Tiramisu

1. Data: 2003-10-02 09:46:48

Temat: Tiramisu
Od: "Lisiczka" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś zna przepis na tiramisu?? I go wypróbował?
W internecie jest dużo przepisów ale może ktoś robił i
wie że na pewno wyjdzie.

Pozdrawiam

Sissi

1. Data: 2003-10-02 11:21:54

Temat: Re: Tiramisu
Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś zna przepis na tiramisu?? I go wypróbował?
> W internecie jest dużo przepisów ale  może ktoś robił i
> wie że na pewno wyjdzie.

Ja robilam :)
wychodzi na pewno

400g biszkoptow Sanu
6 zołtek
3/5 szkl. cukru
6 lyzek amaretto (ja dodaje spirytus albo whisky)
2 x 250-gramowe opakowania serka maskapone
1,5 szklanki kawy
czarne kakao do posypania

schlodzic kawe i dodac do niej alkohol
maczac w nim biszkopty i ukladac na tortownicy (ja ja wykladam papierem do
pieczenia, zeby nie przeszlo metalem)
ukrecic kogel-mogel i dodac do niego serki
mase podzielic na pol
polowe wylozyc na biszkopty
nalozyc na to druga umaczana warstwe biszkoptow
i przelozyc to druga warstwa masy.

calosc posypac gorzkim kakao

wstawic do lodowki na nie mniej niz 5 godzin

SMACZNEGO!!!

Doszlam do takiej wprawy, ze tiramisu robioe w jakies 20 minur rano, gdy
spodziewam sie gosci wieczorem.

Niektorzy na liscie probowali substytuowac maskapone serkiem bacha - raz tez
sie skusilam - nie polecam.

Pozdrawiam
Fiona

1. Data: 2003-10-02 12:39:48

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6 lyzek amaretto (ja dodaje spirytus albo whisky)

Ja też chętnie skorzystam z pzrepisu, jedno pytanie
to znaczy dodajesz też amaretto czy tylko whisky?

1. Data: 2003-10-02 13:56:56

Od: "Lisiczka" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za przepis na pewno skorzystam:)

A w ramach ciast to czy znacie sprawdzony przepis
na karpatkę?? Zazwyczaj kupowałam takie w pudełkach do
zrobienia w sklepie i zastanawiam sie czy jak sie samemu robi
to jest to dość trudne

Pozdrawiam

Sissi

1. Data: 2003-10-02 14:10:20

Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też chętnie skorzystam z pzrepisu, jedno pytanie
> to znaczy dodajesz też amaretto czy tylko whisky?

Powinien byc rum albo amaretto.

Ja nie mam tego w swoich zasobach (przepraszam za brak precyzji we
wczesniejszej wypowiedzi), wiec substytuuje tym co mam:

spirytus
albo: whisky
albo: malibu
chyba uzylam kiedys tez jakiegos brandy

I nie widze istotnej roznicy w smaku.

BTW: Czy ktos z Was byl w Grand Kredensie (dawna Balbina, Wwa)?
Tam oprocz wspanialego smaku - tiramisu ma piekny wystroj:
Duzy talerz z solidna porcja deseru oblany sosem(talerz), kt. tworzy
symetryczne wzorki; calosc przyozdobiona malinami i listkami miety - nawet w
srodku zimy, czasem duzymi platami cieniusienkiej bialej i czarnej czekolady -
MNIAM!!!

Tiramisu jest deserem, kt. mozna zostawic bezkarnie na drugi dzien w lodowce -
szarlotka z bita smietana na drugi dzien nadaje sie do kosza.

Pozdrawiam - dajcie znac jak wyszlo - mysle, ze bedzie pycha!

Fiona

1. Data: 2003-10-02 16:41:46

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiona" napisał

> Tiramisu jest deserem, kt. mozna zostawic bezkarnie na drugi dzien w
lodowce -

IMHO Tiramisu właśnie dopiero na drugi dzień jest prawdziwym Tiramisu -
dopiero gdy się "przegryzie" a krem, kakao/kawa i alkohol utworzą tą
niezastąpioną jedność ;)

eh, rozmarzyłam się.. ;) chyba wiem co jutro na podwieczorek będzie ;)

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-02 18:38:59

Od: "Aniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A krecic kogel mogel z serkami mam mikserem,czy lepiej recznie,

pozdrawiam,
AniaK
Użytkownik "Fiona" <k...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.00000baa.3f7c0a51@newsgate.onet.pl...

1. Data: 2003-10-02 21:45:23

Od: "Yenefer" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW: Czy ktos z Was byl w Grand Kredensie (dawna Balbina, Wwa)?

Ja byłam i rzeczywiscie moge potwierdzic, wystroj i obsluga jest super,
jedzonko pychota (choc akurat Tiramisu nie jadlam). Szkoda tylko ze tak
drogo :(

1. Data: 2003-10-03 08:30:07

Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A krecic kogel mogel z serkami mam mikserem,czy lepiej recznie,

Jestem leniwa gospodynia - uzywam miksera.
Nie probowalam recznie, ale sadze, ze nie ma istotnej roznicy.

Pzdr
F.

1. Data: 2003-10-03 08:53:21

Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiona <k...@W...onet.pl> napisał(a):

> 2 x 250-gramowe opakowania serka maskapone

Nigdy nie kupowałam takiego serka a dziś naszło mnie na ten deserek. Kupiłam
ser i dla mnie on ma leko topiony wygląd. Czy faktycznie ten maskarpone jest
deko podobny do topionego?? (taki żółty i bez gródek??)

AgaL

Ozdobić tort (pytanko)
erotic hentai free gifs
Chleb sie kruszy -dlaczego?
orzechy włoskie -co dalej?
chocolate jetties - prośba o pomoc w tłumaczeniu