Slub - oplaty dla ksiedza !!!

81. Data: 2003-02-05 12:12:23

Temat: Re: Odp: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Donik" <D...@n...amujcie.terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@g...pl naskrobal(a):

> Z ortografią już tak jest, że nie ustala się jej według własnego
> widzimisia, ale obowiązuje określony kanon.

... do czasu aż zostanie zmieniony.. ;-)

>Obecnie w Polsce ów kanon
> każe pisać wielką literą słowo "Bóg/bóg" w odniesieniu do religii
> monoteistycznych, a małą w odniesieniu do religii politeistycznych.

A jeśli ja uważam (i nie jestem w tym odosobniony), że KRK jest religią
de facto politeistyczną to mogę pisać z małej? Jeśli napiszę "Karol Wojtyła
jest czczony jak bóg" to chyba wiadomo o co chodzi...

> Podobnie jest z Kościołem (i nie chodzi tu tylko o KK, oczywiście).

Tu chyba niekoniecznie:
http://so.pwn.pl/slowo.php?co=ko%B6ci%F3%B3

--
Pozdrawiam, Donik
"All you need is love" (The Beatles)

82. Data: 2003-02-05 12:13:17

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Donik wrote:

> Dla "znających ortografię": bóg może być pisany z małej litery, gdy chodzi o
jednego
> z wielu bogów (a dla niewierzącego wszak tak jest)

Szczegolnie ten ateista wierzy w wielu bogów? ;)
Mozna pisac z malej litery w zwrotach potocznych np. dalibóg.
Mozna, gdy chodzi o jednego z wielu-tak jak napisales ( do czego zreszta
zastosowalam sie powyzej zgodnie ze wszelkimi kanonami sztuki ).
_Ale_ jesli rozmowa toczy sie w jakims kontekscie i dla pozostalych
dyskutantów oczywiste jest, ze rozmawiamy o : Bogu - szacunek wymaga aby
stosowac sie do tego czyli uzywac tego slowa w 1 znaczeniu slownikowym i
pisac równiez z duzej litery. W przeciwnym razie IMHO to manifestacja
nie duzej znajomosci zasad ortografii a braku szacunku dla rozmówców.

> A IMHO jest mądre, jeśli ktoś chce pokazać, że nie idzie za owczym (nomen
> omen) pędem i "nie wychylaniem się", bo przecież w Polsce "nie wypada" być
> niewierzącym, co udowadnia m.in. premier (zarówno były jak i obecny) z
prezydentem... A szacunek itp.- miło byłoby, gdyby to
> działało w _obie_ strony...

Szacunek to sposób odnoszenia sie do rozmówcy, nie wykpiwania tego w co
wierzy, nawet jesli sie to neguje, przedstawiania swoich pogladów w taki
sposób aby go nie urazic. I to powinno oczywiscie dzialac w obie
strony-nie neguje tego stwierdzenia.
Co do bycia wierzacym- modne mam wrazenie jest ostatnio raczej negowanie
Boga i instytucji Kosciola niz na odwrót.
Natomiast IMHO pisanie z malej litery _wylacznie_ po to aby zaakcentowac
swoj brak wiary odbieram identycznie jak noszenie przez nastolatki
fryzury punk, podpalanie papierosów cichaczem, wyzywajacy makijaz czy
inne oznaki 'indywidualnosci' mlodzienczej. Jako manifestacja
indywidualnosci ( im bardziej kontrowersyjnej tym lepiej )
Odbieram to jako bunt a nie jako prezentowanie doroslego punktu
widzenia. A bunt rzadko bywa rownoczesny z okazywaniem szacunku.
pzdr
agi
PS oczywiscie to wylacznie mój punkt widzenia :)) Nie jedyny sluszny ale
oddajacy moj sposób odbioru.

83. Data: 2003-02-05 12:16:57

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

boniedydy wrote:

> Właśnie, agi, jesli _trzeba_ zrozumieć dyskutanta, który miesza pojęcia,
> wtedy obie strony mają problem.

O to mi chodzilo :)

> Natomiast pisząc, ze problem ma tylko ten,
> kto pisze niezrozumiale, miałam na myśli sytuację luźnej dyskusji, którą
> każdy może porzucić w dowolnym momencie.

Fakt, tu zgodze sie z Toba :))
pzdr
agi

84. Data: 2003-02-05 13:00:57

Temat: Odp: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "monia" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boniedydy <b...@z...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1quop$car$...@a...news.tpi.pl...
> Nie muszę go słuchać, żeby czuć siegnębiona.

