Re: Opadające liście cytryny

From: "Agnieszka M" <a...@j...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Opadające liście cytryny
Date: Mon, 5 Jan 2004 19:42:55 +0100

W takim razie spróbuję ją przesadzić, choć w środku zimy, może to okazać
przedsięwzięciem karkołomnym (zawsze przesadzam na balkonie :-)
Położyłam na parapecie (południowe okno) termometr, aby kontrolować
tempetature i z pewnością poniżej 16-17 st. nie spadła nigdy, chyba, że
przypadkiem, przy rozszczelnionym oknie.
Cóż, łatwo się nie poddam i bedę o nią walczyć do końca. Pozostał mi jeszcze
owoc, więc najwyżej zacznę na wiosnę od pestki.

Aga

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dłużej na parapecie przy np. uchylonym oknie może zmarznąc. Co zaś do
> kwitnienia to wszystkie cytrusowe kwitną cały rok. Wystarczy wycieczka do
> jakiejś orażerii w najbliższym ogrodzie botanicznym. Zobaczysz tam
kwitnace i
> owocujące rośliny i nie ważne czy to cytryna, pomarańcz czy mandarynka.
> Wszystkie one maja na gałazkach kwiaty i jednicześnie owoce. W naturze nie
> przechodzą okresu spoczynku zimowego bo taki nie istnieje w klimacie w
jakim
> rosną, a jest to klimat z regóły subtropikalny tzn. gorąco i mokro.
Plantacje