Ok pierwsze pytanko ?

1. Data: 2001-05-09 09:41:43

Temat: Ok pierwsze pytanko ?
Od: "Marek Długosz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów mam jakeś doświadczenie z TBS-ami (miłe i
niemiłe ) ?

Marek Długosz
m...@o...pl

1. Data: 2001-05-09 10:52:07

Temat: Re: Ok pierwsze pytanko ?
Od: "Freddi" <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest TBS ?

Użytkownik Marek Długosz <m...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9db3dc$369$...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-05-09 11:54:46

Od: "hombre" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Długosz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów mam jakeś doświadczenie z TBS-ami (miłe
> [...]

mam niejakie dowiadczenie,
poki co jedna spoldzielnia 'updla', a druga, do ktorej udalo mi sie
ewakuowac, prosperuje niezle i co najwazniejsze buduje. jesli zas chodzi o
tbs'y, uwazam ze niejednokrotnie jest to jedyna z mozliwych drog do
'posiadania' wlasnego mieszkania. korzysci: wystarczy zgromadzic 30%
srodkow, umorzenie 10% kwoty kredytu zaciagnietego przez spoldzielnie, i
niskie jego oprocetowanie (1/2 stopy redyskonta). wady: mieszkanie
spoldzielcze lokatorskie, ktore teoretycznie niegdy nie bedzie twoje
(chociaz tutaj bylbym ostrozny z uwagi na fakt, ze ustawe o tbs'ach
uchwalila opcja ktora niebawem znowu posiadzie wladze, a z moich obserwacji
wynika ze podobnych inwestycji nie bylo dotychczas zastraszajaco wiele i
skorzystala z tej formy ograniaczona do pewnych kregow grupa ludzi). w
ogolnym rozrachunku nie zaluje tej decyzji i ciesze sie juz na fakt, ze
niebawem zamieszkam. a kto by pomyslal....

hombre

1. Data: 2001-05-10 07:08:51

Temat: Odp: Ok pierwsze pytanko ?
Od: "Marek Długosz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jestes z Krakowa, jak tak to w którym tbs-ie budowałeś ?

Marek Długosz
m...@o...pl
Użytkownik hombre <h...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dbaov$271j$...@n...ipartners.pl...

1. Data: 2001-05-10 09:45:53

Od: "hombre" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem z warszawy, a buduje w najzwyklejszej spółdzielni mieszkanieowej.
jakos w mojej okolicy nie obrodzilo tbs'ami.
znalazlem wlasnie taki adres, gdzie mozesz sie wiecej dowiedziec o tbs'ach
http://www.intakus.pl/dokumenty/ustawa_tbs.html
poza tym wazne jest zeby zabadal w gminie, w wydziale nieruchomosci i
wydziale architektury czy maja odpowiednio wpis do ksiegi wieczystej, i czy
maja zezwolenia na budowe.

hombre

1. Data: 2001-05-10 09:57:33

Od: "hombre" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze jeden, moze akurat dla ciebie:
http://www.dominium.pl/tbs/tbs.htm
hombre

1. Data: 2001-05-11 11:10:39

Od: "Rafal K" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Długosz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów mam jakeś doświadczenie z TBS-ami (miłe
> niemiłe ) ?

Ja mam mile i niemile. Mile to takie ze mam dom (czyt. klitke 38 m2), a
niemile to takie, ze tam zaraz byl grzyb, pustaki z ktorych budowali byly
mokre, rok po wprowadzeniu sie musialem wszystko malowac, dostalem to w
koncu zimy wtedy grzalem ostro, przez cala wiosne i lato wietrzylem, teraz
jest OK gdyby nie oplaty.
pozdrawiam
Rafal

1. Data: 2001-05-11 19:34:00

Od: "hombre" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a propos oplat, ile mniej wiecej zlotych placisz na pokrycie kredytu?

hombre

Użytkownik "Rafal K" <r...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> koncu zimy wtedy grzalem ostro, przez cala wiosne i lato wietrzylem, teraz

gdzie jest archiwum grupy?
ma ktoś pomysł może ?
te
zaproszenie