Orzechowy sos do makaronu

1. Data: 2005-06-02 13:42:18

Temat: Orzechowy sos do makaronu
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolę sobie wynieść się z wątku o Pijanym Izydorze ;)

Przepis został odgapiony ze 3 lata temu tu na grupie od Kaliny (nbaume),
której klaniam się do samych kopytek, bo banalnie proste i dobre :))

Orzechy włoskie (a ze dwie garście) uprażyć na suchej patelni, potem
rozdrobnić na okruchy w sposób dowolny - mikserem czy nożem. Dorzucić
posiekane/przeciśniete ze dwa ząbki czosnku, wlać ok. szklanki słodkiej
śmietanki, dosmaczyć solą i świeżym pieprzem. Zmieszać sos z gorącym
makaronem i podawać z parmezanem. Czasami jak mnie najdzie, to do sosu utrę
jakiegoś sera.
Proporcje są bardzo płynne, ponieważ wszytsko zależy od smaku...

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

2. Data: 2005-06-02 19:57:25

Temat: Re: Orzechowy sos do makaronu
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bozena napisał(a):
> Pozwolę sobie wynieść się z wątku o Pijanym Izydorze ;)
>
> Przepis został odgapiony ze 3 lata temu tu na grupie od Kaliny (nbaume),
> której klaniam się do samych kopytek, bo banalnie proste i dobre :))

Lubię takie proste przepisy. Wypróbuję kiedyś, bo zawsze mi brakuje
pomysłu na makaron :-)

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2005-06-03 11:02:16

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:d7n2ch$gic$1@news.onet.pl...
> Orzechy włoskie (a ze dwie garście) uprażyć na suchej patelni,

Rozumiem, ze z brązową skórką te orzechy? Dzis będe próbować przepis.

pozdr
cherokee

4. Data: 2005-06-03 19:21:48

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Dzis będe próbować przepis.

Przetestowane - bardzo smaczne, choc wprowadziłabym kilka modyfikacji:
dodałabym zieloną pietruszkę i zastąpiłabym parmezan serkiem topionym
kremowym i tak tez następnym razem zrobię. Ale potrawa wchodzi niniejszym do
stałego menu w moim domu.

pozdr

cherokee

5. Data: 2005-06-08 06:51:14

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodałabym zieloną pietruszkę i zastąpiłabym parmezan serkiem topionym
> kremowym i tak tez następnym razem zrobię. Ale potrawa wchodzi niniejszym

A może da sie jeszcze bez czosnku? Czy wtedy będzie bez wyrazu?

pozdrawiam
Basia

6. Data: 2005-06-08 08:13:16

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" wrote in message news:d7qatq$t4k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
| dodałabym zieloną pietruszkę i zastąpiłabym parmezan serkiem topionym
| kremowym i tak tez następnym razem zrobię. Ale potrawa wchodzi niniejszym

Hmmm... ciekawe z tym serkiem może być...
Cieszę się, że smakowało :)

7. Data: 2005-06-13 06:34:08

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> A może da sie jeszcze bez czosnku? Czy wtedy będzie bez wyrazu?

Nie, nie, myślę że nie pasuje, tak jak nie pasuje sosu do carbonara, a to w
tym kierunku smakowym.

pozdr

cherokee

Jak w domu zrobić Tacos?