Omlet "grzybek"

1. Data: 2001-01-24 21:01:32

Temat: Omlet "grzybek"
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

* 2 jajka
* 2 łyżki stołowe mąki (płaskie)
* masło roślinne

Przygotowanie:

Oddzielić żółtka od białek, te drugie ubić na sztywną pianę.

Na patelni rozgrzać masło.

Do piany wmiksować mąkę (ostrożne podbierając 'z brzega') i żółtka, po czym jak
najszybciej wylać masę na patelnię. Smażyć na średnim ogniu aż brzegi wyraźnie
się zetną. Przewrócić na drugą stronę (to wymaga nieco zachodu, najlepiej miec
do dyspozycji _szeroką_ łopatkę i trochę szczęścia ;)), podsmażyć na złoto
dodając jeszcze trochę masła.

Dalej zależy od upodobań jedzącego. Ja nacinam wierzchnią warstwę w regularnych
odstępach, polewam syropem owocowym, odczekuję chwilkę, żeby wsiąkł i pożeram.

Wielkośc omletu można regulować ilością zużytych składników, ale należy pamiętać
że 1 łyżka mąki na 1 jajko i że większe omlety trudniej się przewraca.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-01-25 10:15:00

Temat: Re: Omlet "grzybek"
Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja znam troszke inna wersie omleta-grzybka:
2 jaja
mleko
maka
maslo do smazenia (moze byc olej jak ktos nie lubi masla)
1. Oddzielic zoltka od bialek, bialka ubic na sztywna piane.
2. Zoltka zmieszac z mlekiem (na oko: jak sie zoltka wrzuci do szklanki, to
mleka tak do niecalej polowy) i maka - otrzymana konsystencja ma przypominac
dobra kwasna smietane, albo np ciasto na lane kluski:)
3. Wrzusic zoltka do bialka, delikatnie wymieszac i na rozgrzana patelnie
4. Jak sie zetnie przewrocic (wymaga to oczywisice szczescia:)))
5. Na talezu mozna zjesc np z truskawkami z kompotu, kompotem polewajac
troszke placek, z jakims dzemem, a mozna tez z kwasna smietana i
cukrem-pudrem. Pewnie mozna tez zrobic wersje pikantna:)
Smacznego
Magda

1. Data: 2001-01-25 11:53:10

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka napisał(a) w wiadomości: <94ou03$fud$1@news.tpi.pl>...

>troszke placek, z jakims dzemem, a mozna tez z kwasna smietana i
>cukrem-pudrem. Pewnie mozna tez zrobic wersje pikantna:)

JA to znalam jako jedna sluszna wersje omleta przez dlugi czas :)
Najbardziej smakowala mi ona z duszonymi pieczarkami - zjadalm wtedy szybko
mi delikatna skorka omleta nie zamklam sosem a pieczarek :)))
BB

1. Data: 2001-01-25 13:25:16

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

A ja tak robię omlet (nie wiem czemu grzybek?)

3 jajka
1 szczypta soli
1 łyżka cukru (czubata i płaska jak kto lubi słodkie)
1 łyżka czubata maki wrocławskiej
1 łyżka płaska maki ziemniaczanej

pianę ubić trzepaczką ręczną, dodając sól i cukier, na sztywno.
dodać żółtka i mąkę, dobrze wymieszać i na gorącą patelnię (olej).
złocisty przerzucić na drugą stronę. Jeść na ciepło z dżemem lub miodem.

W dzieciństwie, gdy miałam ochotę na coś dobrego słodkiego, to robiłam
omlet.
Pamiętam ten przepis do dziś, chociaż bardzo rzadko go robię.

Pozdrawiam Krystyna.

1. Data: 2001-01-25 14:32:46

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wystukała w wiadomości <94p97s$r5v$1@news.tpi.pl>:

> A ja tak robię omlet (nie wiem czemu grzybek?)

[ciach przepis]

O ile wem, to klasyczny omlet (którego jeszcze nigdy zresztą nie robiłam) jest
bez mąki i nie taki puszysty (tzn. bez ubjania białek na pianę) - bodajże
rozbełtane jajko (może byc z mlekiem) + przyprawy na patelnię, na wierzch
dodatki, złożyc na pół, jeszcze chwilę podsmażyć i na talerz.

