Re: PASJA - Co myslicie po obejrzeniu filmu??

1. Data: 2004-04-05 16:39:10

Temat: Re: PASJA - Co myslicie po obejrzeniu filmu??
Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 05 Apr 2004 from pl.soc.religia
message-id= news:c4rphr$t7n$1@atlantis.news.tpi.pl :

> Czy ten film coś w waszym życiu zmienił? Jakie macie odczucia?
> Czy przeżyliście coś?
> Tylko proszę nie pisać o ilości krwi w filmie, bo to nie o to
> chodzi. Tak musiało być, bo po prostu tak było w rzeczywistości!
> I bardzo dobrze, że Gibson to pokazał.

Ha! Wlasnie o te krew chodzi. Wlasnie, ze nie bylo tak w
rzeczywistosci! Film Gibsona to jest z medycznego punktu widzenia
- fantazja, fikcja, a wlasciwie oszustwem. Z wyksztalcenia jestem
lekarzem, ale nie chirurgiem, ale wydaje mi sie, ze takiego
traktowania nie prrzetrzymalby zaden czlowiek w ten sposob jaki
przedstawil to Gibson. Rozumiem jednak, ze czciciele boskosci
"Jezusa" odpowiedza inteligentnie, ze przeciez Jeszua nie byl
czlowiekiem ale israelskim bogiem o boskiej, nadludzkiej sile
kosci i wytrzymalosci na katowanie i brak plynow.

Mezczyzni sa dosc malo odporni na utrate krwi i w wzglednie szybko
slabna po utracie krwi. Zreszta po takim biczowaniu jakie dostal
Jeszua, malo kto by przezyl a co dopiero chodzil z krzyzem na
gore. Ciekawe ile wazyl temten krzyz?

Z medycznego punktu widzenia, fantastyczny film Gibsona powinien
sie juz skonczyc po spadaniu Jeszua z mostu. Taki upadek i
gwaltowne zatrzymanie sie na lancuchu obejmujacym brzuch, bardzo
prawdopodobnie zakonczylo by cie uszkodzeniem kregoslupa, rdzenia
kregowego, splotow nerworych, innych narzadow wewnetrznych. No ale
boski Jeszua, jak go wyciagneli tamtym lancuchem z powrotem na
most, to bez wiekszych problemow ruszyl na spotkanie z israelskim
sadem religijnym, jakby nigdy nic...

Ciekawe czy Gibson zastanawial sie dlaczego uprawiajacy skoki z
wysokosci nie przewiazuja sie dookola brzucha lina ale zakladaja
specjalne uprzeze wokol calego tulowia i ud/posladkow, albo wiaza
nogi w okolicy kostek?

Zreszta Jeszua jest calkiem ciekawym przypadkiem medycznym. Jako
dziecko kobiety-zawsze-dziewicy mial pojedynczy zestaw chromosomow
w jego komorkach (chromosomy dostal tylko z jaja jego matki Miriam)
i byl mezczyzna mimo, ze w jego komorkach nie bylo meskiego
chromosomu Y, ale jedynie matczyny zenski chromosom X.
To byla chyba bardzo wyjatkowa aberracja chromosomalna.

Z dobrymi życzeniami,
--
Albert Jacher lek., Twórca Religii Mądrości
www.albertanism.freezope.org

2. Data: 2004-04-05 17:15:46

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5 Apr 2004 16:39:10 GMT, na pl.sci.medycyna, alt.religion.albertanism
napisał(a):

> To byla chyba bardzo wyjatkowa aberracja chromosomalna.

Zdarza sie - gdy bodajze w Niemczech swego czasu wprowadzono badania
genetyczne sportowcow - okazalo sie ze wiele biegaczek osiagajacych sukcesy
- tak na prawde ma meskie zestawy chromosomow. I na odwrot - znaleziono
mezczyzn z chromosomami XX - choc byli normalnymi, zwyklymi, plodnymi
facetami.

