szpinak jagodowy

1. Data: 2000-03-10 08:06:37

Temat: szpinak jagodowy
Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie to wysialem. tylko czy ktos z was wie coto toto jest? do czego
to sluzy? i jak sie z tym obchodzic?
a swoja droga czego to ludzie nie wymysla: szpinak jagodowy, slonecznik
bulwiasty 8-)
pozdrawiam
j.t.

1. Data: 2000-03-10 12:20:29

Temat: Odp: szpinak jagodowy
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...uwb.edu.pl...
> wlasnie to wysialem. tylko czy ktos z was wie coto toto jest? do czego
> to sluzy? i jak sie z tym obchodzic

Czy przypadkiem nie było przy tym nazwy łacińskiej, która być może
rozjaśniłaby mroki w moim umyśle? Zamiast omletu ze szpinakiem-omlet z
jagodami?

Zaintrygowana, Basia.

1. Data: 2000-03-13 08:25:18

Temat: Re: szpinak jagodowy
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a swoja droga czego to ludzie nie wymyśla: szpinak jagodowy,

Szpinak warzywny (Spinacia vulgaris) z rodziny komosowatych (Chenopodiaceae)
Tetragonia expansa -szpinak nowozelandzki.

Szpinak (Spinacea oleracea) -bardzo pożywne i łatwe w uprawie warzywo.
===Wymaga cienia, który zapobiega wybijaniu pędów nasiennych.===

Nic więcej nie znalazłem, więc ten jagodowy to chyba ludzie, ale...

> słonecznik bulwiasty

słonecznik bulwiasty (topinambur) - Helianthus tuberosus jest znany w
Ameryce.

pozdrawiam, jerz

1. Data: 2000-03-13 08:59:46

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>słonecznik bulwiasty (topinambur) - Helianthus tuberosus jest znany w
>Ameryce.
>
>pozdrawiam, jerz

Wyczytalem kiedys ze Topinambur jest jadalny,sadzili go lesnicy dla dzikow.
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-13 09:53:18

Temat: Odp: szpinak jagodowy i topinambur
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

> Wyczytalem kiedys ze Topinambur jest jadalny,sadzili go lesnicy dla
dzikow.

W dawnej kuchni polskiej okreslany jako bulwy. Jadalny dla ludzi tez,
szczególnie polecany bodajze dla cukrzyków.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-13 10:21:38

Temat: ciekaw jestem?
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

W jednej z madrych ksiazek wyczytalem ze jedna ze znanych doniczkowych
roslinek (oczywiscie nazwy nie pamietam)miala dopisek taro.
Ciekaw jestem czy to te samo taro ,o ktorym sie czyta w ksiazkach
podrozniczych.
Pozdrawiam
ciekawski Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-13 10:24:26

Temat: Re: Odp: szpinak jagodowy i topinambur
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>dzikow.
>
>W dawnej kuchni polskiej okreslany jako bulwy. Jadalny dla ludzi tez,
>szczególnie polecany bodajze dla cukrzyków.
>
>Pozdrawiam, Basia.

Jadlas to kiedys?
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-13 11:30:44

Temat: Odp: Odp: szpinak jagodowy i topinambur
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...

> Jadlas to kiedys?

Nie i nie uprawiam, katowicka ziemia raczej nie powinna byc wykorzystywana
pod warzywa korzeniowe. Ale od czasu do czasu widuje oferty ludzi
oferujacych bulwy na sprzedaz lub w ramach wymian.
Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-13 11:47:19

Temat: Re: Odp: Odp: szpinak jagodowy i topinambur
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

No tak u was to nawet dzdzownic z ziemi nie mozna wyciagac pradem ,bo wyjda
gornicy i na..... . ;-)))))
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-03-14 05:07:19

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8aijhn$i6a$...@z...polsl.gliwice.pl...

..................> > >W dawnej kuchni polskiej okreslany jako bulwy.
Jadalny dla ludzi tez,

> Nie i nie uprawiam,

Trzeba uważać. Raz posadzony, pozostaje przez wiele lat jako uciążliwy
chwast. Dawno temu, sadziłem topinambur dla królików. Sam nie próbowałem.
Zapowiadany smak, nieco słodszych ziemniaków, nie zachęcał do tego.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Reklama Osmocote ;-)
Przedwiośnie