co z bakłażanów

1. Data: 2001-06-07 13:51:53

Temat: co z bakłażanów
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem bardzo dojrzałe bakłażany i nie bardzo wiem co z nimi zrobić,
bo nie są z mięsa.... ;o(((
pozdr.Alex

1. Data: 2001-06-07 14:11:34

Temat: Re: co z bakłażanów
Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Pokroic w plastry, solic, polac oliwka, troche bazyli i na grill nie za
goracy.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-06-07 15:24:43

Temat: Re: co z bak?a?anów
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

zrobic musake, ale juz!! Czy te baklazany jeszcze sie swieca, czy
juz sa TAK dojrzale, ze ledwo dysza?

Krysia

>Kupi?em bardzo dojrza?e bak?a?any i nie bardzo wiem co z nimi zrobi?,
>bo nie s? z mi?sa.... ;o(((
>pozdr.Alex

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-08 06:39:42

Temat: Re: Odp: co z bak?a?anów
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

grecjanska potrawa. Pojde z psem, wroce, poszperam i wklepie, OK?

Krychna

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-08 06:45:22

Temat: Odp: co z bak?a?anów
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krychna! co to jest ta musaka?
kachna

1. Data: 2001-06-08 07:34:03

Temat: Odp: Odp: co z bak?a?anów
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

czekam, czekam, czekam
a pogoda chociaz ladna? w szcz psa by za drzwi czlek nie wystawil......
kachna

wiadomosci news:vns0itc8lsmbmcicoo7e3n6vvpt27j0c2v@4ax.com...

1. Data: 2001-06-08 07:48:46

Od: S...@v...pl.INVALID (==wojmat==) szukaj wiadomości tego autora

W poprzednim odcinku <9fo0pm$k8k$1@news.internetia.pl> telenoweli
"pl.rec.kuchnia" Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> napisał/a:

>Kupiłem bardzo dojrzałe bakłażany i nie bardzo wiem co z nimi zrobić

[przepraszam za krzaczory, ale ten xnews tak ciacha pliterki z Windows
1250. ale i tak go lubię, a poprawiac mi sie nie fce...]:

nazwa:
bakłażan nieŸle nafaszerowany czerwonš fasolš

kategoria:
dania goršce

czas przygotowywania:
1 godz.

skala trudnoœci:
œrednio trudny

iloœć osób:
4

składniki:
2-3 duże bakłażany (ew. więcej małych), puszka czerwonej fasoli (ew.
ugotowana podobna iloœć) lub podobna iloœć np. zielonego groszku, 1,5
szklanki ugotowanego bršzowego ryżu (polecam dodać do wody odciek z
fasoli), 4 zšbki czosnku, 2 œrednie cebule, kilka łyżek przecieru
pomidorowego (ew. kilka pomidorów uduszonych i przetartych), oregano,
bazylia, tymianek, pieprz, oliwa z oliwek, sól kamienna (ew. morska),
pestki słonecznika albo migdały w płatkach, może być też kilka
pieczarek i kilka oliwek

przepis:
bakłażany umyć, przekroić wzdłuż, mišższ wydłubać (zostawić ok. 0,5 cm
skórki), posiekać go i posolić w osobnej misce, odstawić na pół godziny
i po tym czasie sok odcisnšć (usuwa się goryczkę w ten sposób). na
patelni rozgrzać kilka łyżek oliwy, dodać posiekanš drobno cebulę i
przeciœnięty przez praskę czosnek, przesmażyć na małym ogniu (nie
złocić), dorzucić pieczarki jeœli sš a na końcu mišższ z bakłażana. w
misce wymieszać przesmażone warzywa z fasolš i ryżem, dodać pomidory,
farsz doprawić. rozgrzać piekarnik/prodiż/opiekacz, połówki bakłażanów
napełnić nadzieniem, posypać pestkami/płatkami, połozyć oliwki, skropić
oliwš i posypac ziołami. zapiekać około kwadransa.

