Osobliwy problem

1. Data: 2009-08-01 03:43:10

Temat: Osobliwy problem
Od: zuza <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Proszę o pomoc "w bardzo nietypowej sprawie". Mam niepełnosprawnego
syna w wieku 21 lat. Diagnoza: dziecięce porażenie mózgowe oraz kilka
cech autystycznych. Jest w miarę sprawny fizycznie i dość
komunikatywny.
Od najmłodszych lat był rehabilitowany. Obecnie jest uczestnikiem
Warsztatów Terapii Zajęciowej. Pomimo niezłego uspołecznienia syn mój
nie jest samodzielny w samoobsłudze. Nie wykonuje czynności
higienicznych
po wyjściu z toalety, nie chce się sam myć, za żadne skarby nie
dotknie
swoich intymnych miejsc. Stwarza to spore problemy. Próbowałam wielu
intuicyjnych sposobów, zasięgałam porady terapeutów, jednak
bezskutecznie.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi kłopotami i mógłby coś w tej materii
doradzić? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź lub ukierunkowanie, gdzie
szukać informacji.

Pozdrawiam, zuza

2. Data: 2009-08-07 18:04:33

Temat: Re: Osobliwy problem
Od: ForceFeedback <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sie, 05:43, zuza <a...@g...com> wrote:
> [...]
> Czy ktoś spotkał się z podobnymi kłopotami i mógłby coś w tej materii
> doradzić? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź lub ukierunkowanie, gdzie

Zuza,
nawet jeśli ktoś ma podobne doświadczenia to pamiętaj, że Twoje
dziecko jest jedyne w swoim rodzaju - nie rezygnuj z poszukiwań
odpowiedniego psychoterapeuty doświadczonego w terapii osób
niepełnosprawnych umysłowo. Warto poszukać i sprawdzać kawlifikacje i
doświadczenie. Sama terapia zajęciowa nie wystarczy.
Pozdrawiam i życzę powodzenia!

3. Data: 2009-08-09 06:13:16

Od: zuza <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Sie, 20:04, ForceFeedback <q...@g...com> wrote:

> [...]
> niepełnosprawnych umysłowo. Warto poszukać i sprawdzać kawlifikacje i
> doświadczenie. Sama terapia zajęciowa nie wystarczy.

Nie rezygnuję z poszukiwań. Znam również wielu terapeutów,
a także rodziców osób niepełnosprawnych. Tyle, że rodzice
najczęściej godzą się z istniejącym stanem rzeczy, nie
szukają rozwiązań, po prostu opiekują się i to wszystko.
Terapeuci natomiast skupiają się na samych zajęciach.

> Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Dzięki :)

Pozdrawiam, zuza

Złe samopoczucie, obniżone libido
Zaczerwienione dno pępka... (może ktoś wie ?)...
HIV a AIDS
Problem po urazie stawu kolanowego - długi opis
Chodzenie o kuli.