No popatrz, a ja nie slucham i nic a nic nie czuje sie gnebiona.
Widocznie mam nizsza swiadimosc spoleczna.
Musze nad tym popracowac. Ale jak pracowac, nie sluchajac? Uwazasz, ze mam
zaczac sluchac? Na to wychodzi.

85. Data: 2003-02-05 13:06:16

Od: "Donik" <D...@n...amujcie.terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl naskrobal(a):

> Szczegolnie ten ateista wierzy w wielu bogów? ;)

Dla ateisty akurat ten Bóg jest po prostu jednym z wielu bogów.
Nigdzie nie napisałem, że ma w niego wierzyć :-)

> Natomiast IMHO pisanie z malej litery _wylacznie_ po to aby
> zaakcentowac swoj brak wiary odbieram identycznie jak noszenie przez

... a tak, tu zgoda. Ale w Twoim poście było napisane (a przynajmniej
tak to odebrałem), że manifestacja bycia niewierzącym jako taka
jest niewłaściwa. Jeśli przejawia się wyłącznie brakiem szacunku,
to smutne :-(

> ) Odbieram to jako bunt a nie jako prezentowanie doroslego punktu
> widzenia. A bunt rzadko bywa rownoczesny z okazywaniem szacunku.

Ale bunt jest prawidłowy w pewnym wieku i IMHO lepszy od konformizmu.

> PS oczywiscie to wylacznie mój punkt widzenia :)) Nie jedyny sluszny
> ale oddajacy moj sposób odbioru.

OK, chyba każdy przedstawia właśnie swój punkt widzenia.
W każdym razie dzięki za wytłumaczenie- nie chciałbym świadomie nikogo
obrażać (jeśli poczułby się obrażony, gdybym Bóg napisał z małej).

86. Data: 2003-02-05 13:20:19

Temat: Re: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ania K."

> Dla położnej też każda rodząca jest "dodatkowa" ale jeśli dzieje się to w
> godzinach jej pracy to nieetyczne jest wyciąganie ręki po pieniądze.
Chodzi mi
> tylko o trzymanie się umowy i wykonywania zadań za umówioną kwotę.
> Ale jak mowilam - nie znam zasad zatrudnienia organistów.

Dodatkowa w sensie dodatkowych godzin= nadgodzin, a za to położnej płacisz,
albo masz inną niż chcesz.
--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

87. Data: 2003-02-05 13:21:57

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Donik wrote:

> [...]
> tak to odebrałem), że manifestacja bycia niewierzącym jako taka
> jest niewłaściwa. Jeśli przejawia się wyłącznie brakiem szacunku,

Manifestacja jako okazanie, wyrazenie swego stanowiska- absolutnie nie
jest niewlasciwa.
Manifestacja jako ostentacja- jest. I o to mi chodzilo.

> Ale bunt jest prawidłowy w pewnym wieku i IMHO lepszy od konformizmu.

Owszem- dlatego nie neguje zjawiska, podaje przyczyny dla których
trudniej porozumiec sie z osobami na takim etapie. Od tego zreszta
zaczal sie ten podwatek.

> OK, chyba każdy przedstawia właśnie swój punkt widzenia.
> W każdym razie dzięki za wytłumaczenie- nie chciałbym świadomie nikogo
> obrażać (jeśli poczułby się obrażony, gdybym Bóg napisał z małej).

Ja równiez. Dziekuje za rozmowe :)
pzdr
agi

88. Data: 2003-02-05 13:41:19

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monia <m...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Użytkownik boniedydy <b...@z...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:b1quop$car$...@a...news.tpi.pl...
>
> No popatrz, a ja nie slucham i nic a nic nie czuje sie gnebiona.
> Widocznie mam nizsza swiadimosc spoleczna.

Widocznie i nic na to nie poradzę.

> Musze nad tym popracowac. Ale jak pracowac, nie sluchajac? Uwazasz, ze
mam
> zaczac sluchac? Na to wychodzi.

Jesli tak uważasz, to proszę bardzo. Każda metoda jest dobra, o ile jest
skuteczna (i uczciwa ;) ). Ale nie pisz później, że to ja Cię do tego
namawiałam.

boniedydy

89. Data: 2003-02-05 13:44:17

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Donik <D...@n...amujcie.terramail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]
Wojtyła
> jest czczony jak bóg" to chyba wiadomo o co chodzi...

Jeśli piszesz o Karolu Wojtyle, że jest czczony jak bóg, to jest to
najzupełniej prawidłowe w sensie ortograficznym (w innym być może w dużym
stopniu również).

boniedydy

90. Data: 2003-02-05 13:46:34

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki za poprzedni post, przypadkowo mi się wysłał :(((

Użytkownik boniedydy <b...@z...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1quvd$eqp$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik agi ( fghfgh ) <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...