Nalewka z czeremchy i głogu

1. Data: 2011-09-24 12:55:04

Temat: Nalewka z czeremchy i głogu
Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktoś robił nalewki z ww. owoców? Oczywiście osobno, a nie z ich
mieszanki. Podzielcie się doświadczeniami.

2. Data: 2011-09-24 15:41:48

Temat: Re: Nalewka z czeremchy i głogu
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-24 14:55, Robson pisze:
> Witam.
> Czy ktoś robił nalewki z ww. owoców? Oczywiście osobno, a nie z ich
> mieszanki. Podzielcie się doświadczeniami.

Podepnę się pod temat.
Mam trochę owoców czeremchy. Czy one nadają się na sok?
Wiadomo - czeremcha jest delikatnie gorzkawa i zastanawiam się, czy sok
będzie do wypicia...

Pozdry,
MW

3. Data: 2011-09-24 19:41:59

Temat: Ostrzeżenie. Re: Nalewka z czeremchy i głogu (was: Nalewka z czeremchy i głogu)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Sep 2011 17:41:48 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
> Mam trochę owoców czeremchy. Czy one nadają się na sok?
> Wiadomo - czeremcha jest delikatnie gorzkawa i zastanawiam się, czy sok

Upewnijcie się obaj, czy to aby na pewno czeremcha te Wasze owoce. O tej
porze czeremcha raczej JUŻ nie ma owoców. Jeśli pomylicie owoce z kruszyną
pospolitą albo szakłakiem, toooo.... nieciekawie może być!
http://dobraidea.pl/2011/07/czeremcha-zwyczajna-%E2%
80%93-prunus-padus/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szak%C5%82ak_pospolity
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kruszyna_pospolita
--
XL

4. Data: 2011-09-24 20:39:18

Temat: Re: Ostrzeżenie. Re: Nalewka z czeremchy i głogu
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-24 21:41, Ikselka pisze:

> [...]
> porze czeremcha raczej JUŻ nie ma owoców. Jeśli pomylicie owoce z kruszyną
> pospolitą albo szakłakiem, toooo.... nieciekawie może być!

Spokojnie. Zjadłem już z tego drzewa trochę owoców i żyję:)

5. Data: 2011-09-25 18:05:41

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-24 14:55, Robson pisze:
> Witam.
> Czy ktoś robił nalewki z ww. owoców? Oczywiście osobno, a nie z ich
> mieszanki. Podzielcie się doświadczeniami.

Z powodu mizernego odzewu zalałem owoce w dwóch słojach mieszanina
spirytusu i wódki. Czeremchę potrzymam 3-4 dni ze względu na powstawanie
cyjanku w pestkach, głóg trochę dłużej. Co dalej zobaczę, zrobię jakąś
kompilację przepisów z internetu.

6. Data: 2011-10-04 03:03:49

Od: Kyllyan <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.09.2011 20:05, Robson pisze:

> [...]
> spirytusu i wódki. Czeremchę potrzymam 3-4 dni ze względu na powstawanie
> cyjanku w pestkach, głóg trochę dłużej. Co dalej zobaczę, zrobię jakąś

zanim zdążysz wypić ilość cyjanku, ktora mogłaby zaszkodzić, to alkohol
spowoduję, że nie będziesz w stanie podnieść kieliszka ;-)

Kyllyan

7. Data: 2011-10-04 06:43:08

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zanim zdążysz wypić ilość cyjanku, ktora mogłaby zaszkodzić, to alkohol
> spowoduję, że nie będziesz w stanie podnieść kieliszka ;-)

Skoro tak mówisz, to chyba wiesz. Wierzę, że masz bogate doświadczenie w
piciu nalewek litrami.

Mlecznego falsyfikatu ciąg dalszy.
Z mrożonych owoców - lody.
Dyniowo...