wskazówki i uwagi:
ryż ugotować oczywiœcie w małej iloœci wody aż wcišgnie całš

komentarz:
podawać na przykład z <a
href=http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1748
>tostami
czosnkowymi</a>

przepis własny autora

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1749

--
wojmat <w...@v...pl>
http://puszKKKa.vege.pl

1. Data: 2001-06-08 07:52:38

Temat: Re: Odp: Odp: co z bak?a?anów
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

sliczne sloneczko, puchate chmurki i...przymrozek w nocy! czyli
siadam do komputera z czerwonym neico noskiem!
Pies sie pcha na spacery bez racjonalengo zanalizowania warunkow
atmosferycznych, poniewaz jest "krotko ostrzyzony" (dp wgladu na
stronach MOJEJ Kachny - www.kasia57.com - isc chyba prosto do
"pics"...), to deszcz jej wlatuje do oczu. I co inteligentny pies
robi? Wyciera caly pysk + uszy o mnie, szczegolnie POD kurtka...

a tearz do mousaki!

cebule posiekac,obsmazyc, dodac jakies, dowolne mielone,
zrazowic, doadc s/p, pasty pomidorowej, plus jakiegos wywaru -
miesny z kostki/wegety (mam nadzieje, ze jednak Wladyslaw NIE
czyta tego, bo inaczej ja znow za slup bede musiala...).
Zagotowac i niech sie podusi tak z 1/2 godz.
Osobno zrobic bialy sos - zasmazka plus mleko. Uwaga! Mozna na
koncu, po zdjeciu z ognia dodaj jajo rozbite dla wzbogacenia
kalorycznego.

Baklazany pokroic w grube plastry (kupujac baklazany trzeba
uwazac, zeby nie byly matowe ani pomarszczone - teakie sa stare i
niedobre).
Plastry lekko obsmazyc - baklazany wciagaja tluszcz jak gabka, ja
czasem je smaze/dusze w mieszance oliwy i wody. Jesli smazysz na
oliwie/oleju to dobrze je potem ulozyc na papierowym kuchennym
reczniczku, zeby troche tego tluszczu poszlo precz!

Naczynie zaroodporne wyscielic plastrami bakl. posypac startym
zoltym serem. Nastepna wartswa baklaz., dalej ser, na to
mieszanke miesna, na to ostatnia warstwa baklaz. Oblac to bialym
sosem, posypac serem. Piec w 180 stopniach - jakies 1/2 godz az
sie zabrazowi i bedzie ladna skoreczka..

Moje uwagi - dodaje czosnek, bo mi pasuje do tego. plus jakies
ziola.
dalej - poniewaz z sera wyleci i tak duzo tluszczu, to daje sobie
spokoj z jajem w bialym sosie i robie go tez na bazie kisielu
czyli miesszam make kartofl z mlekiem i kostka bulionowa i
mieszajac zagotowuje.
Dalej - w zwiazku z tym wszystkim ten baklazan smaze w oliwie z
woda.

Wychodzi bardzo dobre. Glodny czlwoiek potem nie jest!

Jesc mozna z malymi pieczonymi kartofelkami, salata.

Smacznego

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-08 08:29:38

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oliwie/oleju to dobrze je potem ulozyc na papierowym kuchennym
> reczniczku, zeby troche tego tluszczu poszlo precz!

jest jeszcze jeden trick smażenia plasterków: do patelni na te plasterki
bakłażanów postawić w miarę ciężki garnek z grubym denkiem. Żłopią
trochę mniej tłuszczu i smażą się obustronnie ;-)
Ale na bibułę i tak trzeba tać.

Waldek

1. Data: 2001-06-08 08:55:19

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:1701its7mt3rhqhu47gbjghjcp93kq2mon@4ax.com...
> a tearz do mousaki!

(i tu byla mousaka)

> Smacznego
>
> Krysia

O matko, jak to pysznie brzmi. Wlasnie mam dwa baklazany z lodówce co je maz
fotografowal (takie ma zajecie, a ja potem mam produkty). Nigdy jeszcze nie
jadlam. Chyba spróbuje. Swieca sie znaczy dobre sa?
AniaK

Sila dobrego na jednego... :)
rukola
czeresnie