Re:Odpowiedz z Ministerstwa

1. Data: 2001-07-28 23:13:59

Temat: Re:Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Detmike" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Konopa" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
news:9gu1sl$gl2$1@news.tpi.pl...
CIACH
> Natomiast odnośnie możliwości „rozszerzenia o osoby z I grupą i z
> chorobami narządu” - (...)
> Biuro Pełnomocnika Rządu ds.Osób Niepełnosprawnych uprzejmie
wyjaśnia ,
> że z dniem 1 stycznia 2001 r. weszła w życie ustawa z dnia 21 lipca
2000r.
> Prawo telekomunikacyjne { Dz.U.Nr 73, poz.852}. Zmieniła ona
brzmienie art.6
(...)
> Przepisy przyznające w dziedzinie usług telekomunikacyjnych inne ,
nie
> wymienione w tym artykule, uprawnienia osobom niepełnosprawnym, w
tym
> również gwarantujące ulgę w miesięcznej opłacie abonamentowej, jako
nie
> mające już oparcia w nowych unormowaniach, utraciły w tym zakresie
moc
> obowiązującą.

Ciekawa sprawa?
1.Z jednej strony niektorzy operatorzy pznaja ulgi na mocy tego
starego Rozporzadzenia
a niektorzy nie (jak Era Gsm) interpretujac tak ow artykul:
-nalezy sie osobom z pierwsza grupa ze wzgledu na wzrok,sluch lub
mowe.
W Rozporzadzeniu jest,iz nalezy sie osoba _z_ uszkodzeniem i pierwsza
grupa!
Nie ma mowy,ze grupa musi byc ze wzgledu na wzrok,sluch lub mowe.
Do tego dostalem pismo od ich radcy prawnego ktory pisze,ze Era _nie
swiadczy uslug powszechnych_?!
Ale ulgi przyznaja na podstawie Rozporzadzenie "w sprawie okreslenia
zakresu dostępu do swiadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym" !!!

2. Tekst Ustawy Prawo Telekomunikacyjne-art.52 ust.2 stanowi:
"Minister właściwy do spraw łączności, w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw zdrowia oraz ministrem właściwym do spraw
zabezpieczenia społecznego, może określić, w drodze rozporządzenia,
szczegółowy zakres realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1,
uwzględniając specyfikę potrzeb osób o różnych rodzajach
niesprawności".

A Art.150. 1. "Do czasu wydania przepisów wykonawczych, przewidzianych
w niniejszej ustawie, nie dłużej jednak niż przez okres 2 lat od dnia
wejścia w życie niniejszej ustawy, zachowują moc przepisy wykonawcze
wydane na podstawie ustawy, o której mowa w art. 131, jeżeli nie są
sprzeczne z przepisami niniejszej ustawy".

I ja to rozumie tak: Do czasu nowego Rozporzadzenia o ulgach
obowiazuje stare!

Moze sie myle ale...........?

Wypadaloby sie zwrocic albo do Min.Lacznosci Dzial Prawny albo Urzad
Regulacji Telekomunikacji.

Mam juz gotowe pismo w tej sprawie i w sprawie podejscia Ery do
klienta oraz owych ulg
ale jak ktos chce to moze i dobrze by bylo aby kilka wyslac?!

BTW. Wstyd,ze taki ktos pisze cos takiego!
Nie mogl jeden z drugim wielki pelnomocnik byc przy tworzeniu tego
nowego Prawa Telekomunikacyjnego?

Za co mu placa?!

Michal
j...@j...prv.pl
www.jaegermeister.prv.pl
_ __
/ \ / \
\_ \ / __/
_\ \ / /__
\___ \____/ __/
\_ _/
| @ @ \_

_/ /\
/o) (o/\ \_
\_____/ /
\____/

"It's MORE FUN to Compute"-Kraftwerk

2. Data: 2001-07-30 04:34:23

Temat: Re: Re:Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny "Detmike" <d...@p...onet.pl>
w news:9jvh08$sb4$1@news.internetia.pl... pisze:

> [...]

> grupa!
.> Do tego dostalem pismo od ich radcy prawnego ktory pisze,ze Era _nie

Niestety będzie coraz więcej takich paradoksów.
Nie wyobrażam sobie by państwo zmuszało
prywatną firmę do udzielania ulg dla jakiejś grupy
społecznej.

Najracjonalniejszym rozwiązaniem musi się stać
przyznawanie dofinansowania na niwelowanie
barier, w opisywanym przypadku barier w
komunikowaniu się. Powinno to działać jako
wyrównywanie szans dla indywidualnych Osób
Niepełnosprawnych.
Myślę że przyznane świadczenie na wyrównanie
możliwości ON w komunikowaniu się, pozwoli
tej osobie zagospodarować te niewielkie pieniądze
o wiele korzystniej niż robi to państwo. Dodatkowo
globalnie na takim kierowaniu pieniędzy do
indywidualnej osoby zaoszczędzi społeczeństwo,
będzie to też sprawiedliwsze.

Wtedy dopiero będzie można mówić o pełnej
realizacji art. 69 Konstytucji który mówi że
władze publiczne udzielają zgodnie z ustawą
pomocy w zabezpieczeniu egzystencji.

Do spełnienia tego wymogu brakuje tylko
jednej rzeczy - wykazu osób uprawnionych,
inaczej baz danych o ON.

> Wypadaloby sie zwrocic albo do Min.Lacznosci Dzial Prawny albo Urzad
> Regulacji Telekomunikacji.

Niestety świat się szybciej zmienia niż my nadążamy
nie ma już Ministra Łączności ;-))) (to bardzo cieszy).

> Mam juz gotowe pismo w tej sprawie i w sprawie podejscia Ery do
> klienta oraz owych ulg
> ale jak ktos chce to moze i dobrze by bylo aby kilka wyslac?!

Daleki jestem od odwodzenia od takiej akcji.
Jednak proszę zastanów się czy gdybyś Ty
miał prywatną firmę czy potulnie byś się zgadzał
aby urzędnik, a nie rynek dyktował komu, za ile
sprzedać twój towar, usługę. Życzę i tak by Era
była twoją własnością :-))

Pozdrawiam
Marian L

Strona SamiSobie - list na grupe