Organizacja Primum Non Nocere

41. Data: 2002-10-31 21:46:59

Temat: Re: Organizacja Primum Non Nocere
Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@1...110.120.9...
> [...]
> rzecznika praw pacjenta. Wydaje mi się że inicjatywa jest słuszna i
> należy ją wesprzeć.
> Sam niejednokrotnie zetknęłem się z arogancją lekarzy którym się
> wydaje że z uwagi na swoją specjalistyczną wiedzę mogą traktować
> pacjenta przedmiotowo. Nieźle by było, gdyby istniała instytucja
> (rzecznik?) pozalekarska, władna "przytrzeć nosa" światkowi lekarzy.
> Póki co, skargi na lekarzy są rozpatrywane przez lekarzy (Izby
> Lekarskie) a Ministerstwem Zdrowia kieruje lekarz! Zgroza. To jest
> chora sytuacja i trzeba coś z tym zrobić.
> Ja zbieram podpisy i was do tego namawiam.

A ja zaczynam zbierać podpisy pod przywróceniem naukowości tej listy.
Ogrodowym krasnalom mówimy NIE!

---

42. Data: 2002-10-31 21:48:39

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur Makowski MD <n...@s...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:app0mn$4pf$...@a...dialog.net.pl...

> Stuknij sie w glowe. Niedlugo bedziemy miec rzecznika od wszystkiego.
> A gdzie jest rzecznik praw lekarzy? Dlaczego za 6 pln na godzine musze
> sie uzerac z aroganckimi, brudnymi, nie stosujacymi sie do moich, ani
> czyichkolwiek zalecen, ale wciaz wymagajacymi najwyzszej jakosci uslug
> ludzmi (nie mowie tu o wszystkich)?
>
> A spróbuj takiej metody: daj pacjentowi 6,50 PLN i wskaż mu drogę do
> [...]

---

43. Data: 2002-10-31 21:55:57

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musisz się, lekarzu, z nikim użerać, zmień zawód
OJ< BO WSZYSCY ZMIENIMY< A WTEDY SKONASZ NA KATAR...
bo najwyraźniej
> mijasz się z powołaniem.
MOJE POWOŁANIE ZACZYNA SIĘ OD BMW 850 dCI
Zawodów jest dosyć...
> Kto płaci za usługę, ma prawo wymagać.
CZĘSTO PŁACISZ?
Elementarne,
DOBRE SŁOWO. PROPONUJĘ LEKTURĘ ELEMENTARZA DE NOVO (OD NOWA).
drogi Watsonie.
> Jeśli lekarze zachcą mieć rzecznika nic nie stoi na przeszkodzie,
> mogą sobie powołać. Choć jakoś jedyne głosy jakie dobiegają z ich
> strony to wołanie o więcej forsy.
POPIERAM TE GŁOSY. W IMIENIU 2,5% LEKARZY ŁOBUZÓW ZDEKLAROWANYCH I
BEZWSTYDNYCH.
> Lecz nie o to chodzi. Wszyscy się chyba zgodzą że tzw. służba zdrowia
SŁUŻBA MOŻE BYĆ WIĘZIENNA. PISZESZ O "OCHRONIE ZDROWIA", PRAWDA?
> jest źle zorganizowana. Występuje brak kompetencji
WYDAJ JAKIŚ PORADNIK.
(szpitalem czy > ministerstwem zarządzają lekarze a nie specjalisci od
zarządzania).
JEŚLI WIERZYSZ WTO, CO MÓWISZ, TO... NAWET NIE IDŹ DO PSYCHIATRY. TO I TAK
NIC NIE DA.
> Funduszy do opłacenia tej służby więcej nie będzie więc trzeba
> polepszyć jakość zarządzania poprzez zmniejszenie marnotrawstwa.
SPRZEDAWAĆ SPOPIELONE ZWŁOKI NA NAWÓZ DO RÓŻ? TO JUŻ BYŁO, ALE SIĘ NIE
PRZYJĘŁO.
> Powołanie rzecznika to jeden z kroków we właściwą stronę. Pozwoli
> wyartykułować zarzuty, co jest początkiem poprawy rzeczy.
> Sama instytucja rzecznika to rzecz wypraktykowana przez wiele
> społeczności i charakterystyczne że tam gdzie istnieje, również
> istnieje dobrobyt.
W AMERYCE SĄ GÓRY, A WIĘC POLSCE JEST AMERYKA.
Zastanawiające, nie?

