Ogrzanie lokalu 30m - jak tanio i bezpiecznie

11. Data: 2008-11-07 00:32:33

Temat: Re: Ogrzanie lokalu 30m - jak tanio i bezpiecznie
Od: "BM" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli masz wydajną instalację elektryczną, to polecam grzejniki
> elektryczne nawiewowe. Miałem ten sam problem i studio 24m2 ogrzewałem w
> ten sposób. 6kW powinno styknąć aż nadto, a jeżeli masz czas to 4 kW.

Dzieki! Pamietasz moze ile to miesiecznie wychodzilo ?

http://tnij.org/cbr2 takie cos masz na mysli, tak ?

--
Pozdrawiam BM
www.maziarz.pl / www.slubna.info

12. Data: 2008-11-07 06:05:20

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BM" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> Dzieki! Pamietasz moze ile to miesiecznie wychodzilo ?

To zależy ile czasu będziesz je używał. 6 kW to 3 zł za każdą godzinę pracy.
Do tego musisz uwzględnić to, że sprzęt musi osiągnąć temperaturę pokojową
zanim go wyciągniesz lub uruchomisz, aby uniknąć kondensacji.

> http://tnij.org/cbr2 takie cos masz na mysli, tak ?

Na przykład. Albo takie, które dmuchają w bok.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

13. Data: 2008-11-07 14:23:39

Od: "BM" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na przykład. Albo takie, które dmuchają w bok.

http://allegro.pl/item470669752_nagrzewnica_elektryc
zna_dania_moc_5kw_400m3_h.html

A nie wyjdzie taniej takie cos lub olejowka ?

--
Pozdrawiam BM

14. Data: 2008-11-07 19:15:53

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak studio foto, to żadne piecyki na butle nie wchodzą w grę, bo produkują
multum pary wodnej. IMO pozostaje tylko grzanie elektryczne.
Skoro po bokach sąsiedzi grzeją, to zawsze trochę ciepła przybędzie.
Ja grzałem kiosk wolnostojący przy pomocy farelek. Jedna miała termostat na
+4 stopnie (w sam raz tyle, żeby woda nie zamarzła) a druga na +20.
Sterowanie było zegarem. Na godzinę przed planowanym otwarciem załączało się
na 20 stopni i to wystarczyło, żeby nagrzać, chociaż niektóre sprzęty były
zimne w dotyku.
Farelki są niestety mało eleganckie ale za to równomiernie grzeją i są
wydajne. Radziłbym farelkę do utrzymania temperatury niskiej (czy to ma być
10 czy 5 stopni to dojdziesz do tego w praktyce) i do tego jakiś konwektor
albo dwa. Do tego dwa termostaty i zegar sterujący.
Dla 30 mkw w pawilonie 4 kW powinno wystarczyć. Co do kosztów to policz ile
godzin będzie na temperaturze niskiej a ile na wysokiej. Biorąc pół na pół
masz 1 kW x 12 godz + 2,5 kW x 12 godz = 42 kWh na dobę czyli jakieś 15 zł.
Wszystko zależy od tego, jak ten pawilon jest izolowany i jakie bedą
temperatury na zewnątrz.
Co do zakupu grzejników to wybierz solidne, najlepiej w metalowej obudowie
(dot. "farelek") żebyś mógł spokojnie spać bez obawy, że się coś sfajczy.
Jacek

15. Data: 2008-11-07 20:12:08

Od: "BM" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być 10 czy 5 stopni to dojdziesz do tego w praktyce) i do tego jakiś
> konwektor albo dwa. Do tego dwa termostaty i zegar sterujący.

Pisząc farelka masz na mysli takie cos ?
> [...]

> pół masz 1 kW x 12 godz + 2,5 kW x 12 godz = 42 kWh na dobę czyli jakieś

Dzięki za przeliczenie! Musze pomyslec o tych zegarach sterujacych bo nie
pomyslalem o tym, a jesli mozesz napisz czemu takie farelki lepsze od
piecyka olejowego?

--
Pozdrawiam BM

16. Data: 2008-11-08 00:59:48

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dzięki za przeliczenie! Musze pomyslec o tych zegarach sterujacych bo nie
> pomyslalem o tym, a jesli mozesz napisz czemu takie farelki lepsze od

Mają sporo mniejszą bezwładność od olejaków. Szybciej nagrzeją, przez co np
grzejesz dwie godziny przed sesją, a nie 10.

17. Data: 2008-11-09 12:19:58

Od: "BM" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Reasumując zastanawiam się pomiędzy:

1. Grzejnikiem konwekcyjnym
2. Grzejnikiem olejowym
3. Nagrzewnica elektryczna (
http://allegro.pl/item470669752_nagrzewnica_elektryc
zna_dania_moc_5kw_400m3_h.html )

W przypadku dwóch pierwszych myślałem zakupić dwa - jeden z termostatem
ustawionym na 10'C żeby grzał cały czas a drugi do dogrzewania jak jestem w
pomieszczeniu.

W przypadku trzeciego myślałem kupić jeden olejowy lub konwekcyjny do
utrzymywania 10'C i nagrzewnica w celu dogrzewania jak jestem.

Co Wy na to ? Która opcja wyjdzie najtaniej?

--
Pozdrawiam BM

18. Data: 2008-11-09 19:27:15

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> utrzymywania 10'C i nagrzewnica w celu dogrzewania jak jestem.
>
> Co Wy na to ? Która opcja wyjdzie najtaniej?

Najtaniej to wyjdą trzy chińskie termowentylatory po 27 zł sztuka. Rok
wytrzymują a mają dwa lata gwarancji. I nie grzej jak cię nie ma. Jak dowalisz
6kW z trzech termowentylatorów to po 20 minutach oczy ci wyschną.

19. Data: 2008-11-13 11:14:34

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Promiennik!
JaC

-----

20. Data: 2008-11-13 11:15:24

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Lody czy nagie laski?
JaC

-----

> Będzie to studio foto, więc może nie krawaciarze, ale kozy

rozkład kafelków
poprawki po lakierowaniu
Rozmiary lodówek do zabudowy. Jest jakiś standard?
Płyta indukcyjna za 500 zł
PLUSKWIANYM PODGLADACZOM