Pojęcie "niepełnosprawność"

1. Data: 2005-09-29 13:32:41

Temat: Pojęcie "niepełnosprawność"
Od: "niepełnosprawny "pełnosprawny"" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak rozumiecie pojęcie "niepełnosprawność" ?

Z tego co się orientuję to ok 80 % społeczeństwa jest niepełnosprawnaszego
przykładu.
Czy ktoś kto ma nie w pełni sprawny wzrok (nosi okulary), nie w pełni sprawny
słuch, nie w pełni sprawny zgryz (braki w uzębieniu lub osłabiony zgryz przez
słabą protezę - koronę, most, ...) czy ktoś taki jest osobą
niepełnosprawną ??? (nie w pełni sprawną)

Dlaczego biegli sądowi na podstawie np powyższych niepełnosprawności
stwierdzają, że takich osób nie można zaliczyć do niepełnosprawnych ?

Skoro ktoś ma problemy ze zgryzem ponieważ ma braki w uzębieniu, nie
przysługuje mu na takie braki proteza z ubezpieczenia a na protezy prywatne
nie stać lub owe protezy bardziej szkodzą niż pomagają to czy taka osoba jest
w pełni sprawna czy niepełnosprawna ?

2. Data: 2005-09-29 13:43:55

Temat: Re: Pojęcie "niepełnosprawność"
Od: "Jagna" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niepełnosprawny pełnosprawny" <t...@g...pl>
napisał w wiadomości news:dhgqdp$s5i$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
prywatne
> nie stać lub owe protezy bardziej szkodzą niż pomagają to czy taka osoba

http://www.gazeta.pl/usenet/

Może tu znajdziesz.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Poj%C4%99cie+nie
pe%C5%82nosprawno%C5%9Bc
i&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

J.

3. Data: 2005-09-29 13:56:45

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C5
%9B%C4%87
pozdrawiam ania
_______________

4. Data: 2005-09-29 14:25:53

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

http://sonia.low.pl/sonia/konf_bk/1_zakrzewska.htm
_______________

www.kosmetycznykram.pl zapraszam

5. Data: 2005-09-29 14:26:44

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

http://www.ledziny.pl/wnioski/niepelnosprawnosc.doc !!!!!!!!!!!!!
_______________

6. Data: 2005-09-29 14:38:52

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niepełnosprawny pisze w news:dhgqdp$s5i$1@inews.gazeta.pl

> Skoro ktoś ma problemy ze zgryzem ponieważ ma braki w uzębieniu, nie
> przysługuje mu na takie braki proteza z ubezpieczenia

Przysługuje. Raz na ileś lat. Wiem, bo mój dziadek taką dostał.
Mogę się dowiedzieć szczegółów. :)

--
Pozdrowieństwa,
Scally

7. Data: 2005-09-29 18:45:27

Od: "Bizon" <b...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dhgqdp$s5i$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): niepełnosprawny pełnosprawny z adresu
<t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> prywatne nie stać lub owe protezy bardziej szkodzą niż pomagają to czy
> taka osoba jest w pełni sprawna czy niepełnosprawna ?

HE he he he
No ładny nam się Trolik wychodował, aż mnie rozbawił :D

Z racji wykonywanej pracy nie mam ostatnio czasu udzielać się na grupie, ale
nadal śledzę ;)i takiego Trolka to jeszcze nie widziałem, aż mam ochotę
popatrzeć co z niego wyrośnie.

--
Bizon - niepełnosprawny, choć z właściwym zgryzem :)))

'Dla moich Polakow nie ma rzeczy niemozliwych.'
Napoleon Bonaparte, 1769 - 1821

8. Data: 2005-09-30 18:39:51

Od: "niepełnosprawny "pełnosprawny"" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@i...org.pl (tzchmgda) napisał(a):
> http://www.ledziny.pl/wnioski/niepelnosprawnosc.doc

Dzięki za wszelkie odnośniki ale wolałbym przeczytać co osobiście o tym
myślicie.

9. Data: 2005-09-30 18:46:42

Temat: Re: Pojęcie
Od: " " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bizon <b...@i...net.pl> napisał(a):
> [...]
ale
> nadal śledzę ;)i takiego Trolka to jeszcze nie widziałem, aż mam ochotę

Co Cie tak we mnie bawi ? To że mam problemy ze zdrowiem i ciężko mi pracę
znaleźć i że z urzędu nie uznano mnie za 'nie w pełni sprawnego' ?
Trolik to wyrażenie obraźliwe.
W opisie grupy pl.soc.inwalidzi jest napisane "Sieciowe forum osob
niepelnosprawnych".
Czuję się nie w pełni sprawny ale urzędowo nie zaliczono mnie do
niepełnosprawnych.
Stąd moje pytania na tej grupie bo prawo urzędowe zaczyna być dla mnie fikcją
i marnowaniem energii (podatków) moich rodziców i mojej.

10. Data: 2005-09-30 18:51:00

Od: "niepełnosprawny "pełnosprawny"" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca <z...@N...onet.pl> napisał(a):
> niepełnosprawny pisze w news:dhgqdp$s5i$1@inews.gazeta.pl
> Przysługuje. Raz na ileś lat. Wiem, bo mój dziadek taką dostał.
> Mogę się dowiedzieć szczegółów. :)

Przysługuje ale tym co mają więcej ubytków. W Chorych Kasach powiedziano mi,
że nie przysługuje bo za mało ubytków.
Chore Kasy zamieniono w NFZ i nadal jestem (jesteśmy) okradani z tego co
wypracowaliśmy na ubezpieczenie zdrowotne i inne.

oferta pracy
Autopoprawka zatopi PFRON?
Z życia wzięte
pytanie