> Jacek

---

44. Data: 2002-10-31 22:04:08

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mr.all <pisztu:mr_all@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:appeqn$1f0$...@n...tpi.pl...
> Użytkownik "Marek Bieniek" <
>
> W przewazajacej ilosci znanych mi przypadkow pacjent placi z wlasniej
> kieszeni do kieszeni doktora.
NO WRESZCIE KTŚ RZECZOWY.
> Jesli mowisz o wizycie w przychodni, to pacjent placi - ubezpieczenie
> zdrowotne.
NIECH SIĘ LECZY W KASIE CHORYCH. TAM SĄ WŁAŚNIE SPECJALIŚI NAJWYŻSZEJ KLASY.

> ZDROWA!
> Zdecydowanie.

> To jest kolejna chora sytuacja.
> KOLEGO, A PRÓBOWAŁEŚ OTWORZYĆ GABINT BIOTERAPII? WIESZ ILE KASY ZA
OKADZENIE PODPALONYMI SZMATAMI I BUTELECZKĘ Z OLEJKIEM MOŻE WYSUPŁAĆ Z
GIEZŁA SENIORKA I-SZEJ GRUPY INWALIDZKIEJ? A JESZCZE SWOJEMU DOKTOROWI
RODZINNEMU PODA CBIE ZA PRZYKŁAD, JAK TO JEJ RAKA WYPĘDZIŁEŚ MODLITWĄ...

---

45. Data: 2002-10-31 22:08:13

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mr.all <pisztu:mr_all@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:appl9b$m72$...@n...tpi.pl...
> Użytkownik "km" <
> serca,
>
> Zapomnailes dodac, ze chore kasy tez z tych pieniedzy sa. Ile to tam sie
> topi ?

> sprzecie
>
> No to personel ma podstawe do żądań szczegolnych gratyfikacji od pacjenta
> czy rodziny. Wreszciem pojal.
> Znam przypadki, gdy pacjent przychodzi do szpitala z wlanym sprzetem,
> lekami...
> Znam przypadki, gdy lekarz zarabia 10000 zl na miesiac i wyciaga lape po
> koperte..
SKANDAL. MOI MNIE GONIĄ Z KOPERTĄ PO KORYTARZU. AŻ SIĘ MUSZĘ TARMOSIĆ (W
RAMACH DOBRYCH OBYCZAJÓW, OCZYWIŚCIE. I NIE UCIEKAM ZA SZYBKO - BIORĘ
POPRAWKĘ NA ASTMATYKA, ZAWAŁOWCA, STARSZĄ PANIĄ - WTEDY UCIEKAM WOLNIEJ.
TRZEBA MIEĆ SERCE DLA LUDZI)
a ile przy tym komentarzy... i to jakich. Szkoda gadac.
> Znam przypadki, gdy lekarz z premedytacja zapisuje drogie leki zachodnie,
> sa polskie - tansze. Czemu ?
BO WŁAŚNIE WRÓCIŁ Z "NAUKOWEGO SZKOLENIA" NA CYPRZE. GAZET NIE CZYTASZ?

---

46. Data: 2002-10-31 22:12:00

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik km <k...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:apqigd$2ua$...@n...tpi.pl...

