Oko - znaczenie angielskiego terminu

1. Data: 2005-10-11 16:48:06

Temat: Oko - znaczenie angielskiego terminu
Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Może znajdzie się tu jakiś pomocny okulista? Jak po polsku powinienem
przetłumaczyć termin:
"vernier acuity of the eye"?
Chodzi o kątową rozdzielczość oka, ale jak znam życie, jest siakiś termin,
który pewnie jest jeszcze zupełnie niepodobny do tego co powyżej napisałem.

Z góry dziękuję i
Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.cdrom.pl

2. Data: 2005-10-12 16:40:10

Temat: Re: Oko - znaczenie angielskiego terminu
Od: "Marcin N." <m...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-10-2005 o 18:48:06 Radio Erewan <r...@g...com> napisał:

> "vernier

ja to bym predzej stawial na pole widzenia :>

--
Marcin

3. Data: 2005-10-13 02:18:19

Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Oct 2005 18:40:10 +0200, Marcin N. napisał(a):

> ja to bym predzej stawial na pole widzenia :>

Chodzi o zdolność rozdzielczą oka, a właściwie o zdolność rozpoznawania
przesunięcia dwóch równoległych odcinków. Wrażliwość oka na przesunięcie
równoległych odcinków jest o rząd wielkości większa od rozdzielczości
punktowej (sekundy kątowe zamiast ~1 minuty). Cecha ta wykorzystana jest w
noniuszu suwmiarki (9 kresek na noniuszu i 10 kresek na normalnej podziałce
milimetrowej) do odczytywania dziesiątych części milimetra.

Ma ten cud jakąś polską nazwę?

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.cdrom.pl

problemy "toaletowe"
OB