Okluistyczne - astygmatyzm

1. Data: 2005-01-26 10:05:13

Temat: Okluistyczne - astygmatyzm
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Poblem dotyczy mojej mamy. Ma ona 63 lata i od zawsze kiedy pamiętam
nosiła okresowo (do telewizji głównie) okulary -2,5 D sferyczne (ale nie
widziała w nich dobrze).
U okulisty była ostatnio nie pamiętam kiedy.
No i ostatnio poszła, wróciła z receptą na szkła:
OL: -7,5 cyl. +5.0
OP: -10,0 cyl +6.0

Trochę się tymi wynikami przeraziłem.
Mama na pewno pójdzie do innego okulisty sprawdzić te wyniki, ale ja mam
pytanie, a właściwie 2:
Czy jest możliwe że z taką wadą ona normalnie funkcjonowała?
Czy migreny na które się uskarża mogą mieć przyczynę właśnie w takiej
wadzie nieskorygowanej?

--
Paweł Muszyński

2. Data: 2005-01-26 21:24:08

Temat: Re: Okluistyczne - astygmatyzm
Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U okulisty była ostatnio nie pamiętam kiedy.
> No i ostatnio poszła, wróciła z receptą na szkła:
> OL: -7,5 cyl. +5.0
> OP: -10,0 cyl +6.0

Moze jakies paskudztwo sie przypaletalo na oczy np. gradowka czy cus ?
Jak tarczyca ?
Jak sie ma sprawa z zebami? U mnie w jakis czas po wyrwaniu 8-ek dostalem
dodatkowego cylindra. Znajoma tez usuwala zeby po czym dostala okolo 4D
cylindrow.

> Trochę się tymi wynikami przeraziłem.
> Mama na pewno pójdzie do innego okulisty sprawdzić te wyniki, ale ja mam
> pytanie, a właściwie 2:
> Czy jest możliwe że z taką wadą ona normalnie funkcjonowała?

raczej trudno to nazwac normalnoscia. Sam mam cylindra cos kolo -2.0
przy czym +1.25 sfery wiec bez okularow to tylko do dali cos widze dobrze
efekt jest taki ze literki na komputerze zlewaja sie ze soba.

> Czy migreny na które się uskarża mogą mieć przyczynę właśnie w takiej
> wadzie nieskorygowanej?

dokladnie astygmatyzm to upierdliwa wada i czesto bola rozne dziwne rzeczy w
glowie np. szczeka.
Zauwazylem tez u mnie ze astygmatyzm rosnie za dnia jak puchna wory pod i
nad oczami przez co zwieksza sie nacisk w kierunku pionowym na oczy. Jezeli
chwyce za powieki i je rozciagne tak jakbym chcial sobie wkropic krople to
astygmatyzm sie zmniejsza i widze wyrazniej. Mam wrazenie ze mam za waski
oczodol i oko sie w nim troche sciska.

3. Data: 2005-01-27 18:49:08

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy jest możliwe że z taką wadą ona normalnie funkcjonowała?
> Czy migreny na które się uskarża mogą mieć przyczynę właśnie w takiej

bole glowy moga byc objawami nieskorygowanej lub zle skorygowanej wady
wzroku.
Problem jest tutaj tylko jeden - osoba w wieku 63 lat, ktora nigdy nie
nosila szkiel cylindrycznych moze sie do takiej korekcji nie przyzwyczaic i
tu podzielam Twoje obawy. Ja osobiscie nie korygowalbym w takim przypadku
astygmatyzmu, nawet kosztem gorszego widzenia. Nalezy tutaj jednak
powiedziec, ze np astygmatyzm pooperacyjny (np po operacji zacmy) osobiscie
koryguje, gdyz tacy pacjenci, nawet w wieku 80-90 lat bardzo dobrze taka
korekcje toleruja.

pozdr.

casus

4. Data: 2005-01-27 18:54:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jak sie ma sprawa z zebami? U mnie w jakis czas po wyrwaniu 8-ek dostalem
> dodatkowego cylindra. Znajoma tez usuwala zeby po czym dostala okolo 4D

Czlowieku, nie pisz takich glupot, bo jeszcze ktos w to uwierzy i sie
przestraszy. Lepiej nie zajmuj stanowiska na temat, na ktorym sie nie znasz.
Prosze Cie o to bardzo.

> raczej trudno to nazwac normalnoscia. Sam mam cylindra cos kolo -2.0
> przy czym +1.25 sfery wiec bez okularow to tylko do dali cos widze dobrze
> efekt jest taki ze literki na komputerze zlewaja sie ze soba.

po to sie koryguje wade, aby nosic korekcje i widziec dobrze.