> [...]
> obowiazek powiadomic o przypadkach wyludzania pieniedzy organy scigania,
> prokurature. Rozwiazania prawne istnieja, tylko trzeba z nich korzystac
!!!
> Najprosciej jest mnozyc ploty o krociowych zarobkach lekarzy (ktore
powinny
> byc z reszta krociowe tak jak na calym swioecie) i chowac glowe w piasek,
> albo nie jeszcze lepiej - powolac nowego urzedasa - Rzecznika Praw, i
sprawa
> zalatwiona.
> Rzecznicy praw pacjenta istnieja przy kazdej kasie chorych.
PRZEPRASZAM, NAŚMIAŁEM SIĘ JUŻ DOŚĆ, WIĘC POWAŻNIE: CZY WIERZYSZ W
KOMPETENCJE FACETA PO TECHNIKUM HOTELARSKIM (ZA TO WYSZCZEKANEGO), PO JAKEJŚ
PREZESURZE W ROZSYPANYM KLUBIE ŻUŻLOWYM ITD? PRZY KASACH CHORYCH MASZ
SYTUACJĘ JAK Z PRZYPOWIASTKI: PRZYKLEIŁO SIĘ GÓWNO DO OKRĘTU I WOŁA
"PŁYNIEMY!"
Tylko trzeba z
> tego korzystac, trzeba korzystac z prokuratury, obowiazujacego prawa.
Chyba
> ze dysponuje sie plotkami i pomowieniami, wtedy tak, faktycznie rzecznik
> jest lepszy...

---

47. Data: 2002-10-31 23:18:54

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Makowski MD" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
> sie uzerac z aroganckimi, brudnymi, nie stosujacymi sie do moich, ani
> czyichkolwiek zalecen, ale wciaz wymagajacymi najwyzszej jakosci uslug

stary! nie grymas... ja mam 4,7PLN/godzine i jestem zadowolony...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

48. Data: 2002-11-01 12:36:31

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

km wrote:

> Jestem lekarzem i moim obowiazkiem jest leczyc pacjentow w godziwych
> warunkach, oraz otrzymywac godziwa zaplate ktora zapewni mi i mojej rodzinie
> spokojny byt.

Nie gniewaj sie, ale mylisz prawa z obowiazkami.
Przeciez otrzymywanie godziwej zaplaty nie moze byc obowiazkiem.

Medycyna to przeciez niekonieczn ie tylko lekarz ze sluchawkami,
to takze sprzet diagnostyczny, ktory jest bardzo nowoczesny, drogi, to
takze cale otoczenie, zaplecze naukowo-technologiczne, informatycy,
inzynierowie, naukowcy, farmakolodzy, chemicy, biolodzy, ktorych tysiace
pracuje dla medycyny.
I integracja europejska stworzy nowy model medycyny, ale medycyny
europejskiej.
Pacjenci beda sie mogli leczyc w dowolnym kraju, w dowolnym osrodku,
gdyz w blizszym lub dalszym horyzoncie czasowym, ceny uslug medycyznych
w Europie sie ujednolica, a koszty transportu lotniczego ulegna kolejnej
obnizce.
I dlatego przyszlosc maja te osrodki, ktore reprezentuja swiatowy poziom
w zakresie diagnostyki i ktore np. beda diagnozowaly setki pacjentow
bezposrednio i na odleglosc i beda bardzo zaawansowane technologicznie.
Np. pod Londynem jest znana klinika protetyczna, do ktorej przyjezdzaja
pacjenci z calej Europy w celu wykonania protez , ktore umozliwaja
swobodne chodzenie bez bolu, bez skrzywien.
Mam znajomegop, ktoremu w wypadku ucielo stopy, golen i z tymi protezami
chodzi, jezdzi samochodem
i blizny na kikutach mu nie ropieja, ani nie bola.

> A jesli juz mam proponowac to przypominam, ze istnieje prokuratura i o
> wsztystkich przypadkach lamania prawa, kazdy obywatel ma obowiazek ja
> informowac. Zwalanie tego na jakiego rzecznika jest niepowazne.

Rzecznicy to instytucja krajow demokratycznych, a prokuratura kojarzy
sie ze sprawami karnymi.

