Pozwolić Biance owocować?

1. Data: 2003-07-01 19:46:48

Temat: Pozwolić Biance owocować?
Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie witam!

Niektóre z krzewów winorośli posadzonych jesienią zawiązały owoce.
Martwię się szczególnie o Biankę, bo krzew jest niewielki, jakieś
30 cm od ziemi, a ma dwa duuuże grona. Wydaje się, że gdy
jagody będą normalnej wielkości, sięgną niemal do ziemi. Co tu kryć,
chętnie spróbowałabym własnych winogron, ale jeśli to może osłabić
roślinę i na przykład gorzej zniesie zimę, to z nich (albo z
części)zrezygnuję. Jaką decyzję podjąć?

Pozdrawiam
Anna T

2. Data: 2003-07-01 20:41:53

Temat: Odp: Pozwolić Biance owocować?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna T. <anka@no_spam.post.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdsol1$h7a$...@n...news.tpi.pl...
> Serdecznie witam!
>
> Niektóre z krzewów winorośli posadzonych jesienią zawiązały owoce.
Pogratulować !! :-)
> [...]
chętnie spróbowałabym własnych winogron, ale jeśli to może osłabić > roślinę
i na przykład gorzej zniesie zimę, to z nich (albo z
Rozumiem Twój dylemat.
Wybierz droge pośrednią. Pozostaw jedno grono. :-)
Jeżeli roslina jest wystarczająco silna to je wykarmi, jezeli nie to
zawiązki zaschną. Zadbaj tylko o to by latorosl sie nie wyłamała, a więc
troskliwie ja podwiązuj do jakiegos palika.
A zimy sie nie bój, Bianka dobrze drewnieje przed zimą i jest wystarczjąco
mrozoodporna by sobie poradzić.
Napisz kiedyś jak Ci owoce Bianki smakowały :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
A grona to Bianka ma raczej niewielkie....
J.

3. Data: 2003-07-02 06:41:22

Temat: Re: Odp: Pozwolić Biance owocować?
Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
Dziękuję za gratulacje, ale należą się one raczej p.Myśliwcowi za
piękne sadzonki.

>Wybierz droge pośrednią. Pozostaw jedno grono. :-)

A więc, jak będzie ładniejsza pogoda, ruszam z sekatorem. Muszę się
jakoś ukryć przed rodziną już ostrzącą sobie zęby na własne winogrona.

>Jeżeli roslina jest wystarczająco silna to je wykarmi, jezeli nie to
>zawiązki zaschną.

A czy w takim razie nie można poczekać i roślina sama zdecyduje, ile
ich chce mieć?

Zadbaj tylko o to by latorosl sie nie wyłamała, a więc
>troskliwie ja podwiązuj do jakiegos palika.

Wszystkie są podwiązane i te z owocami i te bez, bo u mnie strasznie
wieje.

>A zimy sie nie bój, Bianka dobrze drewnieje przed zimą i jest wystarczjąco
>mrozoodporna by sobie poradzić.

A co z innymi odmianami, bo na dwódh krzewach mam jeszcze grona: na
Schuylerze i Swenson Red?

>Napisz kiedyś jak Ci owoce Bianki smakowały :-)))

Z pewnością napiszę i o innych też, jeśli bez przeszkód dojrzeją.
Bardzo jestem ciekawa różnicy w smaku.

>A grona to Bianka ma raczej niewielkie....

Dla mnie laika są duże, bo są moje i do tego nie spodziewałam się ich.

Pozdrawiam serdecznie dziękując za wyczerpujacą odpowiedź.

Anna T

PS
Na razie, odpukać, zero szkodników i zero chemii!

kwiatki się "spaliły"
Jaka nalepsza trawa?
Chce wyrownac teren i zasiac ladny trawnik
Jak i kiedy skutecznie podkraść clematisa?
trawnik - zgorzel siewek