[P] zupa kukurydziana

1. Data: 2003-07-31 08:56:15

Temat: [P] zupa kukurydziana
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za "kuchnia meksykańska"

tak na mój gust to dla 4 osób :)

4 kolby kukurydzy
2 pomidory (ja biore 1 duży)
1 cebula (ja biore pol)
600 ml bulionu drobiorego (ja biore półtora kubka rosolu z kostki)
2 kromki nieswieżego chleba
3 lyzki oleju

1. Kukurydze gotujemy.
2. Ostrym nozem odcinamy ziarna od kolby. (Tak trzymamy w pionie i odcinamy
z gory w dol ;)
3. Połowe siaren zmiksowac na papke (polecam tutaj dolac troche tego
bulionu, bo mikser sie zapycha)
4. Pomidor i cebula w kostke i podsmazamy na lekko w garnku na oleju.
Dodajemy cale ziarna, mieszamy.
5. Wlewamy mase kukurydziana i reszte rosolu. Zagotowujemy. Posolic,
popieprzyc do smaku.

Teraz chwile czekamy, az zupa przestygnie, moze stygnac na talerzach :)

Ktroimy chleb w niewielka kostke, wrzucamy na patelnie z olejem i szybko
obsmazamy, aby bylo chrupiace. Tak zrobionymi grzankami posypujemy zupe.
Trzeba pilnowac, by nie za wczesie, bo chlona wode i robia sie papkowate.
Dlatego zupa musi miec temperature od razu do jedzenia. Mysle, ze te grzanki
moga poczekac na patelni czy osobnym talezu, az zupa przestygnie.

Polecam, bardzo sycace. Jak widzicie - ja wole bardziej... krem niz zupe,
ale to kwestia ilosci dodanego rosolu :)

Pozdrawiam
Sasannka

1. Data: 2003-07-31 09:10:32

Temat: Re: [P] zupa kukurydziana
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najbardziej to mnie zaintrygował ten "nieświeży" chleb

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-07-31 09:17:12

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najbardziej to mnie zaintrygował ten "nieświeży" chleb

hehe, elegancka nazwa to "czerstwy chleb" ;))) Choc swiezy tez pewnie moze
byc ;)

Pozdrawiam
Sasannka

przetwory z ogórków
Kukurydza jak gotowac ? Przepisy ?
zrobilam golonke w piwie i pytam
Kiedy pojawiają się na rynku borówki i żurawiny?
Kto z poznaniaków powie co to gzik?