Ostatnio dzwonilem do pewnej instytucji z zapytaniem i po dlugiej
rozmowie, Pani mi mowi ze ona nagrywa rozmowe i mnie o tym ostrzegala, a
potem mowi, ze ma 2 swiadkow i takie inne fanaberie.
Przeciez jak juz to ja jako pytajacy powinienem cos nagrywac, aby
postapic zgodnie z udzielona odpowiedzia.
Zadzwonilem do prokuratora, czy zmienily sie przepisy i instytucje
publiczne zaczely nagrywac rozmowy
z dzwoniacymi, a on mowi, ze nic o tym nie wie i pewnie ta Pani tylko
tak sobie powiedziala,
bo pewnie nawet nie ma sprzetu do nagrywania rozmow telefonicznych, a
dodatkowo inzstytucja musialaby miec
udzielona zgode.
I mowi, ze jak chce to moge zlozyc wniosek.
Nie mam czasu zeby sie tym zajmowac, poza faktem, ze mnie to ogromnie
zdziwilo, bo czulem sie jakbym rozmawial z dziennikarzem w przebraniu a
nie instytucja publiczna.

Zatem w tym przypadku to wlasciwy jest rzecznik instytucji a nie
prokuratura, aby odpowiedzial,
czy nagrywaja rozmowy z dzwoniacymi czy nie, na jakiej podstawie i na
czyje zlecenie.

Rzecznik moze temat wyjasnic na poczekaniu, a prokuratura musi uruchomic
kosztowna i czasochlonna procedure.

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

49. Data: 2002-11-01 15:25:44

Od: "Ender" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aps6hd$1b5o$...@a...solutions.net.pl...

> poza tym, wracajac do tematu - pomysl rzecznika pacjentow i owszem bardzo
> sluszny byle nie byl utrzymywany z MOICH podatkow - uwazam ze urzednikow
> mamy juz wystarczajaco duzo i bez tego rzecznika. jak juz ktos kiedys
> wspomnial, od bledow lekarskich jest prokurator i sąd, sam rzecznik nic
nie
> pomoze. moze najwyzej podtrzymac na duchu i skierowac do odpowiedniego
> adwokata, ale to robi wlasnie to stowarzyszenie...

Panowie, tak sobie mysle, ze wszyscy dalismy sie wciagnac w dyskusje, ktora
do niczego nie prowadzi. To, jakie sa warunki pracy w sluzbie zdrowia w
Polsce, to my dobrze wiemy. Wiemy rowniez, ze wiekszosc "pierwszych
lepszych" z ulicy tego nie wie i nie zrozumie. I zawsze znajdzie sie jakis
'pozyteczny idiota', ktory bedzie zbieral podpisy dla 'ukrocenia arogancji
nieudolnych lekarzy'. Nawet, jesli zbiera je dla politycznego maciciela,
ktory nie dostal sie wprawdzie do senatu, ale ma inny pomysl na dobrze
platny urzedowy stolek...

Z 'pozytecznymi idiotami' nie warto dyskutowac, na argumenty sa odporni... O
"primum non nocere" tym bardziej nie warto mowic, po co sobie zdrowie
psuc... Wiec - chyba najlepiej zakonczyc tez zalosny watek, w ktory sam
dalem sie wciagnac...

pozdrawiam
Ender

50. Data: 2002-11-03 06:25:49

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

km wrote:

> Nie wiem czy hydraulik chcialby za 6 zloty zamontowac kran..., ale to
> jakos nikogo nie oburza.
> Jezeli lekarz pracuje za te 6 zl/godz. (i to brutto, tak JEST w
> polskiej sluzbie zdrowia), pokonuje przenajrozniejsze przeszkody
> biurokrayczno-ministerialno-kasowochore to zdecydowanie robi to
> wylacznie z powolania, bo dla majatku ani prestizu nie.

no to niech - podobnie jak ten hydraulik - za 6 złotych nie pracuje!

Dopóki znajdą się wykwalifikowani lekarze chętni do pracy za 6 złotych,
dopóty tylko dyrektor-idiota mógł by wpaść na pomysł zwiększenia pensji.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Anatomia wg Bochenka
Recepta