problem z babka i podobnymi ciastami

1. Data: 2004-09-23 06:30:09

Temat: problem z babka i podobnymi ciastami
Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam chyba problem z piekarnikiem, ale nie wiem czy na pewno. Robie ciasto wg
przepisu, np taka babke, pieke w okreslonej w ksiazce temperaturze, np.
godzine, ale po tej godzinie to w srodku ciasto jest surowe. postanawiam
piec az do skutku, jesli ma byc zakalec to bedzie :( i dopiekam to ciasto
po nastepnej godzinie... jeszcze nie doszlam do srodka babki, ale wyglada
ze jest upieczona. I teraz nie wiem, czy pieke w zbyt niskiej temperaturze?
Piekarnik mam elektryczny - siemens. mam nak od poczatku - jeszcze nie
udalo mi sie przypiec spodu jakiegokolwiek ciasta, choc pieke na najnizszym
poziomie wysokosci blachy.
Ma ktos pomysl jak w takiej sytuacji piec ciasta?

Pozdrawiam Iza

--
Izza
świeżo upieczona mężatka.

1. Data: 2004-09-23 06:35:31

Temat: Re: problem z babka i podobnymi ciastami
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izza" <i...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po nastepnej godzinie... jeszcze nie doszlam do srodka babki, ale wyglada
> ze jest upieczona. I teraz nie wiem, czy pieke w zbyt niskiej

Ja tez mam elektryczny piekarnik (amica), ale takich problemow nie mialam
nigdy... a jak u Ciebie ustawia się temperaturę? Na pokrętle są stopnie
Celsjusza czy skala od 1 do ilestam? Probowalas ustawiac rozne temperatury
czy zawsze te sama?
Dwie godziny to jednak stanowczo za dlugo na zwykla babke...

Napisz troche wiecej o tym jak ustawiasz temperature, na pewno cos
zaradzimy.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-09-23 06:46:53

Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> [...]
> Dwie godziny to jednak stanowczo za dlugo na zwykla babke...
>
> Napisz troche wiecej o tym jak ustawiasz temperature, na pewno cos

pokretlem od 1- 300 chyba, do tego ustawia sie odpowiednio, termoobieg,
termoobieg z grzalka, samo grzanie od gory, albo grzanie od dolu i gory
jednoczesnie, wlaczam start i sie nagrzewa, ewentualnie wlaczam wczesniej
szybkie nagrzewanie piekarnika. Mam mozliwosc ustawienia do tego
jednoczesnie mikrofali na moc od 90 do 800 wat, ale do pieczenia ciasta nie
wlaczalam nigdy mikrofali i nie bardzo chce eksperymentowac z tym.

nie wiem co wiecej....

Iza
--
Izza
i...@p...onet.pl

1. Data: 2004-09-23 07:03:16

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> termoobieg z grzalka, samo grzanie od gory, albo grzanie od dolu i gory
> jednoczesnie, wlaczam start i sie nagrzewa, ewentualnie wlaczam wczesniej

no to sporo tego;-)
Ja piekę ciasto tak- babkę konkretnie , ze przed wstawieniem jej do
piekarnika nagrzewam go na obie grzałki do ok. 120 stopni, wstawiam formę,
podkręcam do 180 stopni, jeszcze tak do 5 minut mam włączone obie grzałki a
potem wyłączam górną zeby sie wierzch za szybko nie spiekł. Jak juz babka
jest wyrosnięta i zaczyna się wierzch rumienić to ponownie włączam górną
grzałkę(tak po ok. 45 minutach pieczenia) i dopiekam ciasto, całe pieczenie
trwa mniej wiecej godzinę.

Jesli pieczesz w 180 stopniach i są takie problemy to moze uda Ci się gdzies
pozyczyc termometr do wysokich temperatur i srawdzisz czy 180 stopni na
pokrętle daje rzeczywiscie taką temperaturę w piekarniku.

pozdrawiam i udanych babek życzę
Basia

1. Data: 2004-09-23 14:36:49

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ustawiam piekranik (Bosh, więc chyba to samo) na termoobieg do pieczenia
babek i nie wstawiałabym ciasta najniżej, tylko pośrodku - tam się piecze
najrównomierniej.
U mnie nigdy nie było problemów.

Natalia

1. Data: 2004-09-23 15:33:45

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktos pomysl jak w takiej sytuacji piec ciasta?
> Pozdrawiam Iza

Ja tez mialam takie problemy z piekarnikiem elektrycznym i okazalo sie, ze
trzeba wymienic dolna grzalke. Wszystkie ciasta mialam niedopieczone z dolu,
a spalone na gorze.
Po wymianie grzalki wszystko jest w porzadku. (Mam kuchenke Amica).
Pozdrawiam serdecznie.
Basiek.

1. Data: 2004-09-24 10:20:47

Od: "dorka" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piec az do skutku, jesli ma byc zakalec to bedzie :( i dopiekam to ciasto

ja wszystkie ciasta pieke dluzej niz w przepisie, po prostu sprawdzam
wykalaczka i wyjmuje dopiero wtedy, gdy jest sucha. Czasem wychodzi to do 40
minut dluzej, ale ciasta wychodza super.

pozdrawiam
dorka

1. Data: 2004-09-24 13:53:12

Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za porady, dzisiaj robie drugie podejscie do babki:P kupilam zapas
skladnikow i bede piekla az sie zrobi porzadna baba:P

Iza

--
Izza
i...@p...onet.pl

1. Data: 2004-09-24 16:10:02

Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izza wrote:

> dzieki za porady, dzisiaj robie drugie podejscie do babki:P kupilam zapas
> skladnikow i bede piekla az sie zrobi porzadna baba:P
>
> Iza

udala sie:) ale zrobilam manwer taki: ciasto na poziom 2, termoobieg i
temeratura zamiast 180, 185 stopni.
i chyba dziala:)

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za podpowiedzi:)

Iza
--
Izza
i...@p...onet.pl