taras w słońcu

1. Data: 2000-01-20 15:49:57

Temat: taras w słońcu
Od: Małgorzata Wrzosek < megi52@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Przy moim domu mam olbrzymi kawał tarasu . Nie jest on zbyt piękny i co
roku staram się go zasłaniać Stawiam więc uparcie kwiatki w skrzynkach
Niestety t na tarasie jak na patelni .Południowa strona. Wiele roślin
nie wytrzymuje tego słońca. Przywiożlam sobie z grecji oleandry .To
wytrzymuje . Czy ktoś wie jakie rośliny można posadzić w pojemnikach
które by postały parę miesięcy i jeszcze by kwitły. W tamtym roku
wsadziłam w donice tuje szmaragdowš. Jestem ciekawa czy przetrzyma zimę
na dworze.
Pozdrowienia
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-22 16:52:51

Temat: Odp: taras w słońcu
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Wrzosek < megi52@poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
> które by postały parę miesięcy i jeszcze by kwitły. W tamtym roku
> wsadziłam w donice tuje szmaragdowš. Jestem ciekawa czy przetrzyma

Witam.
Też posiadam taras.Strona południowo-zachodnia i też"patelnia"Co roku
sadzimy na nim do skrzynek surfinie,pelargonie i niecierpki.Rosną i
kwitną(nie chwaląc się)imponująco.Z tym,że stosuję dla nich dodatkowy
zabieg-w dni upalne codziennie rano i wieczorem,a czasem i w ciągu dnia
polewam cały taras wodą.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-25 08:19:32

Temat: Re: Odp: taras w słońcu
Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Co roku
> sadzimy na nim do skrzynek surfinie,pelargonie i niecierpki.Rosnš i
> kwitnš(nie chwalšc się)imponujšco

Ponieważ mój taras jest na wysokości ziemi więc z pelargoniami jest kłopot z
tego powodu że sprzedaja zwisajšce u mnie nie majš gdzie zwisać. Pamiętam
takie pelargonie ,które stały na parapetach w kształcie kuli. Nigdzie w
sklepie nie widziałam tej odmiany. Niecierpki u mnie też się nie utrzymały .
W połowie lipca wszystko mi pada. Tak jest co roku. Tak jakby przychodziła
jakaś choroba.

> .Z tym,że stosuję dla nich dodatkowy
> zabieg-w dni upalne codziennie rano i wieczorem,a czasem i w cišgu dnia
> polewam cały taras wodš.

Może to brak wilgoci w otoczeniu .Ja też tak spróbuje.

Pozdrowienia
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-25 09:02:44

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Niestety t na tarasie jak na patelni .Południowa strona. Wiele roślin

Wiele, jednak, wytrzymuje.
Można stosować tutaj wiele roślin. Także takie które niby (wg książek)
wymagają półcienia. Jedną z nich wymienił Sławek. Także fuksje świetnie
radzą sobie w pełnym słońcu wbrew temu co się ogólnie uważa. Ty odkryjesz
jeszcze wiele innych takich "cieniolubnych" roślin.
Na pewno, możesz z powodzeniem pielęgnować na słonecznym tarasie "krewnych i
znajomych" Twojego oleandra. Będą to mirty, cytrusy, wawrzyn itd.
Basia wymieniła rośliny bardzo odporne a przy tym wyjątkowo ładne chociaż
może przez niektórych pomijane jako mało oryginalne. Jest to, moim zdaniem,
błąd.
Można też zwrócić uwagę na rośliny które w naszych warunkach okresowo
przemarzają w gruncie. Traktowanie ich jako tarasowe sprawi dużo
przyjemności i mało kłopotu w zimowaniu jeżeli posiada się jakieś chłodne
pomieszczenia typu szopa, piwnica.

Podstawą, w ogrodzie tarasowym o wystawie nasłonecznionej, jest potrzeba
dostarczenia odpowiedniej ilości wilgoci.
W takich warunkach trzeba, niekiedy, podlewać kilkakrotnie w ciągu dnia.
Doniczki powinny mieć odpowiednią wielkość. W zasadzie nie powinny być
mniejsze niż 3 litry. Dobrze jest ustawiać pod nie pojemne podstawki lub
osłonki w których gromadzony będzie zapas wody na najbliższe kilka godzin.
Można też stosować żele magazynujące wodę ale w zasadzie dla roślin z małymi
potrzebami nawozowymi.

Bardzo ważny jest moment wystawiania roślin na taras z mieszkania. Należy
stopniować nasłonecznienie etapami tygodniowymi.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-25 22:07:26

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w pełnym słońcu (ale miejsce przewiewne, dość daleko od muru) dają
radę cassia, solanum/psianka, datury, kuflik, lantana, phylogennum (niestety
zimowanie w chłodnym miejscu). Powierzchnię gleby w donicach ściółkuję grubą
korą sosnową (ogranicza to trochę parowanie, ale i tak w najgorętsze dni
podlewam 2x dziennie).
Jeśli nie znajdujesz przyjemności w podlewaniu to może załóż sobie
automatyczną konewkę?
Jeśli nie masz gdzie u siebie przechowywać, to może poszukaj miejsca u
znajomych?, lub spróbuj wykupić miejsce w szklarni.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-26 07:32:01

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86k2hp$s3s$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
pielęgnować na słonecznym tarasie "krewnych i
> znajomych" Twojego oleandra. Będą to mirty, cytrusy, wawrzyn itd
Z innych domowych można zastosować jeszcze sansewierie, róże chińskie,
aloesy, figi i granaty:). Również cebulowe przykładowo ismena. Na pewno
będzie to wyglądać egzotycznie.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-26 16:22:26

Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> . Także fuksje świetnie
> radzš sobie w pełnym słońcu wbrew temu co się ogólnie uważa.

