Ospamox, Augmentin...

1. Data: 2003-02-10 17:19:05

Temat: Ospamox, Augmentin...
Od: "Chris" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Bolalo mnie gardlo, poszedlem na pogotowie gdzie przepisano mi Ospamox
1000mg. Potem poszedlem do lekarza w szpitalu (profesor) i ten powiedzial,
ze ospamoc jest za slaby i kazal brac Augmentin 1g. Po przeczytuniu ulotek
zastanawiam sie czy to nie to samo. CZy rzeczywiscie ten drugi antybiotyk
jest silniejszy?

I Drugie pytanie . Pani w aptece sprzedala mi Augmentin SmithKline Beechem.
Wyczytalem w Kompedium lekow ze jest ten antybiotyk tez poslki, z Polfy
Tarchomin. CZy nie powinna mi sprzedac tanszego?

Chris

2. Data: 2003-02-10 17:28:56

Temat: Re: Ospamox, Augmentin...
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b28mu8$j25$1@news.onet.pl, Chris <j...@o...pl>:
> [...]
> przeczytuniu ulotek zastanawiam sie czy to nie to samo. CZy
> rzeczywiscie ten drugi antybiotyk jest silniejszy?

Sam antybiotyk jest ten sam, ale preparat Augmentin - jak nazwa wskazuje
;) - zawiera dodatkowo kwas klawulanowy, ktory, o ile pamietam, utrudnia
wytwarzanie oporności u niektorych szczepów bakterii. Nie jest to napisane w
ulotce?

--
Robert

3. Data: 2003-02-10 17:54:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Feb 2003, Chris wrote:

> [...]
> zastanawiam sie czy to nie to samo. CZy rzeczywiscie ten drugi antybiotyk

Nie jest to samo. Ospamox to czysta amoksycylina a Augmentin zawiera
amoksycyline z kwasem klawulonowym. W praktyce lekarskiej uzywa sie
obu antybiotykow. Poniewaz nikt z nas Ciebie nie badal, stad trudno
jest nam sie wypowiedziec, ktory z antybiotykow bylby w Twoim
indywidualnym przypadku korzystniejszy. W generalnych
standardach uwaza sie, ze na infekcje paciorkowcowa migdalkow czy gardla w
tym
angine paciorkowcowa dajaca charakterystyczne objawy kliniczne
wystarczajacym antybiotykiem jest czysta amoksycylina.
Wnika to z tego, ze statystycznie biorac amoksycyklina wykazuje
w Polsce (projekt Alexander) wysoka wrazliwosc na paciorkowce,
ktore powoduja zedcydowanie najwiecej infekcji gornych drog
oddechowych.
Jesli
podejrzewa sie mozliwosc obecnosci innych bakterii np. gronkowcow
celowe moze byc uzycie preparatu amoksycyliny z kwasem klawulonowym.
Tak wiec odpowiedz na Twoje pytanie w zasadzie nie jest via Internet
mozliwa.

> I Drugie pytanie . Pani w aptece sprzedala mi Augmentin SmithKline Beechem.
> Wyczytalem w Kompedium lekow ze jest ten antybiotyk tez poslki, z Polfy

jesli byl zapisany jako Augmentin za w zasadzie chodzi o preparat o nazwie
handlowej Augmentin i taki ma byc wydany
, farmaceuta moze zapytac, czy zyczysz
sobie produkt tanszy i o ile nie bylo na recepcie informacji "nie
zamieniac" za Twoja zgoda go zamienic ale nie wiem, czy nalezy to
do jej obowiazkow

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-02-11 16:38:30

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wyczytalem w Kompedium lekow ze jest ten antybiotyk tez poslki, z Polfy
> Tarchomin. CZy nie powinna mi sprzedac tanszego?

Polfa Tarchomin nie produkuje Augmentinu w dawce 1g (z Polfy są gł.
zastrzyki).

5. Data: 2003-02-13 21:07:58

Od: "Daniel Paprocki" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nieprawda! Polfa Tarchomin produkuje Amotaks w tabletkach 1g (16szt.) w
cenie ok 16 zł.
Użytkownik "justyp" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Beechem.
>
> Polfa Tarchomin nie produkuje Augmentinu w dawce 1g (z Polfy są gł.
> zastrzyki).

migrena-przywitanie
Tamponada nosa
lactobacillum species