Re: Odp: Żywienie optymalne.

Data: 2000-08-26 20:10:25
Temat: Re: Odp: Żywienie optymalne.
Od: Cosa <c...@p...onet.pl>

Pewnego pięknego dnia , a był to Sat, 26 Aug 2000 18:07:41 +0200, "Jacek"
<o...@p...com> napisał coś takiego:

>Mów do mnie po polsku.
>Nie musisz sie wymądrzać swoim slangiem.
>Co to Wistar? Aminomel? Intralip?
Słownik medyczny :

1. Wistar - zwierze hodowlane , służące do doświadczeń - patrz szczur
albinos , szczur laboratoryjny
2. Aminomel - gotowy preparat do żywienia parenteralnego(zob.)
zawierający zbilansowaną i odpowiednią ilość łatwych do przyswojenia
aminokwasów.
3.Intralip - również gotowy preparat , tym razem lipidowy( coś jak emulsja
z olejów wszelakich) również do żywienia parenteralnego.W preparacie tym
podaje się również witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.
4.Żywienie parenteralne - sposób na odżywianie szpitalne pacjenta który w
wyniku choroby , bądź po zabiegu operacyjnym nie jest w stanie użyć swego
układu trawiennego do celu w którym został stworzony.
W żywieniu takim długoterminowym stosujemy -preparat aminokwasowy ,
lipidowy , glukozę i witaminki.

Teraz opis doświadczenia ( tylko chyba Komisja się nie zgodzi na tak
okrutne traktowanie biednego zwierzęcia )
Jeden dorosły szczur laboratoryjny będzie otrzymywał dietę zestawioną wg
guru Kwaśniewskiego , czyli kilka mg białek , kilka mg glukozy oraz
tłuszcze aż do zaspokojenia potrzeb energetycznych szczurka.
Nie zapomnę także o mikro , makro i nanoelementach .
( wcześniej muszę dowiedzieć się o potrzebach tego zwierzątka )
Obserwowane będą - stan ogólny zwierzęcia , waga , zachowanie, czas życia.

--
Cosa
c...@p...onet.pl