Zreszta - takie zjawisko zdarza sie i w przyrodzie - sama go kiedys
doswiadczylam.
Mialam w akwarium z ogromnymi pielegnicami jedna rybke zyworodna - gupika.
Byla w tym akwarium od malenkosci - kupujac kiedys inna rybe ta drobinka
kilkudniowa zostala przy okazji schwytana w sitko - w tamtym akwarium
sluzyla jako pokarm. U mnie przezyla w roslinach i wyrosla. Po osiagnieciu
doroslosci zaszla w ciaze i urodzila 7 gupiczat. Samych samcow,
wygladajacych praktycznie identycznie - co wogole u gupikow jest rzadko
spotykane. Nikt mi nie chcial w to uwierzyc - ale wiem co widzialam ;)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-04-05 17:37:09

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 05 Apr 2004 from pl.sci.medycyna
message-id= news:hptdqt1u3aso.cszw286zktyp$.dlg@40tude.net :

> [...]
> chromosomow. I na odwrot - znaleziono mezczyzn z chromosomami XX
> - choc byli normalnymi, zwyklymi, plodnymi facetami.

Dziekuje za ciekawa informacje, ale pozwol, ze zostane wobec niej
sceptyczny. Aberracje odnoszace sie do chromosomow plciowych
faktycznie zadarzaja sie u ludzi. Jednak mnie zastanawia glownie
pojedynczy, zenski zestaw chromosomalny w komorkach ciala zywego
zdrowego doroslego mezczyzny (monoploid, haploid). Mam duze
watpliwosci czy taki czlowiek mialby szanse na przezycie.

Z dobrymi życzeniami,

4. Data: 2004-04-05 19:27:09

Od: "Marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak mnie zastanawia glownie
> pojedynczy, zenski zestaw chromosomalny w komorkach ciala zywego
> zdrowego doroslego mezczyzny (monoploid, haploid). Mam duze
> watpliwosci czy taki czlowiek mialby szanse na przezycie.

A skąd Ty wiesz, że Jezus miał haploidalny zestaw chromosomów? To i tak nie
ma nic do rzeczy...
Pozdrawiam, Marta

5. Data: 2004-04-06 04:13:04

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 05 Apr 2004 from pl.sci.medycyna
message-id= news:c4sc4n$o71$1@nemesis.news.tpi.pl :

> A skąd Ty wiesz, że Jezus miał haploidalny zestaw chromosomów?
> To i tak nie ma nic do rzeczy...
> Pozdrawiam, Marta

Wnioskuje, ze "Jezus" byl czlowiekiem z pojedynczym,
monoploidalnym zestawem chromosomow, bo jak podaja wielcy Polacy
jak Ojciec Swiety Jan Pawel II, Lech Walesa, Jozef Glemp, Jerzy
Buzek, Leszek Miller, i jakies 95% populacji polskiej: "[...]
On to dla nas ludzi
i dla naszego zbawienia
zstąpił z nieba.
I za sprawą Ducha Świętego
przyjął ciało z Maryi dziewicy
i stał się człowiekiem.
[...]
"
Czyli wiekszosc Polakow wierzy w istnienie czlowieka. ktory nie
mial zadnego ludzkiego ojca, ktory by jego matce Maryi (Miriam)
dostarczyl plemnikow z drugim -meskim zestawem chromosomow dla
"Jezusa". Bardzo ciekawe jest, ze wielu lekarzy w Polsce rowniez
podziela ten poglad, bo np. pamietam jak kiedys odbyla sie
pielgrzymka lekarzy na Jasna Gore, aby oddawac holdy wlasnie owej
matce "Jezusa", ktora to zaszla w ciaze nie zaplodniona przez
plemnik, ale "za sprawa Ducha Swietego", czyli jakims "boskim
tchnieniem".

Zreszta owa dzieworodna zydowska dziewczyna Miriam,
jest do dzis oficjalnie uznawana za Krolowa Polski.

