Re: Organizacja Primum Non Nocere

From: Jacek <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Organizacja Primum Non Nocere
Date: Fri, 01 Nov 2002 13:36:31 +0100

km wrote:

> Jestem lekarzem i moim obowiazkiem jest leczyc pacjentow w godziwych
> warunkach, oraz otrzymywac godziwa zaplate ktora zapewni mi i mojej rodzinie
> spokojny byt.

Nie gniewaj sie, ale mylisz prawa z obowiazkami.
Przeciez otrzymywanie godziwej zaplaty nie moze byc obowiazkiem.

Medycyna to przeciez niekonieczn ie tylko lekarz ze sluchawkami,
to takze sprzet diagnostyczny, ktory jest bardzo nowoczesny, drogi, to
takze cale otoczenie, zaplecze naukowo-technologiczne, informatycy,
inzynierowie, naukowcy, farmakolodzy, chemicy, biolodzy, ktorych tysiace
pracuje dla medycyny.
I integracja europejska stworzy nowy model medycyny, ale medycyny
europejskiej.
Pacjenci beda sie mogli leczyc w dowolnym kraju, w dowolnym osrodku,
gdyz w blizszym lub dalszym horyzoncie czasowym, ceny uslug medycyznych
w Europie sie ujednolica, a koszty transportu lotniczego ulegna kolejnej
obnizce.
I dlatego przyszlosc maja te osrodki, ktore reprezentuja swiatowy poziom
w zakresie diagnostyki i ktore np. beda diagnozowaly setki pacjentow
bezposrednio i na odleglosc i beda bardzo zaawansowane technologicznie.
Np. pod Londynem jest znana klinika protetyczna, do ktorej przyjezdzaja
pacjenci z calej Europy w celu wykonania protez , ktore umozliwaja
swobodne chodzenie bez bolu, bez skrzywien.
Mam znajomegop, ktoremu w wypadku ucielo stopy, golen i z tymi protezami
chodzi, jezdzi samochodem
i blizny na kikutach mu nie ropieja, ani nie bola.

> A jesli juz mam proponowac to przypominam, ze istnieje prokuratura i o
> wsztystkich przypadkach lamania prawa, kazdy obywatel ma obowiazek ja
> informowac. Zwalanie tego na jakiego rzecznika jest niepowazne.

Rzecznicy to instytucja krajow demokratycznych, a prokuratura kojarzy
sie ze sprawami karnymi.

Ostatnio dzwonilem do pewnej instytucji z zapytaniem i po dlugiej
rozmowie, Pani mi mowi ze ona nagrywa rozmowe i mnie o tym ostrzegala, a
potem mowi, ze ma 2 swiadkow i takie inne fanaberie.
Przeciez jak juz to ja jako pytajacy powinienem cos nagrywac, aby
postapic zgodnie z udzielona odpowiedzia.
Zadzwonilem do prokuratora, czy zmienily sie przepisy i instytucje
publiczne zaczely nagrywac rozmowy
z dzwoniacymi, a on mowi, ze nic o tym nie wie i pewnie ta Pani tylko
tak sobie powiedziala,
bo pewnie nawet nie ma sprzetu do nagrywania rozmow telefonicznych, a
dodatkowo inzstytucja musialaby miec
udzielona zgode.
I mowi, ze jak chce to moge zlozyc wniosek.
Nie mam czasu zeby sie tym zajmowac, poza faktem, ze mnie to ogromnie
zdziwilo, bo czulem sie jakbym rozmawial z dziennikarzem w przebraniu a
nie instytucja publiczna.

Zatem w tym przypadku to wlasciwy jest rzecznik instytucji a nie
prokuratura, aby odpowiedzial,
czy nagrywaja rozmowy z dzwoniacymi czy nie, na jakiej podstawie i na
czyje zlecenie.

Rzecznik moze temat wyjasnic na poczekaniu, a prokuratura musi uruchomic
kosztowna i czasochlonna procedure.

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).