Oryginalne rosliny - lecznicze

21. Data: 2005-04-18 20:13:34

Temat: Re: Oryginalne rosliny - lecznicze
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-17 11:27, Użytkownik Maciek napisał :
> Czy macie w swoich ogródkach jakies oryginalne rosliny o leczniczych
> własciwosciach.

Lepiej zapobiegać niż leczyć . Polecam pokrzywę. Oryginalna , smaczna ,
zwiększa odporność.A i nawóz do podlewania roślin można z niej zrobić.
Biodynamiczny.
pozdrawiam, Barbara

22. Data: 2005-04-24 00:42:24

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ad roślin oryginalnych.

> Tak, szczególnie te,nadające się na wino, takie jak seler,
> pietruszka, mniszek, tymianki.

Pietruszka ma też sporo mirystycyny i razem z nasionami muszkatołowca można
na upartego wykombinować niezłego halucynogena.

> Wszystkie rośliny mają jakieś właściwości.

:)Trudno nie zgodzić się z tym zdaniem:)...
... z tym, że przydatność terapeutyczna ogromnej większości jest taka jak
walory smakowe "wina" z selera.
Tak wyleczysz chorych za pomocą np.nasturcji, jak ugościsz np.gości
weselnych tym "winem":)

Ale ja nie o tym:)

Masz coś na wymianę za krzewik Orixa? (lub Orixę tak chyba odmienia się ten
krzew).

Pozdrawiam
p...@r...pl

23. Data: 2005-04-24 04:40:17

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski <p...@r...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Ale ja nie o tym:)
>
> Masz coś na wymianę za krzewik Orixa? (lub Orixę tak chyba odmienia się ten

Nie znalazłem rośliny pod tą nazwą, pokazują się jakieś krowy
czy antylopy.Mam sadzonki eleuterokoka,akantopanaksa variegata,
Trochę nasion kudzu.Rośliny od Ciebie przezimowały.
Wino z selera ma piękny złoty kolor, aromat niepowtarzalny,mocny.
Ma działać jak sok,coś wypłukiwać ze stawów, aby na zakrętach
nie skrzypiało i nie chrobotało w kolanach.Szkodliwe nie jest,
sprawdzone organoleptycznie.Zresztą szkodzi ilość a nie jakość.
Podobno sama gałka też ma działanie ogłupiające.
Pozdrawiam.Mirzan

24. Data: 2005-04-24 10:48:49

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 24 Apr 2005 04:40:17 +0000 (UTC), na pl.rec.ogrody, miroslaw zaniewski
napisał(a):

> Nie znalazłem rośliny pod tą nazwą, pokazują się jakieś krowy
> czy antylopy.

?Niemożliwe, przecie go nie wymyśliłem:)
Zobacz Orixa japonica, musi być. Rodzina Rubiaceae/Marzanowate, ciekawa pod
względem fitochemicznym, trzeba go/ją rzucić na kolumnę - zobaczymy co ma w
sobie ciekawego:)

> Rośliny od Ciebie przezimowały.

To fajnie, cieszę się:) Mam nadzieję, że się ładnie rozmnażają:)
Skrzypowate od Ciebie też dają radę:)))

Z panaxowatych brakuje mi Oplopanaxa. Masz może?

Pozdrawiam
p...@r...pl

25. Data: 2005-04-24 13:40:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> względem fitochemicznym, trzeba go/ją rzucić na kolumnę - zobaczymy co ma w

Znalazłem, ciekawa roślina.Nie wiem co Ci zaproponować, mam kilka
sadzonek Codonopsis pilosula,Lycium chińskie, wschodzi buzdyganak,
Tribulus terrestris, różeniec, może jeszcze jakaś trucizna gdzieś
rośnie.
Czy rzucenie na kolumnę, należy rozumieć,że chcesz coś z niego
oddestylować?Bardzo jestem ciekawski co zawiera, czy nie coś na serce?
Pozdrawiam.Mirzan

26. Data: 2005-05-02 01:24:47

Temat: Re: Odp: Oryginalne rosliny - lecznicze
Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 17 Apr 2005 12:55:20 +0200, na pl.rec.ogrody, Janusz Czapski
napisał(a):

> Oczywiście o zaletach leczniczych winogron i produktów z nich nie muszę
> wspominać bo o tym wiedzą wsyscy. :-)
> J.

:)Ostatnio widziałem nawet gotowy preparat z liści winorośli:)
A i suszone wino w tabletkach można sobie kupić.

Czego to ludzie nie wymyślą?:)

Pozdrawiam
p...@r...pl

27. Data: 2005-05-02 05:54:48

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 May 2005 03:24:47 +0200, Piotr Siciarski napisał(a):

> A i suszone wino w tabletkach można sobie kupić.

Ale degustować tego to się chyba nie da:)

Pozdrawiam
Marta

28. Data: 2005-05-02 08:40:10

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A i suszone wino w tabletkach można sobie kupić.

> Pozdrawiam
> p...@r...pl

A to zapewne w sklepie dla astronautów ;-)))

Serdecznie Miłka

Mszyce
Prunus serrulata Kiku-Shidare-Sakura
pmącze na balkon