Stamtad wlasnie biore moje informacje o tamtym fenomenie
medycznym sprzed 2000 lat.

Z dobrymi życzeniami,

6. Data: 2004-04-06 09:11:35

Od: "Greg" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alt.religion.albertanism"
<A...@o...pl> napisał w wiadomości

> (...) ktora to zaszla w ciaze nie zaplodniona przez
> plemnik, ale "za sprawa Ducha Swietego", czyli jakims "boskim
> tchnieniem".

Wiesz, "za sprawa Ducha Swietego" to moze była przenośnia, jakieś
zapłodnienie in vitro or something. Gdzieś czytałem o tym :-)

Greg

7. Data: 2004-04-06 15:39:19

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 06 Apr 2004 from pl.sci.medycyna
message-id= news:c4ts82$9jm$1@news.onet.pl :

> Wiesz, "za sprawa Ducha Swietego" to moze była przenośnia,
> jakieś zapłodnienie in vitro or something. Gdzieś czytałem o tym
> :-)

Zapytaj katolickiego Papieza jak przyjedzie do Polski, czy
podstawa jego wiary, czyli ewangelie Nowego Testamentu i jego
wyznanie wiary to sa 'przenosnie', metafory.
Jesli tak, to ja tez zalecam traktowanie wiary chrzescijanskiej, jako
przenosnie, ale nie na powaznie.
Dlatego zreszta sam tworze nowoczesna religie, ktora ludzie moga
traktowac powaznie a nie jako przenosnie.

PS. Na terytorium Kanaan 2000 lat temu chyba nie bylo szkla= vitrum,
bo uzywano glownie naczyn glinianych i metalowych.

Z dobrymi życzeniami,

8. Data: 2004-04-08 12:13:17

Od: Toperz <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A. Jacher:

> Dlatego zreszta sam tworze nowoczesna religie, ktora ludzie moga
> traktowac powaznie a nie jako przenosnie.

Zagladam na te grupe od dawna i dosc czesto i jakos nie zauwazylem by Twoja religia
byla tu traktowana powaznie. Twoja osoba tez zreszta nie.
Cos tu chyba poszlo w zla dziurke ?

pozdrowaski,
Toperz

9. Data: 2004-04-08 15:08:47

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 08 Apr 2004 from pl.sci.medycyna
message-id=
.131 :

"First, they ignore you.
Then they laugh at you.
Then they fight you.
Then you win."
-- Mahatma Gandhi

"Najpierw oni cie ignoruja.
Potem oni cie wysmiewaja.
Poten oni cie zwalczaja.
Potem ty wygrywasz."

Z dobrymi życzeniami,

10. Data: 2004-04-09 12:17:30

Od: Toperz <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "First, they ignore you.
> Then they laugh at you.
> Then they fight you.
> Then you win."
> -- Mahatma Gandhi

Tworca tak "nieracjonalnej" religi jaka jest chrzescianstwo mial jednak wyznawcow
i zwolennikow. Czesto ironizujesz na temat Jezusa, tej religii i jej wyznawcow i
twierdzisz ze Twoja religia jest lepsza - bo nie uzywa przenosni, jest racjonalna
no i jest nowoczesna.

Zeby cos mozna bylo zwalczac, najpierw musi zaniepokoic. Ani Gandhiego, ani Jezusa
nie wysmiewanoby a pozniej zwalczanoby gdyby nie to, ze ich przeslanie znalazlo
zwolennikow. Na stronach Wikipedii znalazlem informacje, ze jestes jedynym
wyznawca Albertanismu.

Jesli to prawda, to nie doczekasz sie zadnego zwalczania - bo nikomu nie
zagrazasz. Czemu nieracjonalne religie szybko znalazly wyznawcow (mial ich Jezus,
mial ich Budda - zaraz po pierwszych wykladach), a nowoczesna i racjonalna ich nie
ma ?

z najlepszymi zyczeniami,
Toperz

kto policzy ilosc alkoholu