Opryski w celu wabienia owadów zapylających

1. Data: 2011-04-22 20:56:13

Temat: Opryski w celu wabienia owadów zapylających
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

Pozdrawiam nurtująco
skryba

2. Data: 2011-04-22 21:18:50

Temat: Re: Opryski w celu wabienia owadów zapylających
Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
> pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?
>
> Pozdrawiam nurtująco
> skryba
Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
dla pszczół i innych trzmieli?

Antoni Broniak

3. Data: 2011-04-22 21:28:52

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
>>

> Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
> dla pszczół i innych trzmieli?

Znanym atrakantem jest roztwór drożdży z maślanką - przywabia złotooki i
powoduje, że gromadzą się w większej ilości a co za tym idzie intensywniej
chronią naszą uprawę przed mszycami.

Mnie jednak chodzi dokładnie o wabienie owadów zapylających by zwiększyć ich
ilość a przez to ich wydajność. Odpowiedź pytaniem na pytaie nie daje
odpowiedzi na nurujący mnie problem.
Pozdrawiam problemowo
skryba

4. Data: 2011-04-22 23:53:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Apr 2011 22:56:13 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
> pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

Mniód 3-)
Sto procent skuteczności.

5. Data: 2011-04-22 23:54:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Apr 2011 23:18:50 +0200, Antoni.Broniak napisał(a):

> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Ciekawy problem, ale czy kwiaty na drzewach nie są wystarczającym wabikiem
> dla pszczół i innych trzmieli?

A bo widzisz, tak się cholery zblazowały, ze nie chcą już dziś na byle
kwiatku...

6. Data: 2011-04-23 06:20:42

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Mniód 3-)
> Sto procent skuteczności.

Tyle to i pszczoły wiedzą. Co wówczas z grzybami sadzakowymi?
Pozdrawiam
skryba

7. Data: 2011-04-23 11:51:57

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Czy istnieją i znane są preparaty, które nanoszone na drzewa owocowe przy
> pomocy opryskiwacza wabią z okolicy pszczoły i inne owady zapylające?

Hejka. Chciałbyś, żeby przylatywały zapylać kwiaty tylko na Twojej
działce? :-)
Pozdrawiam egoistycznie Ja...cki
PS "Pudełka z ułożonymi jedna na drugiej kawałkami tektury falistej
umieszczone pod okapem domu lub nad drzwiami altanki na działce dostarcza
kryjówki złotookom. " Itd. w książce K. Wiecha "Pożyteczne owady"

8. Data: 2011-04-23 15:13:34

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Hejka. Chciałbyś, żeby przylatywały zapylać kwiaty tylko na Twojej
> działce? :-)

Nie. Nie chodzi o egoizm. Znasz odpowiedź, to o nią bardzo proszę. Teorie
spiskowe i tym podobne domysły mnie nie interesują. Nie wpisuj sie w
konwencję słodkiej idiotki z wielkim lub małym co nieco.

> PS "Pudełka z ułożonymi jedna na drugiej kawałkami tektury falistej
> umieszczone pod okapem domu lub nad drzwiami altanki na działce dostarcza
> kryjówki złotookom. " Itd. w książce K. Wiecha "Pożyteczne owady"

Tyle to i ja wiem (hotel dla owadów pożytecznych fukcjonuje u mnie od lat)
ale nie tego tyczy pytanie. Ponoć istnieją rozpylane środki chemiczne na
bazie ferromonów, które skutkują większą ilością lotów owadów zapylających
na zadany sad. Tylko tyle i aż tyle.

Pozdrawiam merytorycznie
skryba

9. Data: 2011-05-25 10:03:24

Od: mts <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.arysta.pl/preparaty.php?page=pollinus

10. Data: 2011-05-25 17:51:55

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mts" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> http://www.arysta.pl/preparaty.php?page=pollinus

Dziekuję bardzo a nawet jeszcze bardziej.
Nie przypuszczałem, że temat już w 2005
został opisany.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

goopki z auchana
Co to za roślina
dozownik/zasobnik podlaczany do weza ???
Alleluja
przesadzanie swierkow przez osilkow, na co zwrocic uwage?