Ostre przyprawy = pytanie

1. Data: 2004-02-03 12:10:39

Temat: Ostre przyprawy = pytanie
Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Byc moze jest tu ktos na tyle dobrze zorientowany, zeby podpowiedziec
mi, gdzie w Krakowie mozna znalezc ostre przyprawy (poza chilli i tzw.
"ostra" papryka w proszku, ktore sa wszedzie)? Nigdy nie udalo mi sie
znalezc np. takiego jalapeno. Moze jest jakis sklep specjalizujacy sie w
tego typu przyprawach? Nie mam za bardzo czasu na lazenie po miescie,
stad moja slaba orientacja i to pytanie :)

Jesli temat byl poruszany, to przepraszam , ale nie udalo mi sie nic
znalezc.

Dzieki z gory

D.

1. Data: 2004-02-03 12:52:18

Temat: Re: Ostre przyprawy = pytanie
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Feb 2004 13:10:39 +0100, Docktor <d...@p...onet.pl> wrote:
: Witam wszystkich
:
[...]

w marketach zwykle jest sos jalapeno.

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

1. Data: 2004-02-03 12:54:58

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Docktor" <d...@p...onet.pl> napisal w
wiadomosci news:bvo36i$6ue$1@news.onet.pl...
> [...]
> mi, gdzie w Krakowie mozna znalezc ostre przyprawy (poza
chilli i tzw.
> "ostra" papryka w proszku, ktore sa wszedzie)?

A we Wroclawiu?
Oprócz tego na Wita Stwosza ;-)))

Qwax

1. Data: 2004-02-03 14:50:16

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Feb 2004 16:12:39 +0100, Docktor <d...@p...onet.pl> wrote:
:
: Kajenski (Cayenne) - to to samo co chilli, moge to jesc na lyzeczki :)
: To nie jest ostre :)

to poszukaj indyjskich przypraw, bywaja takie w plastikowych torebkach. bywa
w nich naprawde ostre chilli. zapomnij o szukaniu w zwyklych
przyprawach, zajrzyj do dzialow typu "kuchnie swiata". polecam tez indyjskie
pikle, bywaja ostre.

kasica

1. Data: 2004-02-03 14:52:53

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa:
> [...]
> : mi, gdzie w Krakowie mozna znalezc ostre przyprawy (poza chilli i tzw.
> : "ostra" papryka w proszku, ktore sa wszedzie)? Nigdy nie udalo mi sie

w plasterkach też widziałem. Przynajmniej w opolskim Realu w okolicach
meksykańskich tortilli. Jalapeno w proszku jeszcze nie widziałem. Tylko
w kawałkach lub całe (słoikowe i solo) (ale też nie specjalnie szukałem).

Waldek

1. Data: 2004-02-03 15:09:19

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Docktor wrote:

> [...]
> mi, gdzie w Krakowie mozna znalezc ostre przyprawy (poza chilli i tzw.
> "ostra" papryka w proszku, ktore sa wszedzie)? Nigdy nie udalo mi sie

w tzw. hipermarketach bywa (zarowno suszone w calosci jak i w sloikach)
poza tym latwo tez znajdziesz pieprz krajenski, ktory jest bardzo ostra
przyprawa :)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-02-03 15:12:39

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-02-03 15:41:49

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Docktor wrote:

> Kajenski (Cayenne)

oczywiscie masz racje - literowka

> - to to samo co chilli,

no niezupelnie, choc przyznam, ze z tym nazewnictwem jest roznie, chilli
to w oryginale mieszanka roznych ostrych papryk, o ile sie nie myle
glownie z krzewow pieprzowcow wieloletnich
pieprz kajenski - to jednoroczna odmiana pieprzowca
w warunkach polskich zas roznica sprowadza sie do tego, ze chilli
najczesciej jest w postaci mocno zmielonej, a pieprz kajenski w nieco
wiekszych kawalkach

> moge to jesc na lyzeczki :)

chcialbym to zobaczyc :)

> To nie jest ostre :)

tja :)

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-02-03 16:07:09

Temat: Lepsza w domu swiekra z zezem/Re: Ostre przyprawy = pytanie
Od: "Fela" <F...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> "Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
> - W.Szymborska
Transformując na nasze warunki:
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu Bassett z majonezem
Inny tez przepisik Madzi do obstrukcji doprowadzi"
Fela

1. Data: 2004-02-03 17:03:37

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Feb 2004 13:10:39 +0100, Docktor wrote:

> [...]
> tego typu przyprawach? Nie mam za bardzo czasu na lazenie po miescie,
> stad moja slaba orientacja i to pytanie :)

Jezeli chodzi o przyprawy w Krakowie, to zdecydowanie "Naturalny Sklepik"
na Krupniczej. Swoja droga jalapeno to tez gatunek papryki, OIDP. Natomiast
w NS mozna dostac troche roznego rodzaju ostrych przypraw - na pewno jest
kilka hinduskich, maja tez harisse, ktora takze powinna byc ostra - ogolnie
polecam isc i popytac.

mucher

kapusta kiszona
czy mozna mrozic wątróbkę drobiową?