[P] Puchatek - pyszne ciasto z truskawkami

1. Data: 2003-06-11 09:40:48

Temat: [P] Puchatek - pyszne ciasto z truskawkami
Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przepis oczywiscie z pliku truskawkowego od Bozenki (dziekuje :-)) ) Wlasnie
zezarlam dwa kawalki, chociaz odkroilam tylko, zeby sprobowac i zobaczyc jak
wyszlo. Troche ze strachem, bo ostatnio testuje rozne przepisy na ciasta z
truskawkami, efekty troche lepsze lub gorsze, ale to mnie powalilo. Jest
pyszne, puszyste (pewnie dlatego Puchatek sie nazywa), robi sie bardzo milo
i szybko. Warto sprobowac!
A oto i przepis:

P U C H A T E K

1/2 kg truskawek
40 dkg maki
25 dkg cukru
125 dkg masla
3-4 jajka
1/2 szklanki mleka
3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
1/2 zapachu arakowego ( ja nie dalam bo nie lubie zapachow, dalam za to
cukier waniliowy)

Wszystko robilam w robocie, jajka z cukrem utarlam do bialosci, dodalam
mleko z rozpuszczonym proszkiem do pieczenia. Mleko lekko podgrzalam, bo w
przepisie nic nie bylo o jego temperaturze, a balam sie, ze proszek sie nie
rozpusci. Troche sie spienilo, ale zdazylam, zanim wylecialo z kubka ;-)).
Do tego dodalam make i miekkie maslo. Wszystko ladnie sie w robocie
zmiksowalo. Wylalam na baszke - srednia tortownica- wylozonej papierem do
pieczenia. Ulozylam truskawki lekko posypane maka. Pieklo sie to w 180 st 45
minut. Posypalam cukrem pudrem i jest pycha.
Troche sie balam o te ilosc proszku do pieczenia, ale nawet specjalnie go
nie czuc. Ciasto z pewnoscia wejdzie do mojego stalego repertuaru. Juz sie
zastanawiam z jakimi jeszcze owocami zrobic. :-)
Polecam i smacznego!

Sylwia

1. Data: 2003-06-11 20:21:28

Temat: Re: [P] Puchatek - pyszne ciasto z truskawkami
Od: "Tes" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skusiłam się na to ciasto i nawet mi wyszło, chociaż rzadko wychodzi
mi nie zakalcowate ciasto. Zamiast masła (bo nie miałam miękkiego)
dałam pół szklanki oleju z pestek winogron.
Wyszło puszyste i smaczne. Myślę, że z innymi owocami
też będzie pyszne.

Pozdrawiam
tes

1. Data: 2003-06-12 07:39:38

Od: "Agnieszka Sobczyk" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mi wyszedł zakalec:( - jeja tak dawno nie zrobiłam zakalca że już myślałam
że jestem the best a tu - nie wiem dlaczego.
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-06-13 16:37:37

Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-11 11:40, Użytkownik syso napisał:

> P U C H A T E K
>
> 1/2 kg truskawek
> 40 dkg maki
> 25 dkg cukru
> 125 dkg masla
> 3-4 jajka
> 1/2 szklanki mleka
> 3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
> 1/2 zapachu arakowego ( ja nie dalam bo nie lubie zapachow, dalam za to
> cukier waniliowy)

Witam! Skusiłam sie na wasz przepis bo nabrała mnie ogromna ochota na
truskawki w cieście lub jak kto woli ciasto z truskawkami. Mam jednak
malutkie zapytanko: dlaczego Puchatek jest lejący jak tofi - czy to wina
truskawek, które puściły sok czy też jest zwyczajnie nieupieczone?
Mimo dość nietypowej konsystencji mężusiowi smakowało :)

Pozdrawiam Sofi

1. Data: 2003-06-13 19:31:34

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sofi" <n...@n...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> truskawek, które puściły sok czy też jest zwyczajnie nieupieczone?
> Mimo dość nietypowej konsystencji mężusiowi smakowało :)

Chyba niedopieczony :-( Dzisiaj zrobilam to ciasto po raz trzeci i wyszlo
fantastycznie. Po raz trzeci z truskawkami oczywiscie. A ile Twoj Puchatek
sie piekl i w jakiej temperaturze?

Pozdrawiam Puchatkowo
Sylwia

1. Data: 2003-06-15 08:18:02

Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-13 21:31, Użytkownik syso napisał:

> Chyba niedopieczony :-( Dzisiaj zrobilam to ciasto po raz trzeci i wyszlo
> fantastycznie. Po raz trzeci z truskawkami oczywiscie. A ile Twoj Puchatek
> sie piekl i w jakiej temperaturze?

Piekł sie ok 45 min. ale zapomniałam wcześniej wyjaśnić, że mój
piekarnik nie jest zaopatrzony w termometr (czy jak to się tam nazywa) i
wszystko na co się porywam robię na oko ;). Jest więc wielce
prawdopodobne, że był zwyczajnie nieupieczony bo nie mam pojęcia w
jakiej temperaturze się piekł :)
Nie pozostaje mi więc nic innego jak zrezygnować z moich wyczynów
kulinarnych i we wszelkie smakołyki zaopatrywać się w sklepach :)

Pozdrawiam
sofi

1. Data: 2003-06-15 09:08:05

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

sofi wystukała:

> [...]
> wszystko na co się porywam robię na oko ;). Jest więc wielce
> prawdopodobne, że był zwyczajnie nieupieczony bo nie mam pojęcia w

W krakowskim Tesco ostatnio pojawiły sie termometry dopiekarnikowe -
pewnie w innych Tesco też będą. Polecam zakup, bardzo ułatwia życie :).

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-06-15 12:43:45

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pozostaje mi więc nic innego jak zrezygnować z moich wyczynów
> kulinarnych i we wszelkie smakołyki zaopatrywać się w sklepach :)

Eee, nie rezygnuj, ciasta sklepowe nie sa tego warte. Zainwestuj w nowy
piekarnik albo moze na poczatek w ten termometr, o ktorym pisze ponizej
Jo'Asia. :-)

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-06-16 18:04:12

Od: "Nata" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W krakowskim Tesco ostatnio pojawiły sie termometry dopiekarnikowe -
> pewnie w innych Tesco też będą. Polecam zakup, bardzo ułatwia życie :).
>
> Jo'Asia

Czesc Jo'Asiu!

A w jakim dziale te termometry? Specjalnie wybralam sie dzis do Tesco (W-wa,
Kabaty) ale pomimo usilnych poszukiwan nie znalazlam :-(

Pozdrawiam

Nata

1. Data: 2003-06-16 18:10:55

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nata wystukała:

> A w jakim dziale te termometry? Specjalnie wybralam sie dzis do Tesco (W-wa,
> Kabaty) ale pomimo usilnych poszukiwan nie znalazlam :-(

Obok termometrów lodówkowych i zaokiennych wisiały. Dwa rodzaje -
stojąco-wiszący do piekarnika i z długą sondą wbijaną w pieczeń.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.. |'.__.
Ból indagowany jest w nerwach (Diuna według Jerzego Łozińskiego)

pianka z truskawek
deser z truskawek
co to jest botwinka?
Przypomnienie dobrego przepisu na grill