ręczna pompa wody

1. Data: 2003-07-01 09:07:02

Temat: ręczna pompa wody
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem małą działkę ale bez prądu i niestety studni.
Woda nie jest głęboko. Słyszałem o takich ręcznych pompach, które instaluje się
po nawierceniu dziury w ziemii na głebokość wody.
Czy może ktoś ma taką, wie ile to kosztuje, czy jednak kopać i kręgi.
Proszę o info.

2. Data: 2003-07-01 12:00:34

Temat: Re: ręczna pompa wody
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-07-01 12:11:00

Od: "Qba" <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po nawierceniu dziury w ziemii na głebokość wody.
> Czy może ktoś ma taką, wie ile to kosztuje, czy jednak kopać i kręgi.

Ręczna pompa w zależności od wydajności kosztuje od 150 pln do 400 pln.
Potrafi zassać wodę z głebokości około 6 metrów. Tak naprawdę to może Ci się
opłacać wiercenie studni i wsadzenie rurki w ziemię. W okolicach Warszawy
wiercenie kosztuje 60 pln za 1 mb wrazz oprzyrządowaniem (fitr + rura). Ja
wywierciłem u siebie na działce studnię na 15 mb głębokości i lustro wody
podeszło na 2 mb. Także bez problemu mogę to ciągnąć pompą ręczną ale
zakupiłem spalinową z dwusuwowym silnikiem, ponieważ podlanie 1000 m2
działki z pompy ręcznej zrobiłoby ze mnie "Schwarzeneggera". Za spalinówke
zapłaciłem 760 pln.

Qba

4. Data: 2003-07-01 12:47:25

Od: "Andrzej Praszmo" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> maja one rozne wydajnosci
> ale zawsze bedziesz sie musial namachac aby napompowac wiadro wody
15 machnięć :-) szybciej niż z kranu :-))
--
Andrzej

5. Data: 2003-07-01 13:29:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> 15 machnięć :-) szybciej niż z kranu :-))
:)
ale pomnoz to sobie przez 200-300 wiader
na tyle mniej wiecej starcza mi wody w studni przy podlewaniu pompa
i zdaze w tym czasie podlac 1/3 terenu
ktore podlewam
:))))
na trawnik szkoda mi wody
:)

6. Data: 2003-07-01 13:56:46

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki smal, Andrzej i Qba za odpowiedzi.
Marcin

7. Data: 2003-07-01 14:23:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> na trawnik szkoda mi wody

I slusznie!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-07-01 15:22:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-07-01 17:18:07

Od: "krzysiek" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ?
> aha
> powyzsze nawozy sa nie tylko dla tych ozdobnych trawek

A co powiesz na nawóz Substral do trawników o wydłużonym czsie działania?

Pozdrawiam Krzysiek

10. Data: 2003-07-01 17:41:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> A co powiesz na nawóz Substral do trawników o wydłużonym czsie działania?
>:)
tu wyjatkowo zgadzam sie z boletusem
ze te kolorowo opakowane nawozy ogrodnicze
to to samo co te rolnicze tyle
ze znacznie drozej
:)
POLIMAG juz mam
zuzylem od wiosny okolo 1/3 z 25 kg
ale bede sadzil jesienia okolo 300 krzakow leszczyny
i z setke na (poczatek) winorosli to zuzyje do konca
:)
tej SALETRY AMONOWEJ czy SALETRZAKU
odkupie od znajomego rolnika ze 3-5 kg bo nie sadze
zeby mi bylo potrzebne wiecej w tym roku
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Studnia głebinowa
wierzbownica drobnokwiatowa
Co za choróbsko mi zżera rośliny? proszę o poradę
Zamioculcas
swierszcze - pamietacie?:)