Orzechowiec

1. Data: 2003-12-15 11:03:31

Temat: Orzechowiec
Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam przepis na orzechowca ... ale nie wiem jak do konca to sie robi. Moze
ktos mi podpowie:

0,5 kg mąki (1 szkl. = 17 dag)
1 szklanka cukru
0,2 kg masła
2 jajka
2 łyżki miodu
1 duża łyżka sody (rozpuścić w 2 łyżkach wody)

Miód podgrzać z cukrem, masłem, pod koniec wlać roztwór sody (będzie
kipieć) - wlać wszystko do mąki, wymieszać, dodać jajka. Połowę ciasta
rozwałkować na blasze - piec 10 min. (zajrzeć wcześniej).

10 dag cukru
12 dag masła
2 łyżki miodu
25 dag orzechów

Wszystko podgrzać (5 min.) mieszając cały czas. Ciepłą masę szybko rozłożyć
na drugą, rozwałkowaną na blasze, porcję ciasta - piec około 20 min. Po
wystygnięciu przełożyć kremem karpatkowym. Włożyć w chłodne miejsce na noc.

Krem karpatkowy

2 całe jaja
0,5 szkl. cukru
cukier waniliowy
2 łyżki kartoflanki
0,75 kostki masła
1 szkl. wody

Jajka rozetrzeć z cukrem, dodać kartoflankę, powoli wlewać wrzątek i
mieszać. Następnie ugotować na wolnym ogniu budyń. Masę połączyć z roztartym
masłem.

A pytanie moje chodzi o to pieczenie tych dwoch plackow pomiedzy ktore
wyladuje krem. Czy najpierw pieke jedno ciasto puste. A nastepnie walkuje
na blache druga czesc wylewam te mase z orzechami i to laduje do
piekarnika?

Nie jestem dobry w pieczeniu. W zasadzie pamietam ze tylko muzynek mi
wychodzil to sie nim wszyscy zajadali :))

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
AJA

1. Data: 2003-12-15 12:00:15

Temat: Re: Orzechowiec
Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał:
> Mam przepis na orzechowca ... ale nie wiem jak do konca to sie robi. Moze
> ktos mi podpowie:
[...]
> [...]
> wyladuje krem. Czy najpierw pieke jedno ciasto puste. A nastepnie walkuje
> na blache druga czesc wylewam te mase z orzechami i to laduje do

Tak.
Mam tylko zastrzezenia odnosnie tego kremu karpatkowego, gdyz zwykle robi
sie go na mleku z dodatkiem maki pszennej i kartoflanej.

Dla porownania zobacz te przepisy:
http://www.superexpress.pl/iso/stale/Kuchnia/kuchnia
.asp?A=P&P=1426&N=163
http://glinki.com/?l=GwWF

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-12-15 12:18:27

Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam tylko zastrzezenia odnosnie tego kremu karpatkowego, gdyz zwykle robi
> sie go na mleku z dodatkiem maki pszennej i kartoflanej.

Rzecz w tym ze tego orzechwca co jadlem byl pychotka mniam mniam ..

I nie chce eksperymentowac. Chce otrzymac dokladnie to samo :))

AJA

1. Data: 2003-12-15 12:26:42

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
walkuje
> na blache druga czesc wylewam te mase z orzechami i to laduje do

Ja tak właśnie robię.

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-12-15 12:29:26

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzecz w tym ze tego orzechwca co jadlem byl pychotka mniam mniam ..
>
> I nie chce eksperymentowac. Chce otrzymac dokladnie to samo :))

Ja robię krem z budyniu kupnego i też jest pychota.

Pozdrufy
Didlo

podwale 25
wczorajszy Makłowicz
Ryba z jabłkami
Masa makowa z bakaliami - co z nią zrobić?
dodatek do maila prosba