Oferta szkoleniowa dla Osób Niepełnosprawnych

11. Data: 2005-10-01 11:34:13

Temat: Re: Oferta szkoleniowa dla Osób Niepełnosprawnych
Od: "Marian" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ---------
> Czy to literówka? Czy chodzi o PFRON?

ZFRON to Zakładowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych - to jest
informacja dla firm.

Pozdrawiam,
Marian

12. Data: 2005-10-01 11:48:42

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę 01-października-2005 o godzinie 13:38:08 Marian napisał/a

>Ile kosztuje, to zależy od ilości zgłoszeń na dane szkolenie. W większości
>firm szkoleniowych w tej chwili tak jest. Dużo zgłoszeń = taniej, mało
>zgłoszeń lub szkolenie indywidualne = drożej.

Ano właśnie. Ale jak to się dzieje, że inne firmy, na przykład szkoły
języka, potrafią określić takie rzeczy pisząc: jak będzie 5 osób, to
będzie 15 zł za godzinę, a jak będzie 15 osób to będzie 7 zł za
godzinę (stawki wzięte z sufitu...).

Ludzie, którzy tutaj pisują i tę grupę czytuja to, jak nietrudno się
domyślić, w większości osoby stosunkowo ubogie. Jakże częstym jest
dyskutowanie o tym, czy doszła już, czy nie renta socjalna, która dla
wielu jest głównym środkiem utrzymania.

Cena, albo chociażby rząd wielkości kosztów to sprawa PODSTAWOWA.
Ważne jest również to, by opowiedzieć o tym, czego można się nauczyć i
co to daje.

Pisanie o dyplomie na wzór ministerialnego to robienie ludziom wody z
mózgu - chyba jesteśmy co do tego zgodni, prawda?

Chce Pan dotrzeć do specyficznej grupy ludzi - Pańskie prawo. Ale
proszę potraktować tych ludzi POWAŻNIE, nawet jak nie są to wielcy,
biznesowi klienci, którzy zapewne są głównymi Pana klientami.

Adam Pietrasiewicz
http://www.przetargi-francuskie.w.pl

13. Data: 2005-10-01 12:18:22

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian pisze w news:dhlrda$gum$1@nemesis.news.tpi.pl

> A kto? tak napisał w tym ogłoszeniu?

[ciach]

A czy ja napisałam, że tak było w ogłoszeniu? Wywiązała się
dyskusja o kursach dla ON, więc też o tym napisałam.

W przeciwieństwie do tego, co piszesz o siedzeniu i narzekaniu,
ja wolę działać. Jeśli ktoś ma inne zdanie albo zaczyna drążyć
temat, to najłatwiej napisać, że "tylko siedzi i narzeka".

Kursów mam już za sobą sporo - żaden nie był "dla ON". I cena
kursu zawsze była podana wcześniej. Rząd wielkości - jak napisał
Adam - to rzecz podstawowa, nawet jeśli nie można podać dokładnie
co do złotówki.

A jeśli chodzi o kursy dla specyficznych grup. Są i kursy dla
dyslektyków. Są kursy dla niesłyszących. Są kursy doa ludzi z
ADHD. Ale ten konkretny nie był dla nich. Był "dla osób
niepełnosprawnych", co znaczy, że dla każdej grupy ON - a to już
jest ściema i niepotrzebne izolowanie. Jeśli to kurs dedykowany
grupie, która RZECZYWIŚCIE wymaga indywidualnego nauczania,
innego niż reszta ludzi, to powinno to być wyszczególnione w
ogłoszeniu. Czyli np. "Oferta szkoleniowa dla Osób
Niepełnosprawnych Psychicznie". A i to nie zawsze, bo nie
wszystkie ON psychicznie potrzebują specjalnych kursów i
specjalnego traktowania. Można było zwyczajnie napisać, że to nie
są zwykłe kursy, tylko specjalistyczne dla tych, którzy
specjalnego podejścia potrzebują. Łatwiej jednak wrzucić
wszystkie ON do jednego wora...?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

Miedzynarodowe Stowarzyszenie Obrony Praw Osob z Niepelnosprawnoscia Psychiczna
prezydent
Pojęcie "niepełnosprawność"
oferta pracy
Autopoprawka zatopi PFRON?