Re: "Ogrody" - winorośla ( długie)

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: "Ogrody" - winorośla ( długie)
Date: 23 Aug 2002 22:52:14 +0200

From: "Janusz Czapski" <j...@p...pl>

> To zalezy na czym Ci zależy :-))))
> Na porządne wino, które powinno być robione z JEDNEJ odmiany trzeba min.
> 8-10 krzewów.
> Wino byle jakie można robić z mieszaniny owoców różnych odmian.
> Deserowe, do jedzenia na świeżo - myslę, że tu mozna sobie pozwolić na
> dowolną różnorodność odmian , chocby dla porównania i by monotonii nie
było.

a ile potrzeba winogron na powiedzmy okolo 100 litrow wina
?
po wczytaniu sie w Ogrody winoroslowe
wybralem i prawie juz umiejscowilem w ogrodzie kilka form uprawy
a wiec okolo 70 metrow plotu bedzie jako sznur poziomy tzw kurtyna
:)
w ksiazce napisano
ze ten gorny drut poziomy ma byc na 1,5 m
:)
jestem bardzo ciekaw
czy jest to podyktowane optymalnoscia prowadzenia tego typu uprawy
bo wolabym troche wyzsza kurtyne (z 2 metry conajmniej)
no ile pozostawic wolnej przestrzeni miedzy siatka a tym gornym drutem

:)
zbocze gory to trzy rzedy pergoli polowych "Y" (okolo 70-80 mb)
:)
mysle o zroznicowaniu dla "optyki" wysokosci oraz dlugosci ramion
co z perpektywy da mi efekt zielonej plaszczyzny
jakby dachu rozpietego nad tym zboczem
:)
wydaje mi sie
ze winorosle sa bardziej zdobne od roz (czy innych takich)
i obsadze nimi kilka pergoli
:)
choc podobno malo winogronodajna forma
to bardzo spodobaly mi sie slupy (sznur spiralny)
i zapewno znajde dla kilku miejsce
a gdybym dorzucil jeszcze gora kurtyne
to otrzymalbym winoroslowy parteon
:)
tyle narazie znalazlem pomyslow na formy
teraz dobrac trzeba odmiany dla poszczegolnych form
i tak aby starczylo tych winnych gron do jedzenia
i na winko
:)

> Niekiedy jest dylemat: mniej a lepsze czy więcej a gorsze.
:)
jest chyba jeszcze pare innych kryteriow
np odpornosci (choroby, mrozodopornosc itp)
urody
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

z pozdrowieniami i usmiechami