> [...]
> astygmatyzm sie zmniejsza i widze wyrazniej. Mam wrazenie ze mam za waski

wiec moze masz problemy z tarczyca? sprawdzales sie? Bo te objawy, oprocz
nieporozumienia pod tytulem bol szczeki przy astygmatyzmie, moga swiadczyc o
wtornej niezbornosci. Wiec moze juz nie doradzaj innym w sferze okulistyki,
a raczej zajmij sie swoim zdrowiem.

casus

5. Data: 2005-01-28 07:29:30

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> [...]
> koryguje, gdyz tacy pacjenci, nawet w wieku 80-90 lat bardzo dobrze taka

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Do problemu przyzwyczajania się do korekcji dochodzi jeszcze jeden -
psychiczny - opór przed tak strasznymi szkłami.
Z drugiej strony mama narzeka, że wzrok jej się bardzo pogorszył i
prawym okiem nic prawie nie widzi - więc cos trzeba zrobić.
Może ten drugi okulista przepisze mniej radykalne szkła...
Przecież sam nie będę jej dobierał okularów...
Nic, pozostaje czekać do wtorku, do wizyty u drugiego okulisty.

Paweł Muszyński

6. Data: 2005-01-28 08:08:08

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ctcpsm$7qn$...@n...news.tpi.pl,
Paweł Muszyński <p...@b...org>:

> Do problemu przyzwyczajania się do korekcji dochodzi jeszcze jeden -
> psychiczny - opór przed tak strasznymi szkłami.

Jakimi strasznymi?
Jesli bez cylindra (jak pisal casus) to bedzie sfera (przy zalozeniu
skorygowania polowy cylindra, tzw. sphere-equivalent):

OL: -5,0
OP: -7,0

Jesli wezmie nie za duze, zblizone do okraglych, oprawki, to bedzie jak
najbardziej OK.

Jest jeszcze kwestia do dali - do blizy, przy 63 latach, wiec mozna
sprobowac chyba korekcji samej sfery i pozostawienia cylindra, byc moze to
mial na mysli casus; wtedy to bedzie OL: -2,5, OP: -4,0. Moze wtedy bedzie
latwiej czytac; choc pewnie optymalne beda drugie okulary do czytania.

> Z drugiej strony mama narzeka, że wzrok jej się bardzo pogorszył i
> prawym okiem nic prawie nie widzi - więc cos trzeba zrobić.

No widzisz, a pisales, ze "normalnie funkcjonuje" ...

--
Robert

7. Data: 2005-01-28 11:02:27

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA napisał(a):

> [...]
>
> OL: -5,0
> OP: -7,0
>
> Jesli wezmie nie za duze, zblizone do okraglych, oprawki, to bedzie jak

W tej chwili mama ma receptę na szkła jak napisąłem na początku. One są
przerażające wg mnie.

> [...]
> mial na mysli casus; wtedy to bedzie OL: -2,5, OP: -4,0. Moze wtedy bedzie
> latwiej czytac; choc pewnie optymalne beda drugie okulary do czytania.

Pewnie tak.

> No widzisz, a pisales, ze "normalnie funkcjonuje" ...

Normalnie funkcjonuje, nigdzie poza domem nie nosi okularów, ogląda w
okularach TV.

--
Paweł Muszyński

8. Data: 2005-01-28 11:21:45

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ctd653$318$...@a...news.tpi.pl,
Paweł Muszyński <p...@b...org>:

> W tej chwili mama ma receptę na szkła jak napisąłem na początku. One
> są przerażające wg mnie.

Hmm, a tak zapisane:
OL: sph -2,5 cyl -5,0
OP: sph -4,0 cyl -6,0

Już mniej przerazajace?

:))

--
Robert

9. Data: 2005-01-28 15:40:01

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, a tak zapisane:
> OL: sph -2,5 cyl -5,0
> OP: sph -4,0 cyl -6,0
>
> Już mniej przerazajace?
>
> :))
>
> --
> Robert
> User in front of @ is fake, actual user is: mkarta

tutaj przeciez moze dochodzic astygmatyzm soczewkowy, co u starszych ludzi
bywa normalny, zwlaszcza przy powstajacej zacmie, wiec moze taka duza
korekcja nie jest potrzebna, moze faktycznie uzyteczniejszy bylby nieduzy
cylinder ( ok. 1 dipotrii ) i troche wiecej minusow na sferze, ale
niekoniecznie na maksa? A moze lepiej zoperowac metniejaca soczewke i
skorygowac wszczepem, pomimo, ze widzenie jest jeszcze uzyteczne????

casus

lekarz ginekolog
tabletki anty - organizm zwariował
psychiatra Kraków
Dormicum - co to dokładnie i w jakim celu ???
zymafluor dla 1.5 roczniaka