Otwor w grubej scianie ?

1. Data: 2005-04-01 15:33:01

Temat: Otwor w grubej scianie ?
Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam zamiar kupic na lato przenosny klimatyzator z tego wzgledu, ze w pokoju
w ktorym pracuje w lecie temperatura dochodzi nieraz do 35 stopni. Okna sa
plastikowe, dodatkowo rolety zewnetrzne, ale nie wiele to pomaga w sloneczne
dni, ze wzgledu na to ze sciana jest od zachodu.
Klimatyzator przenosny ma rure do odprowadzania ciepla z powietrze na
zewnatrz, oczywiscie mozliwe jest uchylenie okna i wystawienie rury na
zewnatrz, ale przez takie uchylone okno dalej wpada gorace powietrze, a poza
tym nie moglbym wtedy calkowicie zamknac rolet. Wykombinowalem wiec, ze
najlepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie otworu w scianie i wyprowadzenie
ciepla tedy.

Problem polega na tym, ze mur ma w najcienszym miejscu 45cm a otwor ma miec
okolo 11cm srednicy. Jak cos takiego zrobic ?? Dodam, ze mur jest z cegly i
ze jest to 2 pietro wiec moge wiercic tylko z jednej strony.

Cy mozliwe jest np. nawiercenie malych otworow (na wylot) na okregu na
srednicy 11 cm a pozniej wypchniecie gruzu? a moze ktos ma inny pomysl albo
doswiadczenia?

pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2005-04-02 17:11:55

Temat: Re: Otwor w grubej scianie ?
Od: "Rex" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Cy mozliwe jest np. nawiercenie malych otworow (na wylot) na okregu na
> srednicy 11 cm a pozniej wypchniecie gruzu?
Robiłem dokładnie w powyższy sposób. Tylko, że nie małe otwory, a kilka
najgrubszym wiertłem jakie znalazłem. Potem młot, długie dłuto i kujemy :-)
Najlepiej pożyczyć od kogoś profesjonalny młot. Ja miałem taki co wierci i
kuje. Dzięki temu sprawę załatwiłem w 30 minut, a nie 3 godziny.
Gruz należy raczej wybierać systematycznie w stronę z której się kuje. Jakoś
sobię nie wyobrażam wypchnięcia 45 cm gruzu na zewnątrz.

>Dodam, ze mur jest z cegly i ze jest to 2 pietro wiec moge wiercic tylko z
>jednej strony.
Jeśli ma to być zrobione jak należy i tak będzie trzeba wyjść na drabinę i
jakoś zakończyć mocowanie rury wylotowej kołnierzem lub czymś podobnym. A
skoro już się ma taką drabinę to można kuć i z tej strony.

Pozdrawiam
Rex

3. Data: 2005-04-02 22:02:35

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłem dokładnie w powyższy sposób. Tylko, że nie małe otwory, a kilka
> najgrubszym wiertłem jakie znalazłem.

Dzieki za potwierdzenie, bede robil w podobny sposob.

> [...]
> Jakoś
> sobię nie wyobrażam wypchnięcia 45 cm gruzu na zewnątrz.

postaram sie jednak z jednej strony wybierac gruz i zobacze jak bedzie szlo

> Jeśli ma to być zrobione jak należy i tak będzie trzeba wyjść na drabinę i
> jakoś zakończyć mocowanie rury wylotowej kołnierzem lub czymś podobnym. A
> skoro już się ma taką drabinę to można kuć i z tej strony.

kolnierzem zakoncze bez problemu bo otwor bedzie pod oknem wiec siegne tam
przez okno (mam nadzieje ze nie wypadne :))
Drabiny siegajacej 2 pietra raczej nie zalatwie, ale mysle ze dam rade i bez
tego moze co najwyzej zajmie mi to nie 30 min jak Tobie a 1-1,5 godziny.

dzieki jeszcze raz za rady, pozdrawiam
Tomek

4. Data: 2005-04-03 15:02:22

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d2n4q0$nu1$1@inews.gazeta.pl
Od: Tomasz <l...@p...onet.pl_usun>
Było:
> [...]
> Drabiny siegajacej 2 pietra raczej nie zalatwie, ale mysle ze dam
> rade i bez tego moze co najwyzej zajmie mi to nie 30 min jak

Coś mi przeszkadza w widoku 11cm dziury pod oknem. Może lepiej by było z
któregoś boku ... ? Tak jakieś 50cm od okna, może być poniżej ale z boku.

No i koniecznie zaplanuj czym zamkniesz tą dziurę w okresie zimowym ...

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

5. Data: 2005-04-03 19:24:26

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:d2p0qa$h7d$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Coś mi przeszkadza w widoku 11cm dziury pod oknem. Może lepiej by było z
> któregoś boku ... ? Tak jakieś 50cm od okna, może być poniżej ale z boku.

Problem polega na tym, ze pod oknami sa wneki na kaloryfery (czyli dziura ta
raczej jest niewidoczna) i tam, przez to ze jest wneka sciana jest ciensza
(45cm), gdzie indziej grubosc sciany ma 1m.

> No i koniecznie zaplanuj czym zamkniesz tą dziurę w okresie zimowym ...

Spoko, z tym raczej nie bedzie problemu, w lecie zabezpiecze to jakas siatka
zeby nie bylo tajemnego przejscia dla robactwa, w zimie zamiast siatki
bedzie np. korek wyciety z grubszego styropianu z przyklejonym na zewnatrz
czyms bardziej trwalszym.

pozdrawiam
Tomek

6. Data: 2005-04-04 08:42:56

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...fucha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> wrote in message
> Witam

> okolo 11cm srednicy. Jak cos takiego zrobic ?? Dodam, ze mur jest z cegly
> i ze jest to 2 pietro wiec moge wiercic tylko z jednej strony.

Można wypozyczyć urządzenie, które nazywa się nawiertnica, do tego wietrtło
koronowe o wymaganej średnicy. (11 cm bez problemu). Wiem, że można czymś
takim robić dziury w stropach żelbetowych - sam też się przymierzam, bo nie
zostawiłem sobie jednego przepustu. Cena wypożyzcenia rok temu w Krakowie
około 100 zł/dobę + kaucja zwrotna 25% ceny urządzenia (około 500 zł).

Pozdrawiam

P.

7. Data: 2005-04-04 12:55:09

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Schmidt" <a...@s...fucha.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rok temu w Krakowie około 100 zł/dobę + kaucja zwrotna 25% ceny urządzenia

Moze to i dobry pomysl, ale jesli wiercenie zwykla wiertarka zajmie mi kolo
godziny (co prawda troche trzeba sie wysilic przy tym) to pozyczanie za
jakies 100 zl nawiertnicy do jednego otworu drogo wychodzi (bo 100zl za
otwor ;)) Dodatkowo poniewaz u mnie jest cegla a nie zelbeton to mysle ze
nie warto az tak inwestowac, ale dzieki za rade moze kiedys sie przyda.

pozdrawiam
Tomek

<<<<<<<<lodówka Indesit, Bosch czy..? >>>>>>>>>
Do użytkowników zmywarek
malowania tynku akrylowego
Bezpieczeństwo płyty ceram (Mastercook 6800x) + porównanie do kuch. żeliwnej
Szafy wnekowe