Ktoś zna więcej szczegółów?

Poza tym może grzybek - bo rośnie w trakcie smażenia (i zdycha na talerzu...)?
:)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=
~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~
Mickiewicz urodził się w Zaosiu, a częściowo w Nowogródku

1. Data: 2001-01-25 17:44:49

Od: g...@o...pl-NOSPAM (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Thu, 25 Jan 2001 15:32:46 +0100 autorstwa Jo'Asia
(J...@r...art.pl):
[...]

Hmmm... nie znam się na klasyczności ;-) ale wiem, czego mnie Mama
nauczyła. Dla Niej omlet to same jaja i przyprawy. Coś jak jajko
sadzone, tyle że rozbełtane wcześniej.

: Poza tym może grzybek - bo rośnie w trakcie smażenia (i zdycha na talerzu...)?
: :)

A grzybkiek w domu nazywamy to, co powstanie z usmażenia tego, co
zostaje po panierowaniu :)
Czyli roztrzepane jajko, mąka, odrobina bułki tartej, sól i to na
tłuszcz.

--
Grzegorz Janoszka

Na newsy piszę całkowicie prywatnie.
Gdy mi odpowiadasz, wytnij "-NOSPAM" z adresu.

Nie pluj nigdy do studni - może jeszcze przyjdzie Ci pić z niej wodę...

1. Data: 2001-01-26 02:15:51

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote in message

> [...]
>
> Ktoś zna więcej szczegółów?
>
> Poza tym może grzybek - bo rośnie w trakcie smażenia (i zdycha na

Taki omlet nazywam omletem naturalnym i mozna go zrobic
z jajek, smietany, mleka lub wody z dodatkiem soli.
Do naczynia wybilam jaja, dodaje przewaznie mleko, sole i
mieszam na jednolita mase, ktora wylewa na rozgrzany tluszcz na patelnie.
Smaze powoli nie mieszajac. Na podsmazony omlet mozna
wylozyc na srodek jakas uprzednia przygotowana mieszanke warzywna
czy grzybowa czy tez wdline.
Zwijam lopatka dwa brzegi do srodka i na talerz.
pozdrawiam...
Ania

> --
> (\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
> =(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl
=(';')=

~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~
~~~~~

1. Data: 2001-01-26 08:39:08

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Derejska <a...@v...ca> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s55c6.3669$E...@w...videotron.net...

> [...]
> czy grzybowa czy tez wdline.
> Zwijam lopatka dwa brzegi do srodka i na talerz.

Pozwolę sobie uzupełnić: w trakcie smażenia należy podważać brzegi, aby to z
wierzchu ściekło pod spód, inaczej na wierzchu będzie surowe, a pod spodem
przypalone. Pozdrawiam - Agnieszka.

1. Data: 2001-01-26 12:36:37

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia wrote:

> [...]
> rozbełtane jajko (może byc z mlekiem) + przyprawy na patelnię, na wierzch
> dodatki, złożyc na pół, jeszcze chwilę podsmażyć i na talerz.

Bez mąki, ale białko ubite. Nie wiem, czy to klasyczny, ale taki robię
np. ze szpinakiem.

> Poza tym może grzybek - bo rośnie w trakcie smażenia (i zdycha na talerzu...)?
> :)

:-)) Nic mi jeszcze na talerzu nie zdechło, pożeram żywcem.

Krycha

1. Data: 2001-01-26 20:46:05

Od: "Izabela Tkacz" <i...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie w domu grzybkiem nazywało się roztrzepane jajko zmieszane z tartą
bułką-pycha (oczywiście po usmażeniu)
iza

Użytkownik "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pamiętać
> że 1 łyżka mąki na 1 jajko i że większe omlety trudniej się przewraca.

=(';')=
> ~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Agencja towarzyska "Baba Jaga" (ulotka zza
wycieraczki)

--
Czy masz już swoją stronę WWW? a stronę WAP ? http://wizytowka.pl

Bezy