Ośmiolatek i zegarek-pytanie

21. Data: 2005-04-28 13:49:03

Temat: Re: Ośmiolatek i zegarek-pytanie
Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:426F6940.8000400@nielubiespamu.o2.pl...
> Taaak, najlepiej zlota rybka w kuli... Albo bojownik...
> Super taki prezent, nie ma co.

hehe - a moj syn takie cos sobie zamowil i chrzestna mu kupuje ;-)
Jednemu taki prezent sie spodoba, drugi bedzie rozczarowany - dlatego
warto oprocz dziecka,
skonsultowac cala sprawe z rodzicami
(od chrzestnego syn ma dostac telewizor - moim zdaniem debilny prezent, no
ale nie pytali
nas o zdanie...)

JaBa

22. Data: 2005-04-28 13:53:40

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A i jeszcze mogą być bezprzewodowe słuchawki
> z mikrofonem - pełen odjazd! Kabelki nie, bo się po
> paru miesiącach obrywa lewy kabelek i kłopot jest.
> A słuchawki, wiadomo, osobista rzecz.

o dzieki Ci !
zamiast rolek - inne okazje niedlugo nadejda wiec i tak je dostanie
kupimy synowi wlasnie sluchawki !

JaBa

23. Data: 2005-04-28 14:21:53

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JaBa napisał:

> hehe - a moj syn takie cos sobie zamowil i chrzestna mu kupuje ;-)

A wiesz, co za tym idzie? Kula jest wyklęta jako
narzędzie tortur - musi być kanciasty zbiorniczek.
Przelicznik jest 1 litr wody na 1 cm bieżący rybki,
z wyjątkiem grubasów. Należy brać pod uwagę rozmiar
docelowy ryby (glonojady rosną na olbrzymy!).
Złotej rybce należy się 40 litrów na sztukę.
Do tego grzałka 250W z termostatem, pompka z filtrem
(bulgocze w nocy, a jak zdejmiesz rurkę do powietrza,
do buczy jej silniczek) na okrągło, świetlówki
(0,7 W/litr) z timerem, rurki do podmiany (co tydzień)
wody, zbiornik pomocniczy (8 litrów). Uzdatnianie wody
to osobna historia... Testy do wody, lekarstwa, żywy
pokarm...
Poczytaj na grupie akwarystycznej - jakiś gostek
pisze, że zawsze ma pod stołem 30 litrów wody,
na wszelki wypadek. Inny konstruuje zbiornik
i oblicza, czy mu legary wytrzymają... Ktoś inny
publikuje przepisy kucharskie dla ryb. Obłęd.
Ja mam tylko ślimaczki.

J.

24. Data: 2005-04-28 14:52:07

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz, co za tym idzie? Kula jest wyklęta jako
> narzędzie tortur - musi być kanciasty zbiorniczek.

matko, nie stresuj mnie ;-)

> Przelicznik jest 1 litr wody na 1 cm bieżący rybki,
> z wyjątkiem grubasów. Należy brać pod uwagę rozmiar
> docelowy ryby (glonojady rosną na olbrzymy!).

na razie ma byc male akwarium i jedna rybka - na rozruch...

> [...]
> wody, zbiornik pomocniczy (8 litrów). Uzdatnianie wody
> to osobna historia... Testy do wody, lekarstwa, żywy

no cos Ty - bojownik i zlota rybka wlasnie obywaja sie bez oprzyrzadowania
tak mi powiedziano a ja lajkonik w tych sprawach jestem ;-)

> [...]
> na wszelki wypadek. Inny konstruuje zbiornik
> i oblicza, czy mu legary wytrzymają... Ktoś inny
> publikuje przepisy kucharskie dla ryb. Obłęd.

no tak - a Rafal mlodsza siostrzyczke....

ale chce miec zwierzatko - niech ma - miejsce na kwadrotowe wieksze
akwarium
jest (poprzedni lokatorzy trzymali tam rybki i pieknie to wygladalo ;-) )
jak zobacze ze zlapal bakcyla (kurcze, trzeba miec jakiegos hopla w zyciu)
to bedziemy inwestowac dalej i pomagac mu w rozwijaniu pasji ;-)

JaBa

25. Data: 2005-04-28 15:16:38

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JaBa napisał:

> no cos Ty - bojownik i zlota rybka wlasnie obywaja sie bez oprzyrzadowania
> tak mi powiedziano a ja lajkonik w tych sprawach jestem ;-)
Polecam http://www.akwarium.org.pl/ i maksymalny umiar.

Zdaje mi się, że bojownik jednak potrzebuje grzałki.
Wrażliwy jest na przeciągi.
Do tego trochę trawek i delikatne karmienie co dwa dni.
Nasz bojownik skubał ryż gotowany.
Zote rybki trzymały się dość długo, ale (przyznaję
ze wstydem) w końcu je przekarmiłem. Radzę nie liczyć
na dobre losy złotej rybki u świeżego akwarysty.

> no tak - a Rafal mlodsza siostrzyczke....
> ale chce miec zwierzatko - niech ma - miejsce na kwadrotowe
> wieksze akwarium jest (poprzedni lokatorzy trzymali
> tam rybki i pieknie to wygladalo ;-) )
To dobrze, bo większy zbiornik jest bardziej stabliny
pod względem ekosystemu(?). To nie znaczy, że trzeba
od razu robić przerybienie na maksa.

J.

26. Data: 2005-04-29 10:41:54

Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JaBa napisał:

> zamiast rolek - inne okazje niedlugo nadejda wiec i tak je dostanie
> kupimy synowi wlasnie sluchawki !

Właśnie mi się przypomniało, że po dwóch godzinach
siedzenia w słuchawkach, znacznie wzrasta ilość
bakterii w uchu, tzn. podnosi sie rząd wielkości.
Nie pamiętam źródła.
Uzywam słuchawek od lat i nie mam problemów
laryngologicznych. Nasze słuchawki są szerokie
na całe ucho, a nawet z miękką osłoną wokół ucha.
Mam na podczerwień Philips - polecam i radiowe
Thomson - nie polecam, bo nie trzymają częstotliwości
i trzeba doregulowywać, słychać też sporo zakłóceń.
Bluetooth nie mam :-(
Posiadam też ładowarkę i akumulatorki AA oraz AAA,
czyli paluszki oraz paluszki małe do słuchawek
i aparatu włącznie z zapasem. I do pilotów
i do zegarków. Dlatego napewno nie wezmę myszki
z ładowarką, na co mnie dziś namawiał sprzedawca,
mimo że ładniutka.

To wszystko na ten temat.
Pozdrawiam
J.

Czy typowy amerykanski nastolatek pracuje w wakacje?
Jak zachęcić 6,5 lata....
pomysł jak u zaklinaczki dzieci - dlugie
mówienie przez nos
szczepienie?