Owoce morza - debiut

1. Data: 2004-09-24 08:09:42

Temat: Owoce morza - debiut
Od: "Christo" <s...@w...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich !

Czytam grupę od pewnego czasu - i z coraz większym zainteresowaniem. Piszę
po raz pierwszy, więc przedstawię się: mam na imię Krzysztof, gotowanie to
moje hobby ale nie uważam się za doświadczonego w tej dziedzinie ;-)

A teraz pytanie: zaprosiłem osobe bliską mojemu sercu na obiad (nie po raz
pierwszy), ustaliliśmy że spróbujemy przyrządzić coś egzotycznego i padło na
owoce morza. Co polecalibyście na pierwszy raz (chodzi mi o gatunek i
potrawę) ? Dodam że do tej pory nie miałem większych ;-) problemów ze
swojskim mięsem typu kurczak czy wołowina. Myślałem o krewetkach wg któregoś
z przepisów znalezionych w archiwum - czy to jest dobry wybór ?

Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

Christo

1. Data: 2004-09-24 08:17:17

Temat: Re: Owoce morza - debiut
Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z przepisów znalezionych w archiwum - czy to jest dobry wybór ?
>
> Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

małże,, jak jakieś dobre gdzies dostaniesz. banalne w przygotowaniu (no,
powiedzmy nieskomplikowane), a smaczne
--
Vefour.pl

1. Data: 2004-09-25 05:52:02

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Christo <s...@w...usun.to.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cj0ko8$1jgk$...@n...ipartners.pl...
> [...]
któregoś
> z przepisów znalezionych w archiwum - czy to jest dobry wybór ?
>
> Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

...moje doswiadczenia z owocami morza w Polsce sa takie...

- Zdobyte swieze malze i zrobione na dwa sposoby - w pomidorach i w
smietanie (po marynarsku). Pomysl doskonaly! Byle swieze malze dostac
(czwartki)
- Risotto z owocami mrozonymi firmy Wilbo - najwazniejsze zeby pamietac o
dodaniu bialego wina
- Faszerowane tuby kalmarow smazone w towarzystwie ziemniakow
- Krewetki - z tymi mozesz zadzialac bez obaw - malutkie koktajlowe smazylam
na duzej ilosci masla dodajac na koniec swiezo mielony pieprz, drobno
siekany czosnek i natke pietruszki - podawane se swieza bulka daja
wystarczajaca satysfakcje. Duze krewetki smazone krotko na oliwie - swietnie
sie czuja po podlaniu i podpaleniu brandy ;) a podane z czosnkowym aioli.

obcowalam z mrozona osmiornica, zapiaszczonymi mrozonymi "vongole",
nieatrakcyjnym miesem muli i mrozonymi malzami sw. Jakuba

poszperaj w necie i ewentualnie pokaz co znalazles..

agataw

Księga rekordów grzybów.
dietetycznie :)
[OT] Dlaczego ta grupa wypełniła się OSZOŁOMAMI?
dobry przepis na ocet jabłkowy - ma ktoś?
Ciorba de Burta - przepisa