trawnik - zgorzel siewek

1. Data: 2003-07-01 11:51:27

Temat: trawnik - zgorzel siewek
Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

na nowo zalozonym trawniku mam na 3-4m2 objawy zgorzeli siewek - w/g
poradnika wojciecha soleckiego. najprawdopodobniej miejscowo byly zbyt mocno
podlane.
jednak ani on ani archiwum grupy nie podaje rozwiazania problemu juz po
fakcie. co zrobic? a moze nic nie trzeba i samo przejdzie z czasem
ewentualnie uschnie calkiem i trzeba bedzie wysiac te miejsca na nowo? ale
nie bedzie sie rozprzestrzeniac?

wojtek

2. Data: 2003-07-01 11:53:56

Temat: Re: trawnik - zgorzel siewek
Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fakcie. co zrobic? a moze nic nie trzeba i samo przejdzie z czasem
> ewentualnie uschnie calkiem i trzeba bedzie wysiac te miejsca na nowo? ale

aha, jesli to istotne - gleba piaszczysta. nawozilem tydzien przed
wysianiem. siane miesiac temu.

wojtek

3. Data: 2003-07-01 18:02:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdrsjq$cak$1@phone.provider.pl Wojciech
Jakóbczyk<j...@U...TO.pl> napisał(a):

> na nowo zalozonym trawniku mam na 3-4m2 objawy zgorzeli siewek -
> jednak ani on ani archiwum grupy nie podaje rozwiazania problemu juz > po
fakcie. co zrobic?

Hejka. Podlej teraz - najlepiej cały trawnik - jednym z preparatów
zawierających mancozeb. Jak będziesz dosiewał trawę koniecznie zapraw
nasiona np. Sarfunem T.
Pozdrawiam wieczorowo Ja...cki

4. Data: 2003-07-15 11:44:32

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> fakcie. co zrobic?
> >

> Hejka. Podlej teraz - najlepiej cały trawnik - jednym z preparatów
> zawierających mancozeb. Jak będziesz dosiewał trawę koniecznie zapraw

ok, znalazlem preparat z mankozeb (dithane 45 czy jakos tak). teraz
pytanie - kiedy opryskac? przed czy po koszeniu? instrukcja do preparatu nie
uwzglednia przypadku trawnika i nie opisuje jak on dziala.
moze w ogole odpuscic? minely dwa tygodnie i nie widac rozszerzania sie
objawow, moze trawnik sam sie wybroni?

wojtek

5. Data: 2003-07-15 19:21:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bf0pev$rrm$1@phone.provider.pl Wojciech Jakóbczyk
<j...@U...TO.pl> napisał(a):

> ok, znalazlem preparat z mankozeb (dithane 45 czy jakos tak). teraz
> pytanie - kiedy opryskac? przed czy po koszeniu?

Hejka. Po skoszeniu i wygrabieniu skoszonej trawy.

> minely dwa tygodnie i nie widac rozszerzania sie
> objawow, moze trawnik sam sie wybroni?

Może. Siły natury sa ogromne. ;-)
Pozdrawiam samorzutnie Ja...cki

6. Data: 2003-07-16 14:32:44

Od: "Jacek" <j...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety trawniki są trochę wynaturzone, tzn. nie jest to naturalny biotop
dla traw. Wydaje mi się, że potraktowanie Twojego trawnika np. Alliette czy
jakoś tam, na pewno mu nie zaszkodzi, a pomóc może.
CU
JT

7. Data: 2003-07-16 15:16:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@0...pl> wrote in message news:bf3nmk$9fi$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Niestety trawniki są trochę wynaturzone, tzn. nie jest to naturalny biotop
> dla traw. Wydaje mi się, że potraktowanie Twojego trawnika np. Alliette czy
> jakoś tam, na pewno mu nie zaszkodzi, a pomóc może.

Jeszcze rozwaz, czy Tobie nie zaszkodzi.
A z tym, ze trzwniki sa wynaturzone, calkowicie sie zgadzam.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-07-16 15:56:21

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z tym, ze trzwniki sa wynaturzone, calkowicie sie zgadzam.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Wynaturzone? tzn.bez trawy?:)

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-07-16 16:08:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bf3sju$5h0$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wynaturzone? tzn.bez trawy?:)

Nie wytrawione, ale wynaturzone. Z sama trawa, krotko przycieta.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2003-07-16 16:10:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wytrawione, ale wynaturzone. Z sama trawa, krotko przycieta.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Trawnik to trawnik,twór sztuczny z mieszanki traw.
Ty preferujesz łąkę;kolorową,pachnącą bzykającą,
szumiącą,kojącą.

Pozdrawia betoniarsko boletus

jakie rośliny na jesieni
ręczna pompa wody
Studnia głebinowa
wierzbownica drobnokwiatowa
Co za choróbsko mi zżera rośliny? proszę o poradę