Ozdobić tort (pytanko)

1. Data: 2003-10-02 07:51:45

Temat: Ozdobić tort (pytanko)
Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MUszę stawić sie z tortem na urodziny kolegi. Tort jak tort dam radę, ale
męskie grono zaproszonych zarzyczyło sobie figurki na torcie (nie będę
opisywac jakie i w jakich pozycjach):). I tąd pytanie - z czego oprócz msy
marcepanowej mozna toto ulepiś coby sie kupy trzymało, ładne było i jakieś ze
3 kolorki miało (nie musi być do końca zjadliwe byle nie trujące)
Niecierpliwie czekam na info
AgaL

1. Data: 2003-10-02 08:56:00

Temat: Re: Ozdobić tort (pytanko)
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
ze
> 3 kolorki miało (nie musi być do końca zjadliwe byle nie trujące)

No nic innego oprocz marcepanu mi do glowy nie wpada coby na tort pasowalo,
bo np. masa solna, przez siebie jest slona i do tortu zbyt nie pasuje. Jesli
nie musza byc do konca zjadliwe, to moze do konca ze zjadliwosci zrezygnuj
(bo to raczej ma byc to pociecha dla oka ) i zrob z plasteliny, zeby "smak"
nie przeszedl na tort podloz jaka z papieru wycieta serwetke albo cos w tym
stylu. Nie wiem czy w Polsce mozns dostac plasteline, ktora jest specjalna
dla malych dzieci i jest zrobiona z nietrujacych, naturalnych itd.
materialow, bo maluchy wszystko probuja.

Monika

1. Data: 2003-10-02 10:26:05

Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann <m...@g...de> napisał(a):

> [...]
> nie przeszedl na tort podloz jaka z papieru wycieta serwetke albo cos w tym

Wiesz co dorośli to czasem gorsi od dziecka:) Myślałam o plastelinie ale
kurcze to nie to...
Mialam na myśli moze jakąś domową mase czy coś takiego. Wiem ze kiedyś moja
koleżanka robiła (właśnie nie do końca zjadliwe bo przeokropnie twarde) coś z
galaretki i cukru pudru. Ale jak to leciała to za Chiny nie mam pojęcia.
AgaL, głowiąca sie nad prezentem dla małych duuuużych dzieci...

Ps. A ile kosztuje i gdzie można nabyć mase marcepanową?

1. Data: 2003-10-02 10:43:19

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ps. A ile kosztuje i gdzie można nabyć mase marcepanową?

Gdzie ja w Polsce dostaniesz to nie wiem, ale znalazlam to:
http://www.mniammniam.pl/pu.php?u=481&p=2101.

Monika

1. Data: 2003-10-02 10:47:49

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> AgaL, głowiąca sie nad prezentem dla małych duuuużych dzieci...
>
> Ps. A ile kosztuje i gdzie można nabyć mase marcepanową?

można kupić chyba w każdym supermarkiecie, polskich cen nie znam. Samemu
też można zrobić, ale to dość dużo roboty.

Co do "ozdóbek" to widziałem w telewizorni (sam nie robiłem) domową
produkcję miśków galeretkowych. Wyglądało to mniej więcej tak: figurkę
(metalową/drewnianą/plastikową a nawet z gipsu) wkładano do formy
napełnionej mąką kartoflaną. Forma ta (z figurką) była zapiekana w
średniej temperaturze w piekarniku. Figurka została usunięta, a na jej
miejsce (wysmarowane jakimś woskiem spożywczym) wlana galaretka
(normalna, tylko na połowie wody). Może poeksperymentujesz?

Waldek

1. Data: 2003-10-02 11:03:42

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> można kupić chyba w każdym supermarkiecie, polskich cen nie znam. Samemu
> też można zrobić, ale to dość dużo roboty.
> Waldek

To co można najczęściej kupić w Polskich sklepach, to jest tzw. masa
percepanowa inaczej duński marcepan. Nie jest zrobiona z migdałów a z
pestek bodajże brzoskwini. Ale w użytkowaniu zachowuje się jak marcepan.
Dodając barwniki spożywcze można zrobić dowolną rzecz. Ja najczęśćiej
robie róże, bo szybko i łatwo.
Masa ta kosztuje niewiele, około 6 zł. Niestety ostatnio miałam problemy
z kupieniem jej w W-wie.
A tak w ogóle to witam wszystkich grupowiczów. Czytam listę od paru dni.
Piszę pierwszy raz. Nad wpisowym muszę się poważnie zastanowić, bo
wszystko co gotuję wydaje mi się mało wysublimowane jak na listę.
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2003-10-02 13:08:36

Od: "adam" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mozna zrobić tzw. marcepan zastępczy z cukru pudru. jak trzeba to napiszcie,
to podeślę sposób wykonania.
pozdrawiam
adaś
ps. można to wtedy dowolnie formować,a jak ktoś ma talent, to fajne rzeczy
wychodzą.

1. Data: 2003-10-02 14:45:42

Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

adam <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> witam
> mozna zrobić tzw. marcepan zastępczy z cukru pudru. jak trzeba to napiszcie,
> to podeślę sposób wykonania.

no jasne ze podeślij...
AgaL czekająca:)

1. Data: 2003-10-02 16:13:55

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajoma z pracy rozwiązała ten problem w następujący sposób: kupiła w
sklepie dla dorosłych paczkę czekoladowych figurek, poustawiała je na
torcie, każda była w innej pozycji - duże dzieci :) miały zabawę, poza tym
były słomki świecące w nocy w wiadomym kształcie i jeszcze makaron - też w
tym temacie. Zrobiła nieziemską frajdę kolegom zaś ją kosztowało to mało
pracy.
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-10-02 16:27:21

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> no jasne ze podeślij...
> AgaL czekająca:)

Mozna zrobic ciasto z maki, wody, soli i bialka, wyrobic jak na chleb,
formowac ksztalty, upiec w piecu na malym gazie, po wystygnieciu
pomalowac farbkami. Albo ciasto zabarwic spozywczymi barwnikami przed
upieczeniem. Dodatek soli i bialka spowoduje bardzo twarde ciasto,
prawie jak ceramika.
MB

erotic hentai free gifs
Chleb sie kruszy -dlaczego?
orzechy włoskie -co dalej?
chocolate jetties - prośba o pomoc w tłumaczeniu
Emadatsi