Ogórki małosolne

1. Data: 2001-06-01 20:54:06

Temat: Ogórki małosolne
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pilnie poszukuję niezawodnego przepisu na ogórki małosolne. Sprawa jest
poważna, chodzi o honor narodu - będzie je konsumowała Ciocia z Australii.

Z góry dzięki, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-06-02 09:19:20

Temat: Re: Ogórki małosolne
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9f8veo$s40$...@n...tpi.pl...
> Pilnie poszukuję niezawodnego przepisu na ogórki małosolne. Sprawa jest
> poważna, chodzi o honor narodu - będzie je konsumowała Ciocia z Australii.
> Agata Solon, naturalna

Ogorki malosolne;

Przeznaczone sa na biezace spozycie, sa dosc nietrwale.Mlode, niezbyt
duze ogorki dokladnie umyc, nastepnie nozem sciac konce i ukladac w
nieduzym garnku ( najlepiej w kamiennym-ale niekoniecznie) jeden obok
drugiego. Miedzy ogorki wlozyc galazki kopru, dodac 3 przekrojone zabki
czosnku. Dopasowac do otworu garnka talerzyk lub denko do przykrycia.
Przegotowac wode , osolic - na 1 wody 1-1,5 lyzki stolowej soli . Ciepla
woda zalac ulozone ogorki a talerzyk obciazyc ciezarkiem aby ogorce nie
wyplywaly i plesnialy. Ogorki przetrzymywane w kuchni juz po 3 dniach nadaja
sie do jedzenia. Moja mama wypraktykowala ze kiedy juz sa ukwaszone lepiej
je wyjac z zalewy i polozyc do lodowki bez mycia. Umyc przed jedzeniem.
Najlepiej kisic 1/2 kilograma i za dwa dni powtorzyc ( chyba ze ciocia ma
duzy apetyt - to kilogram).

Jola L-L

1. Data: 2001-06-02 11:48:42

Temat: Re: Ogórki małosolne-uzupełnienie
Od: <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je wyjac z zalewy i polozyc do lodowki bez mycia. Umyc przed jedzeniem.
> Najlepiej kisic 1/2 kilograma i za dwa dni powtorzyc ( chyba ze ciocia ma

można jeszcze dodać:korzeń chrzanu, liście wiśni, nasiona gorczycy i koniecznie
łyżkę miodu, to daje lekko słodkawy niepowtarzalny smak

1. Data: 2001-06-02 12:33:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos kiedys robil takie cuda natury z dlugich ogorkow
pocietych niejako na krotsze?
Koper jakos sam chce rosnac w tym roku, chrzanu nie mam, ale mam
gorczyce oraz czosnek. no i wode . I sol..
czy wyjdzie z tego cos okropnego?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-03 19:21:06

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej nie polecam, moga sie rozleciec
Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:0...@4...com..
.

1. Data: 2001-06-06 14:24:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pilnie poszukuję niezawodnego przepisu na ogórki małosolne. Sprawa jest
> poważna, chodzi o honor narodu - będzie je konsumowała Ciocia z Austra
Zobacz wątek z 15 maja: Ogórki kiszone
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-07 08:08:30

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Orion" <o...@h...pl> napisał w wiadomości
> Nie ma litosci dla emigrantow !

He, he, heh :D

Jader

1. Data: 2001-06-07 09:49:22

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma litosci dla emigrantow !
Niech siedzi w Astralii i zajada pedy
eukaliptusa! Kuchnia narodowa jest
dla smakoszy . Kumple bizonow i
kangorow niech jedza własne potrawy.
Orion

1. Data: 2001-06-11 09:21:53

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Orion <o...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b1f313e$...@n...astercity.net...
> Nie ma litosci dla emigrantow !
> [...]
No to, kolego, paszoł won od krabów, ziół prowansalskich, piwa (oktober fest
tylko dla Niemców!) i pizzy!

Agata Solon

1. Data: 2001-06-12 10:13:10

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik > można jeszcze dodać:korzeń chrzanu, liście wiśni, nasiona
gorczycy i koniecznie
> łyżkę miodu, to daje lekko słodkawy niepowtarzalny smak

Chrza, liscie wisni, gorczyca - to tylko do ogorkow kiszonych na dluzsze
przechowanie (wedlug mnie i moich siostr). Jezelli zalac ogorki ciepla
zalewa - na 1 l wody 1 lyzka soli - to juz po 24 godzinach sa znakomicie
malosolne. Jednakze to kwestia gustu, mnie smakuja na drugi dzien, moj
malzonek lubi dobrze podkiszone - 4-5 dniowe.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

grill