Re: Odp: Kamienie w woreczku zółciowym

From: "Jacek" <o...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Odp: Kamienie w woreczku zółciowym
Date: Thu, 10 Aug 2000 14:18:04 GMT

Raczek - K... von Blitzen <r...@p...onet.pl> wrote in message
news:sabtossoht83qaemhhmkgg2fkgitn5car5@4ax.com...

> Zgadzam się. Ja miałem cholecystectomię parę dni po wystapieniu objawów
> kolki, i okazało się , że kamicy towarzyszyło ostre, ropne zapalenie
> pęcherzyka żółciowego i ropniak tegoż pęcherzyka.
>
> BTW nawiązując do postu Jacka o kształcie kamieni :
>
> Akurat ja mam przed soba kilkadziesiąt "pamiątkowych" i mają one postać
> ślicznych kuleczek ośr. ok 2-3 mm, za wyjątkiem jednego, który jest
> równie śliczną kuleczką, ale o śr. 1 cm :o)))

O i to jest materiał do zastanawiania się.
Jak widać mamy kilka rodzajów kamieni żółciowych.
Ciekawe czy niektóre z nich mają różną odporność na rozpuszczanie
rozcieńczoną (dużym spożyciem tłuszczu)zółcią.
Może ktoś ma jakąś wiedzę na temat odmian kamieni żółciowych.
Że widziałem tetraedryczne w formie to jestem pewny.
Że kilka, u mojej mamy zostawionych w przewodach żółciowych przez chirurga,
uległo rozpuszczeniu po zmianie diety na wysokotłuszczową to też fakt
sprawdzalny.
Pozdrawiam
Jacek