Fuksje rzeczywiście radzš sobie dobrze . Moje majš już trzy lata. Sš pięknš
ozdobš tylko trochę za niskš. Interesujš mnie oprócz kwiatów wyższe rośliny.
Chce posadzić trochę iglaków w donicach,ale boje się że nie przezimujš.

> . Będš to mirty, cytrusy, wawrzyn itd.

Dziękuje w tym roku posadzę co mi radzisz.

> . Traktowanie ich jako tarasowe sprawi dużo
> przyjemności i mało kłopotu w zimowaniu jeżeli posiada się jakieś chłodne
> pomieszczenia typu szopa, piwnica.

Niestety nie posiadam pomieszczenia o temp zimowej + 5 stopni. Jedyne wyjście to
wspólna klatka schodowa z sšsiadem. Jest to niestety powierzchnia ograniczona.
Jednak daturę u fuksje przechowuje już parę lat.

> W takich warunkach trzeba, niekiedy, podlewać kilkakrotnie w cišgu dnia.
> Doniczki powinny mieć odpowiedniš wielkość. W zasadzie nie powinny być
> mniejsze niż 3 litry

A propo doniczek. To czy lepsze sš plastikowe czy gliniane? Mnie lepiej rośliny
rosnš w plastikowych. Gliniane lepiej trzymajš wilgoć ,ale sš bardzo cięzkie.

> Można też stosować żele magazynujšce wodę ale w zasadzie dla roślin z małymi
> potrzebami nawozowymi.

A keramzyt.? Mam na myśli te bršzowe leciutkie bobki,a nie biały żwirek(to na
wszelki wypadek gdybym pomyliła nazwę)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za tak obszerne wyjaśnienia.
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-27 09:37:04

Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-27 20:01:02

Temat: Odp: Odp: taras w słońcu
Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

. Także fuksje świetnie
radzą sobie w pełnym słońcu wbrew temu co się ogólnie uważa.
Fuksje rzeczywiście radzą sobie dobrze . Moje mają już trzy lata. Są piękną ozdobą
tylko trochę za niską

Możesz prowadzić w formie drzewek.
W takich warunkach trzeba, niekiedy, podlewać kilkakrotnie w ciągu dnia.
Doniczki powinny mieć odpowiednią wielkość. W zasadzie nie powinny być
mniejsze niż 3 litry

A propo doniczek. To czy lepsze są plastikowe czy gliniane? Mnie lepiej rośliny
rosną w plastikowych. Gliniane lepiej trzymają wilgoć ,ale są bardzo cięzkie.

Gliniane powodują szybszą utratę wilgoci. Ich większa waga, jednak, lepiej
stabilizuje wyższe rośliny. Tworzywo jest bardziej szlachetne, formy bardziej
estetyczne.
Utratę wilgoci można częściowo ograniczyć impregnując je od środka np. emulsją
Unigrunt czy jakoś tak.

Można też stosować żele magazynujące wodę ale w zasadzie dla roślin z małymi
potrzebami nawozowymi.
A keramzyt.? Mam na myśli te brązowe leciutkie bobki,a nie biały żwirek(to na
wszelki wypadek gdybym pomyliła nazwę)

Od keramzytu, chyba lepiej magazynuje wodę torf wysoki.. Pewien dodatek do podloża
jest wskazany przy wielu roślinach, trzeba jednak pamiętać o jego odczynie.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za tak obszerne wyjaśnienia.

Dzięki, że stworzyłaś możliwość popisania się :-)

:-) http://ogrod.to.jest.to---

1. Data: 2000-01-28 16:13:08

Temat: Re: Odp: Odp: taras w słońcu
Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński wrote:

> [...]
> rośliny.
>
> To prawda . Własnie bede miala bol glowy z datura . Bo albo
> ja wsadze w wielka gliniana i jej juz po prostu nie rusze.
> albo bede walczyla z wiatrem i przywiazywala ja do krat.
>
> Tworzywo jest bardziej szlachetne, formy bardziej
> estetyczne.
>
> Ja najlepiej lubie naturalna gline. ,ale teraz i teorzywo
> tak podrabiaja.
> Od keramzytu, chyba lepiej magazynuje wodę torf wysoki..
>
> Co to jest torf wysoki ? Pierwsze slusze.
>
> Dzięki, że stworzyłaś możliwość popisania się :-)

Moje wielkie wyrazy szacunku
Malgorzata Wrzosek

> :-) http://ogrod.to.jest.to---

Ja tylko na chwilę