Orzeszki

1. Data: 2006-01-13 13:34:09

Temat: Orzeszki
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, znalazłam taki przepis Kamy:
"Ciasto:
100 g cukru pudru
200 g tłuszczu (może być sama maragaryna lub margaryna i masło pół na pół)
3 żółtka
1 cukier waniliowy
Te składniki wymieszać mikserem
dodać 2-3 łyżki kakao i 300 g mąki tortowej

Ciastem wylepiamy foremki, nie za grubo, bo trochę urośnie i nie będzie
miejsca na krem. Pierwsze z reguły wychodzą trochę mniejsze, ale później
nabiera się wprawy. Jeśli chodzi o wyjmowanie - to ja wyjmuję na gorąco,
wyciągam blachę z foremkami, i każdą foremkę od razu obracam na drugą
stronę, jeżeli od razu nie wyskakują to parę razy "klepię" np. o rękę.
Trochę to zawiłe, ale mam nadzieję, że w trakcie pieczenia zrozumiecie o co
mi chodzi.

Teraz krem (dodam, że również dobrze smakuje z waflem - wychodzi takie
principolo)
1 szkl. mąki i 3 jaja ubić na parze
dodać 1 kostkę masła i dalej ubijać
zdjąć z ognia i ubijać aż ostygnie

8 czubatych łyżek mleka w proszku przesiać przez sitko do miski, dodać 2
łyżki kakao (jak ktoś lubi mocno kakowe można dać 3 łyżki). Ostudzony krem
dodać do mleka i dokładnie wymieszać. W wersji dla dzieci - kremem smarować
połówki orzeszków - ja do jednej połówki dodaję cząstkę orzecha włoskiego
lub połowę laskowego i zlepić obie połowy. W wersji dla dorosłych należy
dodać alkohol - ja dodaję spirytus.
Gotowe orzeszki obtaczam w cukrze pudrze i układam na talerzu (i chowam
dopóki goście nie przyjdą ;)) "

I mam pytanie - czy naprawdę do kremu daje się mąkę? Ktos to juz robił? Bo
jakos mi sie cos nie zgadza.... I jeszcze ubic na parze - chyba o cukier
chodzi, co nie? Bo juz zgłupiałam..... A mam ochotę zrobić orzeszki inne niż
zazwyczaj.

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2006-01-13 13:36:36

Temat: Re: Orzeszki
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

Oj przepraszam, dopatrzyłam się sprostowania, że jednak cukier. Nie ma więc
już sprawy:)

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2006-01-14 19:06:41

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
>A mam ochotę zrobić orzeszki inne niż
> zazwyczaj.

Witaj :)

Jakiej formy do pieczenia skorupek uzywasz?
takiej "patelni" sciskanej? Czy moze czegos do piekarnika?

Pozdrawiam

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem

4. Data: 2006-01-15 20:53:08

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości
> Jakiej formy do pieczenia skorupek uzywasz?
> takiej "patelni" sciskanej? Czy moze czegos do piekarnika?

No, ja jestem szczęśliwą posiadaczka tej "patelni ściskanej". Sama radość,
nie trzeba wylepiać foremek przez długie godziny:P

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2006-01-16 10:20:38

Od: "Agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> No, ja jestem szczęśliwą posiadaczka tej "patelni ściskanej". Sama radość,
> nie trzeba wylepiać foremek przez długie godziny:P

Witam!
A ja właśnie miałam pytać o tę patelnię. Dostałam takie cudo w spadku i nie
wiem zupełnie jak tego używać. Rozumiem, że przytoczony przez Ciebie przepis
nadaje się do tej patelni. Ale możesz zdradzić jak obsługiwać tę patelnię?
(tak krok po kroku :))
Pozdrawaim
Agnieszka

6. Data: 2006-01-17 14:45:25

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

Sorki, ze dopiero teraz piszę.

> A ja właśnie miałam pytać o tę patelnię. Dostałam takie cudo w spadku i
nie
> wiem zupełnie jak tego używać.
Gratuluję sprzętu:P

>Rozumiem, że przytoczony przez Ciebie przepis
> nadaje się do tej patelni.
Ja robię samo ciasto z innego przepisu, ale sądzę, że ten jest ok. Jak
wychodzi w foremkach, to i w "patelni" też powinien wyjść.

>Ale możesz zdradzić jak obsługiwać tę patelnię?
> (tak krok po kroku :))

To proste jest:-)

Wkleję ci przepis, pisze w nim co i jak, jak masz jakieś jeszcze
wątpliwości, to pytaj:)
~~~~
Źródło: "Domowe ciasteczka i ciasta" Maria Dąbrowska i Antonina Kryska

ORZESZKI

Składniki:
1/2 kg maki, 1 masło roślinne, 2 żółtka, 2 łyżki octu, 1/2 szkl. śmietany, 1
łyżeczka sody

Z wszystkich surowców zagniatamy ciasto, które nie może być zbyt gęste. Do
wysmarowanego tłuszczem (smarujemy tylko przed pieczeniem pierwszej porcji)
i rozgrzanego wypiekacza kładziemy kuleczkę ciasta wielkości wiśni. Stawiamy
wypiekacz na źródle ognia i w czasie pieczenia odwracamy na 2 strony. Po 3
min. wyrzucamy ciasteczka przez odwrócenie wypiekacza. Czynności pieczenia
powtarzamy. upieczone i ostudzone orzeszki napełniamy masą - najlepsza jest
orzechowa. Zlepiamy delikatnie tak, aby utworzyły włoski orzech.

Krem orzechowy I:
25-30 dag mielonych orzechów, 1/2 szkl. mleka, 1 kostka margaryny, 20-25 dag
cukru pudru, kilka kropli olejku migdałowego

Mielone orzechy zaparzyć szklanka gorącego mleka. Tłuszcz utrzeć z cukrem
pudrem, dodać wystudzone orzechy i olejek i jeszcze raz dokładnie mieszamy.

Krem orzechowy II:
10 dag orzechów włoskich, 5 dag kaszy manny, 15 dag cukru, 1/2 szkl. mleka,
1 opakowanie cukru waniliowego

Kaszę mannę rozgotować na mleku na gęstą masę ciągle mieszając. Do
wystudzonej dodać orzechy przepuszczone przez maszynkę, cukier puder i
cukier waniliowy. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
~~~~

Ja najpierw robię z ciasta wszystkie kulki i potem tylko piekę. Gotowe
posypuje cukrem pudrem.

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-01-17 16:20:45

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ~~~~
>
> Ja najpierw robię z ciasta wszystkie kulki i potem tylko piekę. Gotowe
> posypuje cukrem pudrem.

A i oczywiscie źródłem ciepła jest u mnie palnik gazowy (na wierzchu), a nie
kuchenka.

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2006-01-19 08:23:52

Od: "dorotamaciejewska" <d...@o...educom.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za porady

9. Data: 2006-01-19 16:33:43

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorotamaciejewska" <d...@o...educom.lublin.pl>
napisał w wiadomości news:dqnimm$amu$1@news.lublin.pl...
> Dzięki za porady

Nie ma za co:)

Pozdrawiam,
Akulka

prośba o pomoc - polewa do klusek na parze
zapiekanka - mieso mielone + serek plesniowy
obiecane placki:)
panettone
Re: pl.test