dobry przepis na ocet jabłkowy - ma ktoś?

1. Data: 2004-09-23 12:03:41

Temat: dobry przepis na ocet jabłkowy - ma ktoś?
Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poguglałam i znalazłam jakieś dziwne i głównie mało precyzyjne przepisy.
Jakby ktoś miał sprawdzony przepis na ocet z jabłek, to ja bardzo proszę :)

--
pozdrawiam, misiczka

Kobiety tylko dlatego tak się stroją,
że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum :-)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-09-23 12:18:51

Temat: Re: dobry przepis na ocet jabłkowy - ma ktoś?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ciue6m$8u0$1@news.onet.pl>,
"misiczka" <s...@m...com> wrote:

> Witam
>
> Poguglałam i znalazłam jakieś dziwne i głównie mało precyzyjne przepisy.

A jakiej to tu precyzji potrzeba? Ocet samm się robi.

Władysław

1. Data: 2004-09-23 12:29:41

Od: "Agnieszka J." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>

Prosze odpowiedzieć laikowi - bo nie wiem???

Do czego stosuje się ocet jabłkowy???

Przepraszam oburzonych pytaniem :)
Pozdrawiam odpowiadających na pytanie :)

--
Agnieszka J.

1. Data: 2004-09-23 12:34:14

Temat: Re: dobry przepis na ocet jab?kowy - ma kto??
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ciufn9$ovs$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Agnieszka J." <j...@w...pl> wrote:

> <ciach>
>
> Prosze odpowiedzieĺ laikowi - bo nie wiem???
>
> Do czego stosuje siź ocet jab?kowy???

Jak każdy ocet, tyle, że ma trochę specyficzny smak. Podobno ma też
cudowwne włąsności zdrowotne.

Władysław

1. Data: 2004-09-23 12:35:31

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do czego stosuje się ocet jabłkowy???

Do tego samego co winny

1. Data: 2004-09-23 15:12:25

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> A jakiej to tu precyzji potrzeba? Ocet samm się robi.

A zrobi mi się z ogryzków i skórek plus jabłko całe starte na tarce, to
wszystko w litrowy słoik, do tego łyżka cukru i kawałek skórki od razowca?

Mam zamiar to po paru dniach zlać, dodac jeszcze trochę cukru i trzymać
dalej w słoiku następnych kilka dni, a potem przecedzić do butelki.

--
pozdrawiam, misiczka

Kobieta, która ma jednego kochanka jest aniołem,
która ma dwóch jest potworem, która ma trzech jest kobietą.
(Wiktor Hugo )
http://misiczka.com

1. Data: 2004-09-23 15:15:48

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <s...@m...com> napisał w
wiadomości news:ciup8m$kqc$1@news.onet.pl...

> A zrobi mi się z ogryzków i skórek plus jabłko całe starte na tarce, to
> wszystko w litrowy słoik, do tego łyżka cukru i kawałek skórki od razowca?

Oczywiście, pluś ciepła woda :)

--
pozdrawiam, misiczka

Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają koty
i na tych, pokrzywdzonych przez los (O. Wilde)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-09-23 15:19:04

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ciup8m$kqc$1@news.onet.pl>,
"misiczka" <s...@m...com> wrote:

> [...]
> wszystko w litrowy słoik, do tego łyżka cukru i kawałek skórki od razowca?

Nie wiem po co skórka od razowca.

> Mam zamiar to po paru dniach zlać, dodac jeszcze trochę cukru i trzymać
> dalej w słoiku następnych kilka dni, a potem przecedzić do butelki.

To chyba za krótko na pełna fermentację octową.

Władysław..

1. Data: 2004-09-24 00:49:19

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Sep 2004 17:19:04 +0200, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

.

>Nie wiem po co skórka od razowca.

Drozdze.

>To chyba za krótko na pełna fermentację octową.

Nie ma czegos takiego jak "fermentacja octowa". Jest fermentacja
etanolowa (monosacharyd - drozdze - etanol) i nastepnie konwersja
octowa (etanol - bakterie octowe - tlen z powietrza - ocet).

Ulatwienie konwersji octowej uzyskac mozna lekim dodatkiem wiorek
bukowych, najlepiej z w miare swierzej buczyny.

--
Darek

1. Data: 2004-09-24 04:51:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...tpi.pl>,
l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote:

> [...]
>
> Ulatwienie konwersji octowej uzyskac mozna lekim dodatkiem wiorek
> bukowych, najlepiej z w miare swierzej buczyny.

Ponieważ nie chce mi się przepisywać źródeł drukowanych, to tu masz
kilka odsyłaczy:

<http://wight1.republika.pl/fermentacje.htm>
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_octowa>
<http://technologc.wizytowka.pl/>
<http://technologc.wizytowka.pl/>

Rozumiem, że chodzi Ci o to, że według niektórych definicji fermentacja
to proces przebiegający beztlenowo. Jednak w potocznym, a jak widać z
powyżej cytowanych źródeł, także w naukowym użyciu stosuje się go do
innych procesów rozkładu substancji organicznych pod wpływem
mikrooorganizmów.

Władysław

Ciorba de Burta - przepisa
schab ze śliwką-pytanie