Re: Opadające liście cytryny

From: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Opadające liście cytryny
Date: Tue, 6 Jan 2004 00:37:58 +0100

"Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:23b9.00000572.3ff8ad23@newsgate.onet.pl...
> W naturze nie
> przechodzą okresu spoczynku zimowego bo taki nie istnieje w klimacie w
jakim
> rosną, a jest to klimat z regóły subtropikalny tzn. gorąco i mokro.

Jestes tego pewien?

W wielu rejonach swiata, gdzie moga byc sadzone w gruncie, okres spoczynku
przechodza i okres ten nie szkodzi im. Z powodow ekonomicznych uprawia sie
je w rejonach gdzie mozna zbierac ich owoce przez caly rok, tj. tam gdzie
plony sa mozliwie najwieksze.

> Nie spotkałem tam plantacji z drzewami bez liści [...]

Nikt tu nie pisal, ze zrzucaja wszystkie, czy tez wiekszosc lisci.
W przecietnym mieszkaniu trudno zapewnic im idealne warunki przez caly rok.
Dlatego zimowy okres spoczynku ulatwia ich hodowle.

> Jak będzie mniejsza przez dłuższy czas, to i zraszanie nie pomoże, drzewko
> zmarznie.

Przez 3 miesiace trzymam cytrusy w temperaturze ponizej 15'C. Przez miesiac
czy poltora jest ona w przedziale od 4 do 10 stopni. Zaden nie przemarzl
jeszcze, tj. zadnemu takie warunki nie zaszkodzily.

> Podlewa sie przez cały rok co 3 - 4 dni, bez zimowej przerwy.

Czestosc podlewania zalezy do wielkosci doniczki, wielkosci rosliny,
temperatury uprawy.
Nie mozna trzymac sie scisle danego przedzialu czasowego.

Pozdrawiam,
Bpjea