Olej po smażeniu frytek - co z nim robic ?

21. Data: 2008-10-03 11:24:06

Temat: Re: Olej po smażeniu frytek - co z nim robic ?
Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 12:34, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

> Ja np. robię mały dołek w lesie, wlewam i zasypuję ziemią. Nie
> zasypywałbym, ale mój pies by wszystko zaraz wychłeptał ;)
> Taki olej jest ekologicznie czysty - przecież to olej roślinny. Co innego
> gdyby wylewać silnikowy :)

Tak, lanie pod drzewami i stawianie kloców w pobliskim lesie na
parkingach w trasie też jest "ekologicznie czyste". :-)))))
Jak i wyrzucanie zużytego papieru toaletowaego (wykonanego z
makulatury) w tym samym miejscu.

Są firmy które zwożą z gastronomii zużyty olej. Wystarczy pochodzić
po takich lokalach czy to paszteciki czy restauracje i popytać gdzie
to oddają i za ile.
Ze spalaniem tego jako paliwo to też tak nie do końca - większość Taxi
u nas na tym jeździło - a po wielu kontrolach niestety zapachu
smarzonych frytek na mieście nie uświadczysz, chyba że masz traktor i
pole do przeorania - to podatek drogowy do tego nic wtedy nie ma.

Pozdrowienia
Moorek

22. Data: 2008-10-03 18:45:04

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Oct 2008 04:24:06 -0700 (PDT), Moorek napisał(a):

> Tak, lanie pod drzewami i stawianie kloców w pobliskim lesie na
> parkingach w trasie też jest "ekologicznie czyste". :-)))))

Ale ja nie muszę lać pod drzewem, a już na pewno nic więcej, bo mam blisko
do domu. Jakieś 15 metrów. A olej słonecznikowy pięknie się zutylizuje i
krzywdy przyrodzie nie wyrządzi, zwłaszcza jeśli wyleję 3 l. raz na
miesiąc.

> Są firmy które zwożą z gastronomii zużyty olej. Wystarczy pochodzić
> po takich lokalach czy to paszteciki czy restauracje i popytać gdzie
> to oddają i za ile.

Mam wozić co miesiąc 3 litry oleju słonecznikowego gdzieś do przetwórni
odpadów w Polsce? Na głowę musiałbym upaść...

T.

23. Data: 2008-10-03 19:08:10

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki pisze:

> [...]
>
> Mam wozić co miesiąc 3 litry oleju słonecznikowego gdzieś do przetwórni
> odpadów w Polsce? Na głowę musiałbym upaść...

Używaj jako smaru :)

24. Data: 2008-10-03 19:41:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message

> [...]
>
> Mam wozić co miesiąc 3 litry oleju słonecznikowego gdzieś do przetwórni
> odpadów w Polsce? Na głowę musiałbym upaść...

Zrób sobie mydło...

25. Data: 2008-10-06 15:51:20

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Oct 2008 21:08:10 +0200, Osadnik napisał(a):

> Używaj jako smaru :)

Nie zapytam do czego, ani po co mi aż tyle, bo pewnie się dowiem, że do
smarowania ;)

T.

26. Data: 2008-10-06 15:51:58

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Oct 2008 21:41:32 +0200, Panslavista napisał(a):

> Zrób sobie mydło...

Bueee, z takim zapachem? Żeby wszystkie burki z okolicy się do mnie łasiły?
;)

T.

27. Data: 2008-10-06 16:08:40

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowicki pisze:

> Nie zapytam do czego, ani po co mi aż tyle, bo pewnie się dowiem, że do
> smarowania ;)

Zagęszczaj z bedzie odpowiedni gęsty? do czego smarowania różnych rzeczy
co stawiają opór i tarcie.

Odrestaurowywanie strych mebli - książki
40 minut
Pralka idealna.
grzejnik olejowy
Pralka "Szósty Zmysł" -odpowiednik