panna, ale pigulki bylo nie bylo sa ingerencja w
gospodarke hormonalna kobiety. Tak wiec: mozliwosc negatywnego wplywu
istnieje.

pzdr
Ender

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-05-29 23:43:10

Temat: Re: Odp: Ciaza i pigułki
Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 29 May 2000 22:20:19 +0200, "Ender"
<c...@k...net.pl> napisał coś takiego:

>Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:h...@4...com.
..

>Nie jestem kruchtowa stara panna, ale pigulki bylo nie bylo sa ingerencja w
>gospodarke hormonalna kobiety. Tak wiec: mozliwosc negatywnego wplywu
>istnieje.

Są ingerencją ,co prawda bardzo subtelną , zwykle dającą jednak wiele
dobrego ( nie mówie tu o działaniu antykoncepcyjnym ) , terapia hormonalna
w postaci tzw. pigułek antykoncepcyjnych jest stosowana w wielu
jednostkach chorobowych.
Możliwe jest niezajście w ciążę w miesiąc po odstawieniu , ale na ciążę
wpłynąc raczej nie mają prawa.
A są w stanie nawet pomóc w zajściu w ciążę
Przy przyjmowaniu każdego leku winna być kontrola lekarska , a pod
kontrolą ( fachową , rzecz jasna) nic się dziać nie może.
A szkodzić to bardziej szkodzi zwykła aspiryna.

5. Data: 2000-05-30 07:54:46

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy przyjmowaniu każdego leku winna być kontrola lekarska , a pod
> kontrolą ( fachową , rzecz jasna) nic się dziać nie może.

W zasadzie pewnie masz rację, ale że _nic się złego nie może stać_ to
bym nie był w 100% pewny. Przypomnijmy sobie chociaż historię z
dietylstilbesteronem...

Krzysiek Okon, MD

6. Data: 2000-05-30 18:26:39

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Tue, 30 May 2000 09:54:46 +0200, KO
<k...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>W zasadzie pewnie masz rację, ale że _nic się złego nie może stać_ to
>bym nie był w 100% pewny. Przypomnijmy sobie chociaż historię z
>dietylstilbesteronem...

Ja niczego nie jestem pewien na sto procent zanim nie zobaczę opinii od
lekarza ostatniego kontaktu ;-))))).
Taki makabryczny żart znajomej osoby -ale na poważnie:
Istnieją zawsze wyjątki od reguły - zasadniczo pigułki dwuskładnikowe
obecnie stosowane - Mercilon , Minulet , Cilest są stosunkowo bezpieczne.
Jasne, wiem jakie są powikłania i przeciwwskazania do ich stosowania , po
to jednak osoba która je przepisuje kończyła studia aby je znała , przed
przepisaniem zaś tabletek hormonalnych kazała zrobić przynajmniej
elementarne badania.
Inna sprawa że niektórzy ginekolodzy pomijają te badania laboratoryjne
przepisując po raz pierwszy , lub kontolując powiedzmy za 3 miesiące.

A z tą historią z dietylosilbestrolem coś nie kojarzę - prosiłbym o
pytanie pomocniczo-pogrążające - czyli delikatne naprowadzenie.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

7. Data: 2000-05-30 19:07:46

Temat: Odp: Odp: Ciaza i pigułki
Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s...@4...com..
.
> [...]
> dobrego ( nie mówie tu o działaniu antykoncepcyjnym ) , terapia hormonalna
> w postaci tzw. pigułek antykoncepcyjnych jest stosowana w wielu

No jasne. Tylko ze to nie ten temat.

> [...]
> kontrolą ( fachową , rzecz jasna) nic się dziać nie może.
> A szkodzić to bardziej szkodzi zwykła aspiryna.

Podobnie wydawalo sie nam kilkanascie (kilkadziesiat?) lat temu, kiedy
pojawialy sie pierwsze pigulki ze stezeniem hormonow setki razy wyzszym niz
obecnie. Zreszta: bardzo wiele jednostek chorobowych moze byc wywolanych
przez pigulki (choc zdarza sie to oczywiscie rzadko) Stad rowniez liczne
przeciwwskazania w stosowaniu (w razie potrzeby sluze przykladami).
Przy okazji: nie jestem przeciwnikiem pigulek.

pzdr
Ender

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-05-31 05:14:17

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:g...@4...com..
.

> [...]
> Inna sprawa że niektórzy ginekolodzy pomijają te badania laboratoryjne
> przepisując po raz pierwszy , lub kontolując powiedzmy za 3 miesiące.

Moja pani ginekolog nie zrobila mi zadnych badan, powiedzialam jej ze bylam
chora na zoltaczke pokarmowa 6 lat temu , a ona powiedziala ze moge zaczac
brac pigulki i przepisala mi MICROGYNON po 3 miesiacach nie bylo zadnych
skutkow ubocznych wiec przepisala mi nastepne opakowania, czasami mam
wrazenie ze przepisala mi je tylko dlatego ze sa ze znizka - czyzby myslala
ze mnie nie stac na lepsze? Niewiem. Do tej pory - biore juz 6 miesiecy -
nie mialam robionych zadnych badan - Czy mam lepiej zmianic lekarza nim ten
mnie wykonczy?
Czy MICROGYNON jest dobrym srodkiem?
Myszka07

9. Data: 2000-05-31 07:26:04

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to jednak osoba która je przepisuje kończyła studia aby je znała , przed
> przepisaniem zaś tabletek hormonalnych kazała zrobić przynajmniej
Nawet nie to mam na myśli. IMHO, okres obserwacji 'nowych' pigułek jest
jeszcze stosunkowo kródki - coś zawsze się może ujawnić. Opublikowane
ostatnio duże serie mówią o niski ryzyku - pewnie to racja, ale
zobaczymy jeszcze za kilkanaście lat. Pewnie jestem przesadnie
sceptyczny i ostrożny... Powtarzam - dla celów praktycznych sądzę, że są
bezpieczne.

> A z tą historią z dietylosilbestrolem coś nie kojarzę - prosiłbym o
> pytanie pomocniczo-pogrążające - czyli delikatne naprowadzenie.
po ekspozycji in utero występowały adenosis pochwy, clear cell a-ca,
wady pochwy...
Pewnie dlatego nie słyszałeś, bo w PL nie był to chyba nigdy istotny
problem. Natomiast w US.podręcznikach można znaleść sporo, chociaż teraz
są to już pozostałości z lat 70/80, bo zdaje się wtedy było maximum
zachorawań

Krzysiek Okon, MD

10. Data: 2000-05-31 07:39:03

Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> jeszcze stosunkowo kródki -
^^^^^^
No to wydało się, czemu lekarze na receptach piszą niewyraźnie - co by błędy
ukryć ;-)

Medyczna baza danych
Proszę o pomoc!
guz