zupa ogórkowa...

1. Data: 2001-11-13 09:05:07

Temat: zupa ogórkowa...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno nie robiłam zupy ogórkowej... i wczoraj mnie naszło...
Mąż poprosił i to była zupka tylko dla ,męża, bo moje dzieci ogórkowej nie
dotykają... Michała to nawet uczula... Jerzy kiedyś pisał, ze to od
przyspieszaczy kiszenia, a nie do ogórków jakotakich, ale ja nie o tym...
Mam pytanko czym doprawiacie zupkę ogórkową...
Moja jest taka: woda +ziemniaczki+odrobina włoszczyzny startej na tarce+po
ugotowaniu tychże starte na tarce ogóreczki kiszone+zabielenie
śmietaną+posypanie koperkiem...
Czasem jest na kości - najlepiej schabowej, a czasem jej wystarczy odrobina
masełka i śmietany, a czasem jest do Caffe za Słupem, czyli z rosołkiem
Knorra...
No i oczywiście sól do smaku jeśli ogórki były mało słone...
A jaka jest wasza?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 09:10:59

Temat: Re: zupa ogórkowa...
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja teściowa gotuje pyszna zupę ogórkową, z tym że ona starte ogórki
poddusza na maśle i dopiero dodaje do gara z wywarem, moze to dlatego jest
taka smaczna...
Co do tych przyspieszaczy kiszenia, to co to jest?
w ogórkach swojej roboty raczej nie ma takich rzeczy...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-13 09:17:25

Temat: Odp: zupa ogórkowa...
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqnok$qpp$1@news.onet.pl...
> Mam pytanko czym doprawiacie zupkę ogórkową...
> Joanna

ja nie zjem bez paru kropel przyprawy typu maggi.

Mechcia

1. Data: 2001-11-13 09:20:51

Od: <g...@c...jussieu.fr> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Tak sobie czytam o tej zupie ogorkowej i nagle jak mnie nie skreci chcica
dog(l)ebna. Czy ktos wie gdzie dostac prawdziwe kiszone ogorki (moga byc z
przyspieszaczami kiszenia) na obczyznie? A konkretnie w Paryzu.
I przypominam sie Ewie (siostrze Ani)o sloninke (a raczej adres).

Pozdrufka

Grzegorz

1. Data: 2001-11-13 09:21:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:9sqnok$qpp$1@news.onet.pl...
>

> ja nie zjem bez paru kropel przyprawy typu maggi.

A mnie doprowadzało to kiedyś do rozpaczy jak ktoś do zupy lał maggi, lub
inną przyprawę winiary - dla mnie to było zawsze równoznaczne z tym, ze zupa
jest niesmaczna i trzeba ten niesmak czymś zabić...
To z resztą jest nudne mieć każdą zupę obojętnie jak by się nazywała o tym
samym smaku - czyli smaku maggi...
--
Joanna, która lubi naturalny smak potraw...
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-13 09:21:52

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqnok$qpp$1@news.onet.pl...
(ciach)
[...]

Moja jest dokladnie taka sama. Maly wyjatek to taki, ze podczas gdy wywar gotuje
sie w osobnym garze, starte ogorki gotuje w osobnym. Dopiero na koniec lacze to
wszystko razem.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-13 09:25:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
gotuje
> sie w osobnym garze, starte ogorki gotuje w osobnym. Dopiero na koniec

O jej, a p[o co gotujesz ogórki? Ja tylko wrzucam wlewam śmietanę,
zagotowuję i sypię koperek przykrywam pokrywką i wyłączam. Po dwóch
minutkach nalewam...

1. Data: 2001-11-13 09:52:25

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqone$s4b$1@news.onet.pl...

> [...]
> samym smaku - czyli smaku maggi...
> --
> Joanna, która lubi naturalny smak potraw...

no coz, taka juz nudna jestem i leje maggi do ogorkowej.
musze tu jednak napisac, ze:
1. moja ogorkowa jest yszna i nie leje maggi zeby zabic jak napisalas
"niesmak'
2. nie napisalam ze do kazdej zupy, choc przyznam ze do wilu zup po prostu
lubie
3.wydaje mi sie ze moje potrawy maja naturalny smak.

Mechcia

1. Data: 2001-11-13 09:53:14

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9sqovo$sjd$1@news.onet.pl...

> O jej, a p[o co gotujesz ogórki? Ja tylko wrzucam wlewam śmietanę,
> zagotowuję i sypię koperek przykrywam pokrywką i wyłączam. Po dwóch
> [...]

smietana w zupie to dla mnie skandal!

Mechcia
:)))

1. Data: 2001-11-13 09:53:57

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> O jej, a p[o co gotujesz ogórki? Ja tylko wrzucam wlewam śmietanę,
> zagotowuję i sypię koperek przykrywam pokrywką i wyłączam. Po dwóch

aj ja dusze na maselku lub boczku sa mieciutkie i nie chrupia tak:-))
a tesciowa moja gotuje na jakims miesku i potem kroi je w kosteczke jest
jeszcze lepsza:-)))
Aga

Pierogi wybuchające w mikrofalówce...
Pizza - prosba o przepis
Znowu jestem!
Dziś 13
Spotkanie w Poznaniu - link nie dziala (Herbatko help jednak ... :)))